دوشنبه ۱۰ تیر ۱۳۸۷ - ۱۸:۱۶
۰ نفر

معاون وزارت بازرگانی گفت: خلأ ‌مد و طرح‌های متنوع لباس ایرانی اسلامی به بد‌حجابی دامن می‌زند.

به گزارش ستاد خبری دومین جشنواره ملی دانشجویی دختران آفتاب، محمدصادق مفتح در دیدار با اعضای شورای مرکزی این جشنواره با اشاره به اینکه درباره مسئله حجاب تا‌کنون کار اصولی و اساسی انجام نگرفته است، افزود: مد، سلیقه و ذائقه را عوض می‌کند، اما هنوز در این زمینه کاری انجام نشده است.

طراحی لباس در دانشگاه‌ها

مفتح اعلام کرد: دانشگاه‌ها ‌می‌توانند با انجام کارهای تحقیقاتی و ایجاد آفرینش‌های هنری خلأ ‌موجود در مد و طرح‌های متنوع را در بین اصناف پوشاک و لباس پر کنند.

وی ادامه داد: مسئله حجاب با کارهای مقطعی و کوتاه مدت حل نخواهد شد و نیاز به نهادی دارد که دائما پیگیر این موضوع باشد و در این خصوص جریان‌سازی کند.

مفتح اظهار داشت: با توجه به اهمیت و حساسیت مسئله حجاب، همچنین گستردگی کار در این زمینه‌، جامعه نیازمند انجام فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی درخصوص حجاب است تا بتوانیم با کار بلندمدت و در نهایت فرهنگ‌سازی تغییرات مثبت و چشمگیری را شاهد باشیم. 

معاون بازرگانی داخلی وزارت بازرگانی نبود آگاهی و آموزش در میان مردم را از دلایل بدحجابی در جامعه عنوان کرد و یاد آور شد: ما می‌توانیم با برگزاری جشنواره‌های متعدد و تشکیل نهادهای مستمر توسط همین جشنواره به آموزش و فرهنگ‌سازی در میان مردم اقدام کنیم.

مفتح تصریح کرد: در مورد حجاب متخصصان باید مرز بین حجاب و بی‌حجابی را شناسایی کنند، ضمن اینکه نهادها و ارگان‌هایی که در این زمینه کار می‌کنند باید رویکردشان را به سمتی سوق دهند که در دام افراط و تفریط نیفتند؛ چرا که دامنه موضوع حجاب از موسیقی بسیار گسترده‌‌تر و جدی‌تر است.

انتشار مجله مد

وی همچنین به اجرای طرح جلوه حجاب اشاره‌ و خاطرنشان کرد: برای ساماندهی مد در کشور در حال حاضر طرح جلوه حجاب در ۶۰۰ فروشگاه در استان‌های تهران، اصفهان و شیراز در حال اجراست که با توجه به ساز و کار بازار، لباس‌هایی با استانداردهای اسلامی به مشتریان عرضه می‌کنند اما قطعاً این کار کافی نیست و در این خصوص باید ۲ کار اساسی دیگر انجام شود؛

یکی انتشار مجله مد به دور از بحث‌های سنگین علمی و با هدف پرداختن به موضوع‌ مد و طرح لباس است که با وجود اعلام حمایت وزارت بازرگانی از انتشار این نشریه در تیراژ ۵ هزار نسخه، برای شروع کار هنوز استقبالی نشده و مورد دوم نمایش زنده لباس است که در ۲ سال اخیر در جشنواره زنان سرزمین من با استقبال چشمگیری روبه‌رو شده است.

مفتح ساماندهی طراحان لباس را ضروری دانست و ادامه داد: در حال حاضر رهاترین گروه در کشور طراحان لباس هستند که هر چه‌ زودتر باید ساماندهی شوند و با تشکیل جامعه طراحان لباس و سازمان نظام طراحی بر عملکرد آنها نظارت شود.

کد خبر 56601

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز