کانادا به عنوان سومین کشور پس از انگلیس و بحرین واکسن کرونای شرکت فایزر را تایید کرد و آماده واکسیناسیون عمومی از هفته بعد می‌شود

vaccine

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین سازمان بهداشت کانادا در روز چهارشنبه در وب‌سایتش اعلام کرد که به واکسن دو دوزی ساخته شده بوسیله شرکت آمریکایی فایزر و شرکت آلمانی بیونتک مجوز موقت داده است.

تایید این واکسن در هنگامی صورت می‌گیرد که در آستانه تعطیلات کریسمس شمار بی‌سابقه‌ای از موارد عفونت با کروناویروس در کانادا گزارش می‌شود.

سازمان بهداشت کانادا در بیانیه‌اش گفته است هنگامی که واکسن وارد بازار شود همچنان بی‌خطر بودن آن را به دقت زیر نظر خواهد گرفت و در صورت شناسایی هر نگرانی در این مورد بدون تاخیر اقدام خواهد کرد.

واکسن فایزر/بیونتک قبلا در انگلیس و بحرین مجوز مصرف اضطراری را گرفته است. سازمان بهداشت کانادا با توجه به اینکه منتظر پایان کارآزمایی نماند و به طور مداوم در طول کارآزمایی واکسن داده‌های مربوط را دریافت و بازبینی می‌کرد، توانست به سرعت روند تایید واکسن را به انجام برساند. انتظار می‌رود در چند روز آینده سازمان غذا و داروی آمریکا نیز به واکسن فایزر مجوز مصرف اضطراری بدهد.

مقامات کانادا امیدوارند از هفته آینده واکسیناسیون مردم این کشور را شروع کنند و کارکنان مراقبت‌های بهداشتی و کارکنان آسایشگاه‌ها در اولویت دریافت واکسن خواهند بود. انتظار می‌رود تا ۲۴۹۰۰۰ دوز واکسن در این ماه (دسامبر) و ۴ میلیون دوز دیگر تا ماه مارس (اواخر اسفند) به کانادا وارد شود.

مقامات بهداشتی کانادا گفتند این واکسن برای افراد ۱۶ ساله و بزرگتر استفاده می‌شود، البته آنها یادآور شدند شرکت‌های فایزر و بیونتک در حال انجام کارآزمایی‌های بیشتری در کودکان در همه گروه‌های سنی هستند و ممکن است این محدودیت سنی تغییر کند.

سازمان بهداشت کانادا همچنین در حال بازبینی سه واکسن بالقوه دیگر کرونا از جمله واکسن ساخت شرکت مدرنا است.

کد خبر 571642

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha