مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۲
۰ نفر

سلامتی بزرگ‌ترین نعمتی است که به انسان‌ها داده شده است. زمانی که ما از نظر جسمی و روانی سالم هستیم، بهتر می‌توانیم با مشکلات و چالش‌های زندگی دست‌وپنجه نرم کرده و برای رسیدن به هدف‌هایمان تلاش کنیم. بنابراین باید مراقبت از خود را همیشه در اولویت قرار دهیم.

image-20201201140331-1.jpeg

از آنجایی که اگر بیشتر مشکلات در همان ابتدا تشخیص داده شوند، بسیار ساده‌تر تحت کنترل قرار خواهند گرفت و با توجه به این موضوع که پیشگیری از بسیاری از دغدغه‌های جسمانی و روانی ساده‌تر از درمان است، ارتباط با پزشک به شکل منظم ضرورت دارد. اما مشکل اینجاست که درگیری‌های زندگی مدرن به بسیاری از ما اجازه نمی‌دهد بتوانیم چند ساعت از روز را برای رفت‌وآمد به مطب برای  ارتباط با پزشک و منتظر ماندن در اتاق‌های انتظار اختصاص دهیم. به همین دلیل، مشاوره پزشکی آنلاین و تلفنی می‌توانند مکمل‌های مناسبی برای مراقبت از سلامتمان باشند. با مراجعه به سایت دکتر ساینا، می‌توانید لیستی از پزشکان فعال در تخصص‌های مختلف را مشاهده کنید و همین امروز مشاوره پزشکی آنلاین و تلفنی را امتحان کنید.

اما بیایید نگاهی به مزیت‌های ارتباط با پزشک و راه‌های مختلف دریافت کمک پزشکی داشته باشیم:

فواید ارتباط با پزشک

در گذشته افراد فقط زمانی که دچار علائم بیماری می‌شدند به پزشک مراجعه می‌کردند. اما امروزه با بالا رفتن دانش عمومی و مشخص شدن اهمیت سلامت بدن، ارتباط با پزشک برای پیشگیری و کنترل زودهنگام عارضه‌های مختلف رواج بسیار پیدا کرده است. ارتباط با پزشک به شکل منظم فایده‌های مختلفی برای فرد دارد که شامل این موارد هستند:

· صرفه‌جویی در هزینه‌ها:
شاید عجیب به نظر برسد اما ارتباط با پزشک به شکل منظم می‌تواند در بلندمدت باعث صرفه‌جویی در هزینه‌های مرتبط با سلامتی شود. دریافت منظم مشاوره پزشکی باعث می‌شود بسیاری از مشکلات سلامتی قبل از اینکه به سطح بحرانی برسند، تحت کنترل قرار بگیرند.

· تشخیص زودهنگام:
ارتباط با پزشک باعث می‌شود که مشکلات جسمانی و روانی در صورت وجود، در اولین مراحل تشخیص داده شده و کنترل یا درمان شوند. برای مثال، اگر کبد چرب در مراحل اولیه‌ی شکل‌گیری تشخیص داده شود، با تغییر سبک زندگی و رژیم غذایی قابل کنترل است اما در صورتی که در بدن فرد پنهان باقی بماند، ممکن است حتی کاملا کبد را از کار بیندازد و برای فرد خطر جانی ایجاد کند. همچنین پزشک اطلاعاتی درباره سابقه خانوادگی و تاریخچه پزشکی شما را بررسی می‌کند و اگر خطر یک مشکل خاص بر اساس این فاکتورها برای شما بیشتر بود، آزمایشات مربوطه را تجویز می‌کند.

· تشخیص مشکلات مرتبط با استرس:
زندگی بسیاری از افراد در حال حاضر بسیار شلوغ و مضطرب کننده است. استرس شدید می‌تواند مشکلات جسمانی و روانی مختلفی برای ما ایجاد کند. برای مثال بسیاری از پژوهش‌ها ارتباطی معنادار بین استرس و افزایش فشارخون و افسردگی پیدا کرده‌اند. ارتباط با پزشک باعث می‌شود این مشکلات در همان مراحل اولیه تشخیص داده شوند.

· تغییر عادت‌ها:
ارتباط با پزشک یک فایده‌ی بسیار مهم دیگر نیز دارد. پزشک بهتر از ما اهمیت عادت‌های بدی که داریم را متوجه می‌شود و می‌تواند به ما در تغییر این عادت‌ها کمک کند. مثلاً بسیاری از افراد تصور می‌کنند سیگار کشیدن ضرر زیادی برای بدن ندارد و اهمیت ترک سیگار را در نظر نمی‌گیرند. اما در واقع این عادت می‌تواند به قیمت جان افراد تمام شود و پزشک می‌تواند در مسیر تغییر این عادت مضر به فرد کمک کند.

بهترین روش‌های ارتباط منظم با پزشک

مشخص شد که ارتباط با پزشک به شکل منظم می‌تواند باعث شود زندگی طولانی‌تر و با کیفیت‌تری داشته باشیم. اما مراجعه حضوری به پزشک می‌تواند چالش‌هایی نیز به همراه داشته باشد. همان‌طور که گفتیم اولین چالش، زمان است. معمولاً برای وقت گرفتن از پزشک و مشاوره با او نیاز است افراد در اتاق انتظار منتظر بمانند. این اتاق‌ها بسیار آلوده نیز هستند و احتمال بیمار شدن فرد را افزایش می‌دهند.

علاوه بر این، بسیاری از افراد در مکان‌هایی زندگی می‌کنند که ارتباط با پزشک یا متخصص خاص به شکل حضوری مشکل است و حتی گاهی نیاز است افراد به شهر دیگری سفر کنند تا بتوانند با پزشک مشاوره داشته باشند. معضل دیگر این است که ممکن است افراد در محیط‌های جدید مضطرب شوند و نتوانند به خوبی با پزشک ارتباط برقرار کرده و وضعیت سلامت خود را با او در میان بگذارند.

برای مقابله با این مشکلات و بسیاری از چالش‌های دیگری که برای ارتباط با پزشک به شکل حضوری وجود دارد، دریافت مشاوره آنلاین و تلفنی راه‌حل مکمل مناسبی است. شما می‌توانید در محیط امن منزل خود به شکل آنلاین یا تلفنی با پزشک در ارتباط باشید و او را در جریان سلامت خود قرار دهید. پزشک وضعیت شما را بررسی کرده و در صورت نیاز شما را برای ویزیت حضوری ارجاع می‌دهد. سامانه اینترنتی دکتر ساینا، به عنوان اولین استارتاپ حوزه پزشکی، به شما در مسیر دریافت مشاوره پزشکی کمک می‌کند. کافی است به وب‌سایت https://www.drsaina.com/ مراجعه کنید و بر اساس پروفایل پزشک و نظر دیگر کاربران، متخصص مناسب را پیدا کرده و ارتباط با پزشک را آغاز کنید. همچنین می‌توانید برای دریافت خدمات، اپلیکیشن دکتر ساینا را روی گوشی تلفن همراه خود نصب کنید.

کد خبر 569407

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha