بریتانیا روز چهارشنبه یازدهم آذر ماه با تایید واکسن کرونای شرکت‌های فایزر-بیونتک به نخستین کشور غربی بدل شد که یک واکسن کووید-۱۹ را تایید کرده است.

vaccine

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز واکسن کرونای ساخته شده با همکاری شرکت‌ آمریکایی فایزر و شرکت آلمانی بیونتک  از اوائل هفته آینده عرضه خواهد شد.

تصور بر این است که واکسن بهترین شانس برای جهان برای بازگشت به حدی از عادی بودن در میانه پاندمی است که تا به حال باعث مرگ حدود ۱.۵ میلیون نفر و به رکود کشاندن اقتصاد جهانی شده است.

دولت بریتانیا اعلام کرد: «دولت امروز تصمیم گرفت توصیه «سازمان مستقل ناظر فراورده‌های دارویی ومراقبت بهداشتی» (MHRA) برای تایید واکسن کووید-۱۹ شرکت‌های فایزر-بیونتک برای مصرف را بپذیرد.»

این اقدام دولت بوریس جانسون در هنگامی صورت می‌گیرد که این دولت با انتقادات فزاینده درباره شیوه مدیریتش در بحران کرونا در بریتانیا روبرو است که بدترین آمار رسمی مرگ ناشی از کووید-۱۹ را در اروپا دارد.

چین قبلا سه واکسن تجربی کرونا مجوز مصرف اضطراری داده است و حدود از اوائل تابستان تاکنون حدود یک میلیون نفر در این کشور واکسن کرونا زده‌اند. روسیه نیز پس از تایید واکسن کرونای اسپوتنیک V پیش از پایان یافتن آزمایش نهایی تاثیربخشی و بی‌خطر بودن آن در اواسط تابستان واکسیناسیون کارکنان خط مقدم را شروع کرده است.

شرکت آمریکایی فایزر و شرکت همکار آلمانی‌اش بیونتک گفته‌اند واکسن تولیدی‌شان ۹۵ درصد در پیشگیری از بیماری کووید-۱۹ موثر است که بسیار بالاتر از حدی است که انتظار می‌رفت.

فایزر اعلام کرد که تایید مصرف اضطراری واکسن کرونا تولیدی این شرکت لحظه‌ای تاریخی در مبارزه با کووید-۱۹ است.

کد خبر 569656

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha