شنبه ۸ تیر ۱۳۸۷ - ۱۸:۵۹
۰ نفر

همواره وقتی موضوع انهدام و بازیافت زباله‌ها به میان می‌آید، تصور عمومی بر این است که این کار بر عهده ماموران شهرداری است.

آتش زدن زباله‌ها

اما گاهی مشاهده می‌شود که برخی از افراد به طور خودسرانه اقدام به آتش زدن زباله‌ها می‌کنند. تماس‌های تلفنی مردم با ستون در شهر چه‌خبر حاکی از آن است که در برخی محله‌ها، زباله‌ها در کنارسطل‌های مکانیزه  زباله آتش زده می شوند.

البته هدف از این اقدام مشخص نیست و شاید گروهی می‌خواهند به شهرداری کمک کرده باشند. اما آتش زدن زباله‌ها نه تنها بوی بسیار بدی در محل به راه می اندازد، بلکه اقدامی خطرناک است زیرا بار‌ها مشاهده شده است که همراه با آتش زدن زباله، سطل‌های زباله که جنس آنها از پلاستیک است نیز آتش گرفته‌اند و برای خاموش کردن آن ماموران آتش نشانی درگیر شده‌اند.

از سوی دیگر این احتمال وجود دارد زباله سوزی در زیر درختان، به آتش گرفتن درختان بینجامد و حتی این آتش به دیگر محل‌ها و خودرو‌های پارک شده هم سرایت کند.

به هر حال از شهروندان تنها انتظار می‌رود تا زباله‌های تر را رأس ساعت 21 در سطل‌های مکانیزه قرار بدهند و زباله‌های خشک را نیز به مراکز بازیافت انتقال بدهند و ادامه فرایند را به شهرداری‌ها واگذار کنند.

پهلوان‌پنبه

شاید بتوان عنوان قهرمانی جلب توجه و ترافیک ناشی از آن را به برخی  پهلوان‌‌‌نماهایی داد که هنوز هم در گوشه کنار شهر بساط می‌کنند.

با تجمع مردم برای دیدن پاره شدن زنجیر  و در آوردن مار دو سر، راننده‌های گذری نیز کنجکاو می‌شوند که قضیه از چه قرار است. فقط کمی مکث کردن آنها، در مجموع خیابان را شلوغ می‌کند  و یک ترافیک پر و پیمان در اطراف محل نمایش به وجود می‌آورد.

از سوی دیگر برخی پهلوان‌ها هم که آخر نمایش «پهلوان پنبه» از کار در می‌آیند و بعد از جمع‌کردن پول از جمعیت، به هیچ‌ یک از وعده‌های مهیج خود عمل نمی‌کنند.

خلاصه آنهایی که نسبت به بقیه تجربه بیشتری دارند و شاید چند ساعتی کنار بساط پهلوان معطل شده‌اند به دیگران توصیه می‌کنند «ندیده و نشناخته» پای بساط هیچ پهلوان‌نمایی منتظر دیدن حرکات خارق‌العاده نباشند.

آبلیمو‌های تقلبی

در فصل گرم تابستان، مصرف آبلیمو با توجه به خاصیت ضد گرمازدگی و رفع عطش آن افزایش می‌یابد. هر چند که مصرف لیموترش تازه -که در همه ماه‌های سال در دسترس است-  از هر نظر برای سلامتی مناسب‌تر است اما استفاده از آبلیموهای آماده نیز در بین مردم رواج دارد.

این در حالی است که متاسفانه برخی آبلیمو‌هایی که توسط کارگاه‌های زیر زمینی تولید می‌شوند از کیفیت مناسب برخوردار نیست و در تهیه آنها بیشتر از آب و اسانس و رنگ استفاده می شود تا لیموترش.

جالب است که رنگ این آبلیمو‌ها و غلظت آن نیز کاملا نشان‌دهنده بی‌کیفیت بودن آن است اما همچنان روی بطری جمله « تهیه شده از لیموی تازه» جلب توجه می‌کند. البته برخی آبلیمو‌های آماده هم از کیفیت نسبتا مناسبی برخوردارند و حداقل به جای طعم لیمو عمانی، مزه لیموترش می‌دهند.

البته برخی از خانواده‌ها که به کیفیت و طعم آبلیمو اهمیت می‌دهند، در این فصل که لیموترش در بازار فراوان است، آن را خریداری کرده و در منزل  یا با استفاده از دستگاه هایی که در برخی میوه‌فروشی‌ها وجود دارد، آب آنها را گرفته و به این ترتیب آبلیموی تازه و طبیعی بدون مواد نگهدارنده، رنگ و اسانس، مصرف می‌کنند.

مه غلیظ صبحگاهی

برای همه ما پیش آمده که شب پیش اداره هوا شناسی، هوایی صاف و آفتابی را پیش بینی کرده و بنابراین صبحدم به پیشباز یک روز خوب از منزل بیرون می‌رویم.

با وجود این، مشاهده مه غلیظ  صبحگاهی که مربوط به یک موتور یا خودروی دود زاست، تمام پیش‌بینی‌ها را بر هم می‌زند.

در مجموع، سر درد ناشی از استنشاق گاز‌های سمی، سوزش چشم‌ها و بوی دود گرفتن، این فکر را به ذهن متبادر می‌کند که چرا باید همچنان این خودرو‌ها و موتور‌سیکلت‌ها را در شهر دید.

کد خبر 56371

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز