یکشنبه ۱۶ تیر ۱۳۸۷ - ۱۷:۱۴
۰ نفر

زندگی آپارتمان‌نشینی قواعد خاصی را بر زندگی امروزی حکمفرما کرده است که خواسته یا ناخواسته باید از آنها پیروی کرد.

قواعد آپارتمان نشینی

وقتی چند خانواده با فرهنگ و روحیات مختلف در یک ساختمان زندگی می‌کنند، مسلما مشکلاتی در نحوه تعامل آنها با یکدیگر به وجود می آید. اما در صورتی که طرفین در مورد موضوعات مختلف توافق کنند، مشکلات تا حدودی کمرنگ‌تر می شوند.

برای مثال با توجه به کمبود جا در آپارتمان ها، بسیاری از خانواده‌ها از بالکن برای خشک کردن لباس‌های شسته شده استفاده می‌کنند.

هر چند ساکن آخرین طبقه آپارتمان هیچگاه این مشکل را تجربه نمی کند اما ساکنان طبقات پایین‌تر همیشه از اینکه آب لباس‌های شسته شده طبقه بالا، روی لباس‌های شسته شده آنها چکه می کند شکایت دارند.

برای حل این مشکل خیلی از آپارتمان‌ها یک قانون وضع کرده‌اند و آن این است که هر طبقه قبل از پهن کردن لباس‌ها، طبقات پایین‌تر را مطلع کند تا اگر آنها لباس شسته شده یا خشک شده در تراس دارند جمع کنند تا این لباس‌ها دوباره خیس نشوند. به این ترتیب یکی از عوامل مشاجره‌های آپارتمانی از بین می‌رود.

محکوم به بازگشت

آگهی کردن پیدا شدن پرنده‌ای که بیشتر شبیه به یک زندانی محکوم به حبس ابد است و شاید برای چشیدن طعم آزادی روز‌ها در انتظار نشسته است، جالب به نظر نمی‌رسد، هر چند که برخی پرنده‌ها نیز به محیط خود عادت کرده و چنانچه آزاد شوند باز به محیط زندگی کوچک خود باز می‌گردند.

جدای از بحث در مورد آزادی پرنده‌ها یک نکته دیگر نیز در مورد نگهداری از آنها قابل یاد‌آوری است. این روز‌ها اغلب شهروندانی که برای بهره‌مند شدن ازنسیم خنک عصرگاهی پنجره‌ها را باز می‌کنند بعد از شنیدن صدای خودرو‌ها و استشمام هوای آلوده شهر بلافاصله آن‌را می‌بندند.

با وجود این در برخی نقاط خوش آب و هوا نیز ساکنان از ترس سر و صدای پرندگان داخل منزل همسایه جرات نمی‌کنند پنجره‌ها را باز کنند. به هر حال باید پذیرفت که محیط زندگی اجتماعی جای نگهداری از پرنده‌های پر سر و صدایی مانند طوطی و مرغ و خروس نیست.

بستنی‌ با مقوای اضافه

در فصل تابستان هیچ چیز به اندازه خوردن یک بستنی نمی‌چسبد. اما وقتی علاوه بر بستنی، پوشش مقوایی آن هم وارد معده شود، لذت خوردن بستنی به درد شکم تبدیل می‌شود.

هرچند اغلب کارخانه‌های تولید کننده بستنی، محصولات خود را در بسته بندی‌های مناسب عرضه می‌کنند اما برخی از محصولات هم بسته‌بندی‌هایی دارند که به هیچ وجه استاندارد نیستند.

از جمله این موارد می‌توان به پوشش برخی بستنی‌های لیتری اشاره کرد. این بستنی‌ها بدون هیچ‌گونه محافظی مستقیما داخل جعبه مقوایی ریخته شده اند.

این اقدام نه تنها بستنی را آلوده می‌کند، بلکه در صورتی که فریزر فروشگاه‌ها خراب باشد، مواد آب شده داخل فریزر به راحتی جذب این پوشش مقوایی و در نهایت بستنی می‌شوند.

این در حالی است که دیگر کارخانه‌ها یا بستنی لیتری را در ظرف‌های پلاستیکی در دار بسته‌بندی می‌کنند یا اینکه بستنی را داخل کیسه پلاستیکی ریخته و بعد درون جعبه مقوایی قرار می‌دهند که بهداشتی‌تر است.

سد معبرشبانه‌روزی

پل‌های هوایی که با تبلیغات گوناگون حسابی استتار شده‌اند و از اطراف دید خوبی ندارد، تبدیل به محل کسب و کار متکدیان و دستفروش‌ها شده‌اند.

در ساعات و محدوده‌های شلوغ شهر که در حالت معمول نیز حرکت رهگذران به سختی صورت می‌گیرد، متکدیان و دستفروش‌ها فضای قابل توجهی از معابر را به اشغال خود درآورده‌اند و از عبور و مرور روان رهگذران جلوگیری می‌کنند.

تعدادی از آنها نیز بعد از اتمام کار روزانه بساط خود را به اصطلاح همانجا قفل و زنجیر می‌کنند تا عملا این سد معبر به صورت شبانه‌روزی وجود داشته باشد.

کد خبر 57206

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز