جمعه ۲۷ بهمن ۱۳۸۵ - ۱۷:۴۹
۰ نفر

گروه اجتماعی: دومین نشست تخصصی طراحان لباس و پارچه ایران با نمایش مدل‌هایی از لباس‌های ایرانی و ملی در دانشکده امیرکبیر تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ما در این نشست دکتر عماد افروغ رئیس کمیسیون فرهنگ و آموزش مجلس، هوشنگ قادریان مدیرکل دفتر نساجی و پوشاک وزارت صنایع و معادن و فاطمه آلیا نماینده تهران در مجلس، همچنین صدیقه پاک‌بین دبیر انجمن طراحان لباس و پارچه ایران
نقطه‌نظرات خود را در مورد طراحی و ارائه مدل‌های لباس منطبق با هویت ملی ارائه کردند.

هدف از این نشست رسیدن به نقطه نظرات مشترک بین مسئولان، طراحان و تولیدکنندگان پوشاک کشور برای دستیابی به الگوی لباس ملی و استاندارد بود.

مجلس شورای اسلامی اول آبان امسال طرح 11 ماده‌‌ای «ساماندهی مد و لباس» را تصویب کرد.

براساس این طرح تمامی دستگاه‌های دولتی موظفند با اختصاص بودجه‌ای خاص نسبت به ترغیب تقاضا برای پارچه و لباس ایرانی اقدام کنند و وزارتخانه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی و علوم نیز موظف شده‌اند از تحقیقات و پژوهش‌ها در این زمینه‌ حمایت نمایند.

همچنین وزارت بازرگانی و ارشاد نیز مأمور تهیه آیین‌ نامه اجرایی ساماندهی مد و لباس شد‌ه‌اند.

اولین نمایشگاه مد و لباس ایرانی  چندی پیش برگزار شد و اینک نشست تخصصی طراحی الگوی لباس ملی گامی در جهت فراهم‌شدن زمینه‌های اجرای طرح ساماندهی مد و لباس و حمایت از پوشاک ایرانی و ملی است.

در همین زمینه دکتر افروغ با بیان اینکه امروز در صحنه بین‌الملل پوشاک ایرانی به لحاظ تنوع محصول و کیفیت تولید از جایگاه قابل قبولی برخوردار نیست افزود با توجه به صبغه فرهنگی و تمدنی ایران، باید طراحی و تولید پوشاک ایرانی توانایی رقابت در بازار جهانی را پیدا کند.

در این نشست همچنین صدیقه پاک‌بین دبیر انجمن طراحان لباس و پارچه ایران اظهار داشت: این انجمن در کنار برگزاری کلاس‌های آموزشی در زمینه طراحی لباس و پارچه اقدام به تشکیل نشست‌های تخصصی با صاحبان صنایع پوشاک ایران نیز می‌کند.

وی تأکید کرد: مهمترین هدف ما باید ایجاد یکپارچگی و همگام‌شدن سیستم‌های آموزش دانشگاهی، نیازهای صنعت نساجی و توجه به نیازهای بازار پوشاک باشد.

پاک‌بین افزود: اصلی‌ترین هدف ما نظام‌مندشدن طراحی، تولید و عرضه محصولات صنایع نساجی و پوشاک ایرانی است.

کد خبر 15900

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز