سازمان ناظر دارویی اتحادیه اروپا روز چهارشنبه واکسن کرونای شرکت آمریکایی مدرنا را به عنوان دومین واکسن کرونا در این مجموعه ۲۷ کشوری تایید کرد.

vaccine

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز این اقدام در هنگامی صورت می‌گیرد که مقامات کشورهای عضو اتحادیه اروپا در میانه ترس از انتشار گونه‌های واگیرتر کروناویروس تلاش‌ها برای واکسیناسیون همگانی را شتاب بخشیده‌اند.

واکسیناسیون جمعیت ۴۵۰ میلیون نفری اتحادیه اروپا می‌تواند برای پایان بخشیدن به پاندمی که باعث مرگ ۱.۹ میلیون نفر در سطح جهان شده است، ضروری باشد.

این تایید در زمانی اعلام می‌شود که کشورها در حال تلاش برای مهار کردن دو گونه جدید یافت‌شده ویروس در آفریقای جنوبی و بریتانیا هستند که واگیرتر هستند و باعث اوج‌گیری میزان عفونت‌ها شده‌اند.

سازمان دارویی اروپا (EMA) اعلام کرد پس از بازبینی داده‌ها درباره کیفیت، ایمنی و اثربخشی واکسن مدرنا مجوز مصرف آن را برای افراد بالای ۱۸ سال صادر کرد.

پس از این تایید راه برای تایید این واکسن در کمیسیون اروپا، بازوی اجرایی اتحادیه اروپا گشوده می‌شود و انتظار می‌رود این تایید به زودی انجام شود.

این تصمیم که اندکی بیش از یک سال از شناسایی کروناویروس جدید در چین انجام می‌شود، دومین تایید این واکسن کرونای ساخته‌شده بر اساس فناوری mRNA پس از اقدام مشابه در آمریکا است.

اتحادیه اروپا قبلا واکسن کرونای شرکت‌های فایزر و بیونتک را که بر اساس فناوری mRNA است، تایید کرده بود.

EMA مجوز مشروط ورود به بازار را به هر دوی این واکسن‌ها داده است، در حالیکه بریتانیا به این واکسن مجوز مصرف اضطراری بسیار سریع را داده بود. EMA می‌گوید این کار نیاز به بررسی مشروح‌تر داده‌ها دارد.

کد خبر 578005

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha