مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۵:۲۷
۰ نفر

گروه اجتماعی: در جشنواره پوشش اسلامی «زنان سرزمین من» کشورهای اسلامی نیز شرکت کرده و لباس‌‏های قابل قبول خود را عرضه می‌‏کنند.

«فرحناز قندفروش»، مشاور استاندار تهران در امور بانوان با بیان مطلب فوق گفت: امسال در نمایش زنده لباس‌‏ها و پوشش‌های اسلامی زنان، ورود آقایان جهت حفظ شئونات اسلامی ممنوع است.

وی افزود: در جشنواره پوشش اسلامی «زنان سرزمین من» امسال سالن جانبی «لباس مشاغل» نیز در نظر گرفته شده که 300 طرح برگزیده برای 40 شغل زنان ارائه می‌‏شود.

وی درباره اجرای نمایشی پوشش اسلامی زنان در این جشنواره گفت: پوشش و لباس زنان ایرانی در دهه‌‏های گذشته نیز در این جشنواره به صورت زنده نمایش داده می‌‏شود و طرح‌‏هایی که از لباس گذشتگان گرفته شده در لباس‌‏های طراحی شده جدید به‌کار رفته  نیز به نمایش در می‌‏آید.

قندفروش، با اشاره به زمان برگزاری جشنواره گفت: این جشنواره 14 تیرماه آغاز می‌شود و به مدت 10 روز ادامه خواهد داشت. 

برخورد با تولیدکنندگان پوشاک بدون کد

از سوی دیگر رئیس شورای اصناف کشور نیز گفت: از اول تیر انواع پوشاک بدون کد اتحادیه‌اصناف و علا‌مت تجاری داخلی یا خارجی‌، قاچاق محسوب و از فروشگاه‌ها جمع‌آوری می‌شود. 

محمد آزاد با بیان اینکه این طرح با همکاری وزارت بازرگانی، نیروی انتظامی و اتحادیه لباس و پوشاک اجرا می‌شود، افزود: کد پوشاک نشان دهنده مشخصات و کیفیت آن وعلامت تجاری نیز معرفی کننده شرکت تولیدکننده داخلی یا خارجی است.

وی گفت: این طرح به مصرف کننده کمک می‌کند تا با اطمینان بیشتری پوشاک‌ مورد نیاز را خریداری کند.

آزاد با اشاره به اینکه این طرح از ورود پوشاک بدون هویت و نامناسب از خارج کشور و یا از طریق تولید کنندگان داخلی جلوگیری می‌کند،گفت: از ابتدای تیر ماه با هر فروشنده‌ای که پوشاک را بدون کد و علامت تجاری عرضه کند به‌شدت برخورد می‌شود.

کد خبر 22595

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز