لی هسین لونگ، نخست‌وزیر سنگاپور گفت این کشور واکسن کرونای شرکت فایزر را تایید کرده و نخستین محموله این واکسن تا پایان سال وارد این کشور می‌شود.

Singapore

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز لی روز دوشنبه ۱۴ دسامبر (۲۴ آذر) گفت سنگاپور با بودجه‌ای بیش از یک میلیارد دلار سنگاپور (۷۵۰ میلیون دلار آمریکا) برای تهیه واکسن، موافقت‌نامه‌های متعدد پیش‌خرید با سازندگان واکسن از جمله شرکت آمریکایی فایزر و شرکت همکار آلمانی‌اش بیونتک، شرکت مدرنا و شرکت چینی سینوواک امضا کرده است.

او در یک سخنرانی تلویزیونی گفت: «سازمان علوم بهداشتی کشور پس از بررسی شواهد علمی و داده‌های کارآزمایی بالینی واکسن فایزر-بیونتک را برای مصرف در این پاندمی تایید کرده است.»

او گفت: « ما همچنین انتظار داریم واکسن‌های دیگر هم در ماه‌های آینده در دسترس قرار گیرند و اگر همیشه مطابق برنامه پیش برود، شمار کافی واکسن برای همه افراد در سنگاپور خواهیم داشت.»

لی گفت واکسن‌ها بر اساسی داوطلبانه در اختیار مردم قرار خواهند گرفت و برای شهروندان و ساکنان درازمدت سنگاپور رایگان خواهند بود. او گفت خودش و برخی دیگر از وزیران سالمندتر کابینه در  مقابل دوربین واکسن را تزریق خواهند کرد تا بی‌خطر بودن آن را به مردم نشان دهند.

به گفته او، اولویت در واکسن زدن به کارکنان مراقبت بهداشتی و کارکنال خط مقدم مبارزه با کرونا و نیز سالمندان و سایر افراد آسیب‌پذیر داده خواهد شد.

لی گفت: «اکنون که واکسن‌ها دارند در اختیار قرار می‌گیرند، می‌توانیم نوری در انتهای تونل ببینیم.»

او گفت: «هر چه شمار بیشتری از ما واکسینه شوند، انتشار ویروس سخت‌تر خواهد شد و ما به عنوان یک جامعه ایمن‌تر خواهیم بود.»

کمیته کارشناسی واکسیناسیون کرونا در سنگاپور در بیانیه‌ای جداگانه اعلام کرد که واکسن فایزر به زنان باردار، افراد دچار نقص ایمنی و افراد زیر ۱۶ سال تا هنگام دسترسی به داده‌های بیشتر تزریق نخواهد شد.

موارد کروناویروس در سنگاپور به زیر ۱۰ مورد در روز رسیده است. این دولت‌-شهر در مجموع ۵۸۳۲۰ مورد عفونت و ۲۹ مورد مرگ ناشی از آن گزارش کرده است.

کد خبر 572802

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha