جمعه ۱۴ تیر ۱۳۸۷ - ۱۷:۲۷
۰ نفر

گروه حوادث: انتشار تصاویر دوربین مداربسته از مرگ یک زن میانسال در بیمارستان کینگ‌کاونتی نیویورک، جنجال بزرگی را در آمریکا برانگیخته است.

بر طبق این تصاویر، در حالی که این زن‌سیاه‌پوست به‌مدت یک ساعت با صورت در کف اتاق انتظار بیمارستان افتاده است، هیچ‌یک از کارکنان بیمارستان به وی کمک نمی‌کنند تا وی سرانجام می‌میرد.

ساعت ۶ صبح ۱۹ جولای - ۳۰ خردادماه گذشته اسمین‌گرین، زن ۴۹ ساله جامائیکایی الاصل، در حالی که با بیماری‌ روانی شدیدی که از مدتی قبل به آن دچار شده بود دست و پنجه نرم می‌کرد، به بیمارستان کینگ کاونتی نیویورک رفت و در اتاق انتظار بیمارستان منتظر ماند.

بعد از گذشت لحظاتی وی که دچار تشنج شدیدی شده بود از روی صندلی با صورت به زمین خورد و از آنجایی که نمی‌توانست خود را نجات دهد در همان حالت باقی ماند.

در حالی که این زن روی زمین افتاده بود، چند نفر از پرستاران و نگهبانان بیمارستان وی را در آن حالت دیدند اما آنها هیچ کمکی به وی نکردند تا از زمین برخیزد و سرانجام وی بعد از یک ساعت تقلا در همان حالت جان باخت.

ویدئوی جنجالی

هفته گذشته با انتشار نوار ویدئویی که در دوربین مداربسته بیمارستان ضبط شده بود، جنجال بزرگی درباره ناکارآمدی سیستم بهداشتی و بیمارستان‌های آمریکا به پا شد.

انجمن بیمارستان‌های نیویورک که وظیفه کنترل وضعیت بیمارستان‌های این ایالت را برعهده دارد، ساعاتی بعد از انتشار نوار ویدئویی مربوط به صحنه مرگ دلخراش این زن در بیانیه‌ای این حادثه را یک شوک عظیم دانست و اعلام کرد: این حادثه آبروی سیستم بهداشتی آمریکا را برده است. 

سخنگوی انجمن با بیان اینکه تحقیقات درباره این ماجرا آغاز شده است گفت: هم اکنون 7 نفر از کارمندان و مسئولان بیمارستان در این ماجرا متهم هستند که رئیس بخش روانپزشکی، رئیس حراست بیمارستان، یک دکتر، 2 پرستار و 2 نفر از نگهبانان بیمارستان متهمان اصلی هستند.

بنا بر تحقیقات صورت گرفته توسط پلیس فدرال، اسمین‌گرین زن جامائیکایی از 10سال قبل به‌عنوان پرستار کودک به آمریکا آمده بود، او 6 کودک داشت که کوچک‌ترین آنها 14‌ساله است و همه آنها با پولی که مادرشان برای آنها به جامائیکا می‌فرستاد، زندگی می‌کردند. 

پیتر پیلگریم از دوستان خانم‌گرین می‌گوید: من زن‌سیاه‌پوست را چند روز قبل از این حادثه در حالی دیدم که کارش را در یک مرکز مراقبت از کودکان از دست داده بود و مجبور شده بود تا آپارتمانش را ترک کند و این مسائل در کنار بیماری روانی‌اش، او را دچار افسردگی شدیدی کرده بود.

در همین حال سخنگوی انجمن آزادی‌های مدنی نیویورک نیز با اشاره به این ویدئو می‌گوید: تصاویر نشان می‌دهند که این زن یک ساعت در روی زمین افتاده بود اما پرستاران و نگهبانان بیمارستان او را نادیده گرفتند.

به گفته وی طبق تصاویر ضبط شده در این مدت، تنها یک نفر از نگهبانان بیمارستان به وی نزدیک می‌شود و با پایش به او لگد می‌زند اما وقتی که می‌بیند وی تکان نمی‌خورد، این نگهبان کاری انجام نمی‌دهد. 

وی همچنین می‌افزاید‌: پرسنل بیمارستان نوار ضبط شده را برای جلوگیری از افشای آن مخفی کرده بودند اما با انتشار آن تحقیقات گسترده‌ای در این باره آغاز شده است.

کد خبر 56965

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز