چهارشنبه ۱۲ تیر ۱۳۸۷ - ۱۲:۴۸
۰ نفر

مهدی معزی: در بازار راکد ترانسفرها، هیأت فوتبال استان تهران دیروز، روز نسبتا شلوغی را پشت سرگذاشت با ثبت اسم 4 بازیکن!

 حسین کاظمی هافبک فصل قبل تیم سپاهان و هادی شکوری بازیکن تیم ذوب آهن دیروز با ثبت قرارداد در هیأت فوتبال تهران به باشگاه استقلال منتقل شدند و ‌‌مرتضی مولائیان از همای تهران و محسن میرابی از پاس همدان با تیم راه آهن تهران قرارداد امضا کردند. همچنین ‌‌رحمان احمدی دروازه‌بان سابق تیم سایپا دیروز با عقد قراردادی 2 ساله راهی تیم سپاهان اصفهان شد و بهمن طهماسبی بازیکن فصل گذشته مقاومت سپاسی شیراز هم دیروز به تیم سپاهان اصفهان منتقل شد.اما شاید امسال بهتر باشد که به جای کشف بمب‌ها، به جدایی طلب‌ها پرداخت.

 یکی از این افرادی که ساز جدایی زده، مجتبی جباری است. انگار در برنامه‌هایش، استقلال اولویتی ندارد. همان طور که خود مجتبی جباری می‌گوید، داستان رفتن او به المپیک مارسی هنوز منتفی نشده است. مدیر برنامه‌های او مشغول مذاکره با بندرنشینان فرانسه است و تا 2 هفته دیگر همه چیز مشخص می‌شود.

درصورتی که این ترانسفر صورت نگیرد، اولویت بعدی جباری رفتن به امارات است. اما این طور که از زبان خودش شنیده می‌شود اگر نتوانست به لیگ امارات برود و مجبور شود در ایران بماند اولویت اولش استقلال است و درصورت عدم‌توافق با این تیم به سایر تیم‌های ایرانی فکر می‌کند. «من در درجه اول دوست دارم که به اروپا بروم و فکر می‌کنم اگر بازی ملی بیشتری داشتم، لژیونر شدنم راحت‌تر انجام می‌شد. به‌هرحال اولویت من برای انتخاب تیم فصل آینده اول اروپاست و اگر نشد یک کشور عربی که احتمالا امارات است که البته میان انتخاب مجدد استقلال و یک تیم عربی دچار تردید هستم و هنوز در این مورد تصمیم قطعی و نهایی را نگرفته‌ام.»

اما به غیر از جباری که این برنامه را برای خودش ریخته، نوازی هم جایی در لیست امیر قلعه نویی ندارد. آن طور که خود نوازی به خبرنگار همشهری گفت، باید او را در فصل بعد در تیم دیگری ببینیم:« از این وضعیت خسته شده‌ام. دو سال است که این بی‌احترامی‌ها را می‌بینم. جوانی‌ام را برای این تیم گذاشتم ولی حالا این رفتار را با من می‌کنند.»

اما در اردوگاه سرخ‌ها هم اخبار نقل و انتقالات رفتنی‌ها اسمی‌ترند. بعد از اینکه گفته شد نوروزی، بازیکن داماش ایرانیان با پرسپولیس قرارداد بسته(!)شنیده می‌شود حسین شرفی، هافبک تهاجمی صنایع اراک با قهرمان لیگ برتر ثبت کرده است. حسین بادامکی که چند روزی است با پیغام موبایل خاموشش مواجه می‌شویم، هنوز حرکتی برای فصل بعد نکرده. شهراد ناظمی، مدیر برنامه‌های جدید او خبر می‌دهد:

« بادامکی البته با هیچ باشگاهی مذاکره جدی‌ای نداشته و با این کار بیشتر قصد دارد به رقمی که دلش می‌خواهد در قراردادش برسد. زمانی که کاشانی هنوز در پرسپولیس بود او از باشگاه 250 میلیون تومان می‌خواست اما به خاطر تعیین سقف قرارداد در باشگاه، کاشانی با او موافق نبود. حالا اما با آمدن داریوش مصطفوی دیگر سقف قراردادی وجود ندارد و بادامکی شانس زیادی برای رسیدن به خواسته‌اش دارد.»

اما به غیر از بادامکی، علیرضا نیکبخت واحدی و حسین کعبی هم هنوز با پرسپولیس تمدید نکرده‌اند. نیکبخت البته با توجه به اینکه بازگشت قطبی به پرسپولیس منتفی شده احتمالا برای عقد قرارداد اقدام خواهد کرد. کعبی اما منتظر معلوم شدن سرمربی پرسپولیس است. این طور که شنیده می‌شود کعبی حاضر نیست با افشین پیروانی به‌عنوان سرمربی کار کند و منتظر است سرمربی فصل آینده سرخپوشان مشخص شود.

اما به غیر از این سه جدایی‌طلب، سیدمهدی واعظی هم حرف آخرش را زده: «اگر مطالباتم را ندهند، هرگز در پرسپولیس نمی‌مانم. چرا آدم باید همیشه ضرر کند. مسئولان باشگاه فقط امروز و فردا می‌کنند. هر وقت به دفتر مصطفوی رفتم، دست خالی برگشتم. تصمیم گرفتم اگر پولم را ندهند، قراردادم را تمدید نکنم.»

اما بررسی شایعات هم جالب است. امروز تکلیف ابراهیم توره مهاجم آفریقایی فصل گذشته پیکان مشخص می‌شود. او که قبل از شروع فصل نقل و انتقالات در فهرست خرید استقلال بود، طبق عرف، مورد توجه پرسپولیس هم قرار گرفته. طی چند روز گذشته اخبار متناقضی در مورد تیم آینده او شنیده می‌شود. از طرفی منابع نزدیک با باشگاه پرسپولیس از توافق قطعی مدیر برنامه‌های توره با داریوش مصطفوی خبر می‌دهند و از سویی دیگر منابع نزدیک به باشگاه استقلال از ثبت شدن قرارداد توره با استقلال. اما یکی از منابع آگاه در باشگاه استقلال در این مورد می‌گوید:« شک نکنید توره استقلالی است.»

اما شایعه دیگر؛ مهاجم عراقی تیم فوتبال سپاهان اصفهان در آستانه عقد قراردادی
سه ساله با باشگاه پرسپولیس تهران قرار دارد. مدیر برنامه‌های عماد محمد رضا هم خبر انتقال این مهاجم عراقی به تیم پرسپولیس را مورد تایید قرار داد. روز گذشته مذاکرات نهایی برای انتقال عماد رضا با داریوش مصطفوی مدیر عامل پرسپولیس انجام شد، اگرچه درخصوص میزان مبلغ قرار داد 370 میلیونی اختلاف نظر وجود دارد. عماد رضا دیروز بعداز‌ظهر با حضور در دفتر باشگاه سپاهان به‌طور کامل با این تیم اصفهانی تسویه حساب کرد و برای نهایی شدن مذاکراتش با سرخ پوشان امروز با مسئولان باشگاه پرسپولیس دیدار خواهد کرد. مسئولان پرسپولیس قصد دارند با عقد قراردادی سه ساله او را جذب کنند که سال سوم قرارداد به‌صورت مشروط است.از طرف دیگر، سیاوش اکبرپور دیروز در تمرین استقلال تهران حاضر شد تا استقلالی شدنش بیشتر بپیچد. البته اکبرپور پیشنهادات دیگری هم دارد.

او براى حضور در اروپا، امارات و یا استقلال هنوز تصمیم نهایى‌اش را نگرفته است: «مدیربرنامه‌هایم به امارات رفته تا پیشنهادهاى جدید را در مورد من به‌صورت جدى پیگیرى کند. ۲ پیشنهاد اروپایى به من ارائه شده که یکى از آنها از کشور دانمارک است. البته پیشنهاد مالى ارائه شده از سوى تیم دانمارکى چندان خوب نیست. البته به غیر از تیم دانمارکى یک تیم دیگر اروپایى هم به من پیشنهاد داده که باید دقیقاً بررسى شود. اول باید تکلیفم با تیم اماراتى و ۲ تیم اروپایى مشخص شود تا بعد با استقلالى‌ها صحبت کنم. اگر پیشنهاد مالى اروپایى‌ها و اماراتى‌ها زیاد تفاوتى با پیشنهاد مالى استقلال نداشته باشد، قطعاً استقلال را به آنها ترجیح می‌دهم.»

کد خبر 56795

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز