جمعه ۷ تیر ۱۳۸۷ - ۱۷:۴۱
۰ نفر

تعطیلات تابستانی فرصت خوبی است تا دانش‌آموزان، ۹ ماه خستگی نشستن پشت نیمکت‌های مدرسه را با فعالیت‌های ورزشی به در کنند.

نفوذ گرانی به باشگا‌ه‌های ورزشی

این در حالی است که متاسفانه برخی از باشگا‌ه‌های ورزشی هم همگام با سایر بخش‌ها بر موج گرانی سوار شده و هزینه‌های کلان دریافت می‌کنند.

این روز‌ها رفتن به باشگاه‌های بدنسازی در بین جوانان باب شده است و در این بین مدیران برخی باشگاه‌ها هم تمهیداتی برای دریافت سود بیشتر اندیشیده‌اند. از جمله این اقدامات که در برخی از باشگاه‌های ورزشی انجام می‌شود استفاده از متخصص تغذیه است.

البته نفس این کار بسیارخوب است اما باید گفت که هزینه مشاوره با متخصص جدا از هزینه باشگاه دریافت می‌شود و در صورتی که فردی نخواهد از این امکان استفاده کند، کل روند ورزش او در باشگاه تحت تاثیر قرار می‌گیرد چراکه مربی بدنسازی اعلام می‌کند باید هماهنگ با رژیم غذایی تجویز شده از سوی متخصص تغذیه باشگاه ورزش کرد در غیر این صورت از ارائه برنامه ورزشی خودداری خواهد شد.

شایسته است که مدیران این باشگاه‌ها با توجه به هزینه سنگینی که دریافت می‌کنند، خدمات جانبی را به طور رایگان یا با هزینه کمتر ارائه کنند تا امکان بهره‌مندی از آن برای همه وجود داشته باشد.

سیاه‌کاری پل

هنوز چند روزی از رنگ‌آمیزی پل‌های عابر پیاده نگذشته بود که سر و کله نوشته‌ها و  یادگاری‌های ریز و درشت روی این بخش از شهر، پله‌های آنها را سیاه و آلوده کرد.

به نظر می‌رسد برخی افراد برای مطرح شدن، حتی حاضرند مبلمان شهری و هر جای دیگری که تازه رنگ شده را سیاه و آلوده کنند. این افراد برای نمونه، اسم خود را روی پل عابر و هر مکان دیگر ی به یادگار می‌نویسند.

البته در مورد درختان نیز وضع به همین منوال است و انبوه اسامی و یادگاری‌های نوشته شده روی این موجودات زنده جای تامل و البته تاثر دارد.

مربا  با دندان شکسته

از وقتی مردم درگیر زندگی ماشینی شده‌اند، همه چیز در جهت سرعت بخشیدن به امور روزانه پیش می‌رود. برای مثال در گذشته تهیه مربای خانگی یکی از هنر‌های هر کدبانوی خانه بود اما اکنون در حالی که روز به روز تعداد زنان شاغل افزایش می‌یابد، فرصت رسیدگی به امور وقت گیری چون مربا پختن دشوار‌تر می‌شود.

به همین دلیل خیلی از خانواده‌ها ترجیح می‌دهند به جای مربای خانگی از مربا‌های آماده که در فروشگاه‌ها به فروش می‌رسند، استفاده کننداما جدا از کیفیت این مربا‌ها که با نمونه خانگی قابل مقایسه نیستند، گاهی بی‌دقتی‌هایی در تولید آنها صورت می‌گیرد که هزینه سنگینی به دنبال دارد.

برای مثال در مورد میوه‌های هسته‌داری (مانند آلبالو) که به مربا تبدیل می‌شوند، دقت زیادی صورت نمی‌گیرد و گاهی هسته‌ها جدا نشده و همراه با گوشت میوه به مربا تبدیل می‌شوند.

مشتری از همه جا بی‌خبر هم به اطمینان بدون هسته بودن مربا آن را می‌خورد اما برخی اوقات لذت خوردن مربای آماده به بهای یک دندان شکسته تمام می شود.

اینجا پاتوق نیست

صدای بلند خنده، فریاد و ناسزا آن هم در ساعات استراحت مردم معضلی است که از لابه‌لای در و پنجره‌های منازل شهروندان به داخل هجوم می‌آورد و گاهی از شدت نزدیک بودن منبع صدا، شب و روز، آنها را آزار می‌دهد.

برخی شهروندان نیز سعی می‌کنند با نوشتن هشدار‌  زیر پنجره خانه خود، از این تجمع و شلوغی بکاهند. با اینکه چنین نوشته‌هایی جلوه بصری شهر را زشت می‌کند اما از سوی دیگر، به اصطلاح با پاتوق شدن برخی نقاط کوچه و محله‌های شهر،‌ تعدادی افراد بیکار، وقت خود را در آنجا می‌گذرانند و باید کمی هم به نگارنده‌های این هشدار‌ها حق داد.

تجمع‌کننده‌ها به طور معمول، ارزشی برای آسایش و آرامش دیگران قائل نبوده و برای ایجاد سر و صدا از هیچ فعالیتی دریغ نمی‌کنند. شب‌ها نیز انواع و اقسام زباله‌ها شامل پوست تخمه‌ و غیره را در همانجا رها کرده و دوباره فردا، روز از نو، روزی از نو.

کد خبر 56230

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز