همه ما دوست داریم در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با یک برنامه غذایی لاغری سریع به وزن ایده‌آل برسیم. اما باید بگویم کسانی که به طور منظم و در مدت زمان طولانی‌تر  وزنشان را پایین می‌آورند در ثابت نگه داشتن وزن خود موفق‌ترند.

رژیم غذایی لاغری دکتر کرمانی

برای اینکه همیشه در وزن ایده‌آل خود باقی بمانید فقط پیروی از یک رژیم لاغری کارساز نیست! باید سبک زندگی خود را تغییر دهید و یک زندگی سالم‌تر را انتخاب کنید. یک برنامه غذایی سالم به همراه ورزش منظم، تناسب اندام شما را برای همیشه تضمین می‌کند.

راهکارهای کاهش وزن کدامند؟

اگر بخواهیم روش های لاغری رو بشماریم باید بگم توی دنیا هزار و یک جور روش لاغری وجود داره از ورزش گرفته تا انواع و اقسام رژیم لاغری، دستگاه های لاغری و انواع عمل های لاغری. از بین همه ی این روش ها، رژیم لاغری و ورزش سالم ترین روش ها برای کاهش وزن هستن. برای اطلاعات بیشتر در خصوص رژیم لاغری به سایت دکتر کرمانی (kermany.com) مراجعه کنید.

لاغری نیاز به پشتکار و پایبندی به یک برنامه غذایی برای کاهش وزن دارد. اگر آماده‌اید رژیم لاغری خود را شروع کنید در این مقاله قدم به قدم راهنماییتان می‌کنیم تا به وزن ایده‌آل خود برسید.

   ۱-قبل از غذا آب بنوشید

نوشیدن آب قبل از غذا ۲۴ تا ۳۰ درصد متابولیسم را زیاد کرده و کمک می‌کند کالری بیشتری بسوزانید.

   ۲.برای صبحانه تخم مرغ بخورید

خوردن یک تخم مرغ کامل در برنامه غذایی برای صبحانه مزیت زیادی دارد که شامل کاهش وزن نیز می‌شود. انتخاب صبحانه‌ای بر پایه غلات همراه با تخم مرغ کمک می‌کند که تا ۳۶ ساعت بعد کالری بسوزانید.

    ۳. قهوه و چای سبز بنوشید

بسیاری از شایعات درباره قهوه نادرست است. قهوه مقدار قابل توجهی آنتی اکسیدان در خود جای داده و برای سلامتی مفید است. تحقیقات نشان داده کافئین موجود در قهوه، متابولیسم را ۳ تا ۱۱ درصد و چربی ‌سوزی را ۱۰ تا ۲۹ درصد افزایش می‌دهد. چای سبز مقدار کمی کافئین اما میزان قابل توجهی آنتی اکسیدان دارد. کاتچین موجود در چای سبز و کافئین موجود در قهوه به افزایش چربی‌سوزی در برنامه رژیم غذایی کمک می‌کنند.

مصرف قهوه و چای سبز در رژیم غذایی لاغری دکتر کرمانی

   ۴.مقدار شکر را کاهش دهید

تحقیقات نشان می‌دهد استفاده از شکر رابطه مستقیمی با افزایش وزن و چاقی، دیابت نوع دو و بیماری‎های قلبی دارد. اگر می‌خواهید وزن کم کنید مصرف شکر و قند را کاهش دهید.

   ۵.رژیمی با کربوهیدرات پایین انتخاب کنید

 اگر می‌خواهید از همه‌ی مزایای رژیم لاغری بهره ببرید، رژیم کم کربوهیدرات را امتحان کنید. تحقیقات زیادی نشان داده‌اند که یک رژیم کم کربوهیدرات به کاهش وزن ۲ تا ۳ برابری نسبت به رژیم استاندارد کمک می‌کند.

   ۶.سبزیجات کوچک‌تر بخورید

خوردن سبزیجات به خودی خود به کاهش وزن و دریافت کالری کمتر کمک می‌کند. البته مصرف سبزیجات با سایز کوچک‌تر بر همه تاثیر گذار نیست و بیشتر روی افراد با اضافه وزن بالا تاثیر می‌گذارد.

کاهش وزن بدون پیروی از یک رژیم غذایی یا برنامه غذایی لاغری و ورزش منظم تقریبا غیر ممکن است. منظور از برنامه غذایی لاغری مصرف غذاها به صورت منظم، توجه به میان وعده‌ها و استفاده از تمام گروه‌های غذایی اما به اندازه کالری مورد نیاز بدن است. در اینجا می توانید توصیه های رژیم غذایی لاغری را مشاهده کنید.

برنامه غذایی لاغر کننده شکم

هرچند ورزش شکم یکی از بهترین روش های آب کردن شکم است، اما تحقیقات نشان داده اند که برای چربی سوزی شکم و فرم دادن به عضلات شکم، ورزش به تنهایی کافی نیست بلکه علاوه بر ورزش باید غذاهای سالم همراه با پروتئین و فیبر مصرف کنیم و وعده های غذایی مان را کنترل کنیم. این روش ها در کنار ورزش کمک می کند کالری بیشتری بسوزانید، متابولیسم بدن را بالا ببرید و در نتیجه چربی بیشتری بسوزانید.
 

خوراکی‌های زیر به دلیل افزایش متابولیسم و خاصیت سیر کنندگی بالا به لاغری شکم کمک می‌کنند.

۱.قارچ

چون هوا سردتر و خورشید پشت ابرها پنهان شده، بدن دچار کمبود ویتامین D می‌شود. در این صورت مصرف غذاهایی که ویتامین D دارند، بسیار مهم است. تحقیقات نشان داده کمبود ویتامین D منجر به چاقی و جمع شدن چربی‌ در ناحیه شکم می‌شود. قارچ حاوی مقدار قابل توجهی ویتامین D  است که با خوردن آن ویتامین D بدن تامین می‌شود.

۲.تخم مرغ

محققان دریافته‌اند کسانی که دو عدد تخم مرغ را به عنوان صبحانه مصرف و در کنار آن از یک رژیم کم کالری پیروی می‌کنند، ۶۵ درصد وزن و ۳۴ درصد دور کمر آنها نسبت به دیگران کم‌تر است. به‌علاوه تخم مرغ‌ منبع خوبی از پروتئین است که از پرخوری و در نتیجه زیاده‌روی در مصرف کربوهیدرات جلوگیری می‌کند.

۳.کلم بروکلی

سبزیجاتی که رنگ سبز تیره دارند مانند کلم بروکلی به کاهش چربی شکم کمک می‌کنند. به‌علاوه این سبزیجات ممکن است خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را نیز کاهش دهند.

برنامه غذایی برای بدنسازی

ورزشکاران باید میزان بیشتری کربوهیدرات نشاسته‌ای و مقدار کمتری چربی، قبل و بعد از ورزش مصرف کنند تا بتوانند انرژی بیشتری بسوزانند و عضله سازی کنند. اگر ساعات تمرین را محدود کرده‌اید باید مصرف کربوهیدرات نشاسته‌ای را کاهش و مصرف چربی‌ها را افزایش دهید. با اینکار می‌توانید به هدف چربی سوزی برسید.

برنامه غذایی لاغری برای بدنسازی

رژیم غذایی برای کاهش وزن

اگر دیدید وعده‌های کاهش وزن سریع یک‌روزه و یا کاهش وزن در یک هفته یا حتی کاهش وزن سریع در یک ماه را به شما می‌دهند، به این راهکار شک کنید. بهترین و ساده‌ترین راه برای کاهش وزن، کم کردن مقدار وعده‌های غذایی است. پیشنهاد ما مراجعه به سایت به اندام دکتر کرمانی به نشانی https://kermany.com/ است.

۱.شش وعده در روز غذا بخورید

سعی کنید در رژیم خود از طریق وعده‌های غذایی کوچک‌تر به بدن انرژی برسانید. خوردن غذاها و میان وعده‌های کم حجم‌، قند خون شما را کنترل و متابولیسم بدنتان را ثابت و متعادل نگه می‌دارد. این موضوع به عضله سازی بیشتر هم کمک می‌کند.

۲.به میزان کافی آب بخورید

آب و نوشیدنی‌های بدون کالری بخورید و برنامه ورزشی خود را در بالاترین شدت ممکن نگه دارید. از نوشیدنی‌های پر از شکر که باعث افزایش اندازه دور کمر و مختل کردن سیستم‌ دفاعی بدن می‌شود، خودداری کنید.

۳.پروتئین کم چرب بخورید

به بدن خود پروتئین‌های کم چربی برسانید تا روند عضله‌سازی و چربی‌سوزی با سرعت بیشتری انجام شود. بهترین منبع برای پروتئین‌های کم چرب، گوشت مرغ، ماهی، لبنیات کم چرب و سویاست. با اینکه در برنامه غذایی لاغری، غذای کامل همیشه باید اولین انتخابتان باشد، اما می‌توانید یک پودر پروتئین با کیفیت مصرف کنید تا مطمئن شوید سهمیه پروتئین هر روز را به بدن می‌رسانید.

برنامه غذایی برای گیاهخواران

برای بهره بردن از تمام مزیت‌های رژیم گیاهخواری باید غذاهای گیاهی درست کنید. غذاهایی که در آنها از میوه‌ها و سبزیجات، حبوبات و مغزی‌جات استفاده شده است. در عین حال از مصرف غذاهای ناسالم مانند نوشیدنی‌های پر شکر، آبمیوه‌ها و دانه‌های تصفیه شده پرهیز کنید. (غذاهایی که در جدول زیر آمده بدون چربی، کم چربی و بدون اضافه کردن روغن، شکر و نمک هنگام طبخ غذا و برای یک روز در نظر گرفته شده است)

سبزیجات

دو و یک دوم فنجان

میوه

دو فنجان

دانه‌های کامل

 ۱۷۰ گرم

لبنیات

سه فنجان

غذاهای پروتئینی

۸۵ گرم

روغن زیتون

۲۷ گرم

اطلاعات تماس:

سایت دکتر کرمانی: /https://kermany.com

دریافت مشاوره و رژیم دکتر کرمانی: ۰۲۵-۳۲۱۴۳

پست الکترونیکی: info@kermany.com

کد خبر 576131

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha