گروه اجتماعی: اولین جشنواره لباس نوجوان در آذرماه سال جاری برگزار می‌شود.

فرحناز قند فروش دبیر جشنواره زنان سرزمین من ضمن اعلام این مطلب گفت: پس از برگزاری جشنواره زنان سرزمین من و بر اساس نظر سنجی و تقاضایی که از سوی مخاطبان برای برگزاری نمایشگاه و جشنواره لباس برای دختران نوجوان این دبیرخانه تصمیم گرفت که نمایشگاه و جشنواره‌ای هم برای لباس دختران جوان برگزار کند.

وی افزود: با توجه به اینکه این جشنواره و لباس‌هایی که به نمایش گذاشته شد پاسخگوی نیاز دختران جوان نبود تلاش دست اندرکاران جشنواره براین است که در آذرماه امسال با ارائه لباس‌هایی متناسب این گروه سنی گامی مثبت برای این گروه بردارند و پاسخگوی نیاز این قشر که گروه قابل توجهی از جامعه را تشکیل می دهند باشند.

قند فروش همچنین افزود: در این نمایشگاه با هماهنگی که بین وزارت بازرگانی، طراحان و تولیدکنندگان صورت گرفته تولید انبوه از برخی از مدل‌ها وجود دارد تا متقاضیان بتوانند لباس مورد نظر خود را تهیه کنند.

الگوی مناسب پوشش را به دنیا معرفی می‌کنیم استاندار تهران نیز گفت: با کنار نهادن تنگ نظری‌ها، حرکت در چارچوب دین، برنامه‌ریزی دقیق و رفع نواقص تا چند سال آینده الگوی مناسب پوشش را به دنیا از طریق جشنواره زنان سرزمین من ارائه می‌دهیم.

کامران دانشجو با تاکید بر اینکه برخلاف نظر بعضی افراد که در گذشته می‌خواستند این طور القاء کنند که نوگرایی‌ به معنای هنجار شکنی اجتماعی و خارج شدن از مرزهای دین است، افزود: ما ثابت کردیم که می‌توان در چارچوب دین، نوگرایی در پوشش را ارائه کرد یعنی می‌توان در روش‌ها نوگرایی داشت و در اندیشه اصولگرایی را پیگیری نمود.

دانشجو به حمایت نمایندگان مجلس از جشنواره اشاره کرد و با بیان اینکه 29 تن از نمایندگان مجلس طی امضاء نامه‌ای به وزیر کشور از برپایی این جشنواره تقدیر کرده‌اند، گفت: اگر دیگر نمایندگان نیز از نامه مطلع بودند، مطمئناً بیش از این تعداد نامه را امضاء می‌کردند.

استاندار تهران با ذکر این نکته که شورای اجتماعی کشور برپایی جشنواره را ستوده و برگزاری آن را به صورت سالیانه تصویب کرده است، خاطر نشان کرد: علما در مسائل شرعی با هیچ کس تعارف ندارند ولی هم اینکه ایرادی از جشنواره نگرفته‌اند، نشان دهنده موفقیت نسبی جشنواره در ابعاد شرعی است که این برای ما و برگزارکنندگان این جشنواره یک افتخار محسوب می‌شود و البته می‌بایست تلاش شود که بیش از پیش مسائل شرعی در برگزاری جشنواره مد نظر قرار گیرند.

دانشجو استقبال مردم به ویژه مخاطبان اصلی جشنواره را بسیار ستودنی خواند و با بیان اینکه جشنواره ورود به یک فضای جدید و حرکتی فعال در برابر 50 سال انفعال در بحث پوشش بود،‌ خاطر نشان کرد: مجموعه برگزارکنندگان باید انتقادها را از جان و دل بپذیرند.

وی ورود نظرات متخصصان، مجموعه‌های دینی و علماء و صاحب نظران اجتماعی به مجموعه تصمیم گیری‌ها و سیاستگذاری‌ها را مورد تاکید قرار داد و گفت: در هرگونه تصمیم‌گیری باید به نظرات علمای دین و حوزه‌های علمیه و اساتید برجسته دانشگاهی توجه ویژه شود.

کد خبر 31178

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز