چهارشنبه ۵ تیر ۱۳۸۷ - ۱۵:۴۶
۰ نفر

مرتضی رضایی: فصل نقل وانتقالات لیگ برتر امسال سر و صدای زیادی نکرده. تقریبا 2 هفته از شروع این اتفاق در لیگ می‌گذرد اما به نظر تا زمانی که 2 تیم بزرگ پایتخت دست به کار نشوند قرار نیست اتفاقی بیفتد.

شاید بزرگترین انتقالی که بشود کمی هم چاشنی حاشیه را به آن اضافه کرد رفتن هاشم بیک‌زاده به استقلال باشد! او در حالی که با پرسپولیسی‌ها به توافق رسیده بود در چرخشی 180 درجه‌ای تغییر موضع داد و با استقلالی‌ها امضا کرد!البته چندان هم عجیب نبود، در فوتبال پولکی امروز که تعصب و این چیزها اهمیتی ندارد پول است که آینده بازیکنان را مشخص می‌کند.

 با این تفاسیر اگر دیدید بیک‌زاده دوباره به پرسپولیس آمد شک نکنید که این تیم پیشنهاد بهتری داده است!اتفاق خاص دیگری در نقل و انتقالات تا دیروز نیفتاده اما منتظر بمب‌های استقلال و پرسپولیس باشید.آنها به زودی خواهند ترکید!

پرسپولیس

فصل عجیبی برای قهرمان لیگ دارد رقم می‌خورد. از جمع بازیکنانی که فصل گذشته هرکدام نقشی در قهرمانی این تیم داشتند فقط کریم باقری و مسعود زارعی قراردادهایشان را امضا کردند. از وقتی حبیب کاشانی پرسپولیس را ترک کرد ورق برگشت و پرسپولیسی‌ها با چالشی روبه‌رو شدند که بیرون آمدن از آن با اما و اگر‌های زیادی ممکن است.پس از جدایی حاج حبیب بیش از70 درصد از بازیکنان این تیم به حمایت از مدیر عاملشان از تمدید قرارداد سر باز زدند.آنها یکی از شرایط قراردادشان را حضور کاشانی در پرسپولیس عنوان کردند.اما حاج حبیب نماند تا پرسپولیسی‌ها با بحران جدیدی دست وپنجه نرم کنند.نگاهی به وضعیت بازیکنان این تیم نگرانی مسئولان پرسپولیس را بیشتر می‌کند.

محسن خلیلی که به نظر تصمیم‌اش جدی است. او دلش هوای اروپا را کرده و به هیچ صراطی هم مستقیم نیست.خلیلی علیرغم اینکه از چند تیم اماراتی هم پیشنهاد دارد انتخاب اولش اروپا است.عباس آقایی هافبک میانی آنها از همان اواسط فصل ساز جدایی را زده بود!اصلا مشخص نیست که او با چه کسی مشکل دارد.حالا که چارت مدیریتی باشگاه کاملا تغییر کرده باز هم آقایی تصمیم به جدایی دارد. البته اینکه مقصد او کجاست، خدا می‌داند اما روز سه شنبه خبر رفتن او به امارات تکذیب شد.نیکبخت واحدی و حسین کعبی تقریبا وضعیت مشابهی دارند. آنها تاکید زیادی دارند که فصل جدید در پرسپولیس نباشند.یکی از دلایلشان هم جدایی حاج حبیب است.

نیکی در یکی از مصاحبه‌هایش خبر از پیشنهاد استقلالی‌ها داده بود، حالا صحت وسقم این قضیه تا چه اندازه درست است بر گردن خود نیکبخت!اما کعبی همچنان بی‌تیم است، به نظر او در انتخاب تیمش به مشکل خورده و حالا که پیشنهادی از اروپا ندارد و قید پرسپولیس را هم زده نمی‌داند باید به کدام تیم برود. ناگفته نماند که احتمال حضور مجدد کعبی در پرسپولیس وجود دارد.قضیه محمد نصرتی هم به احتمال زیاد به بن بست رسیده است.بعید است پیشنهاد 150 میلیونی مصطفوی بتواند او را در پرسپولیس نگه دارد. پرسپولیسی‌ها در این فصل با بازیکنان زیادی قرارداد بستند اما چند روز پس از امضای این قرارداد‌های داخلی همه چیز تغییر کرد! هاشم بیک زاده نمونه‌ای از این اتفاق بود.

استقلال

لیست سیاه امیر قلعه نوعی آماده است و آن را به دستان حاج فتح الله سپرده است.خیلی‌ها می‌دانند در این لیست چه خبر است، اما به نظر به روی خودشان نمی‌آورند.روزی که استقلال قهرمان شد تکلیف سعید لطفی در همان برگزاری جشن معلوم بود.خیلی‌ها فکر می‌کردند که اشک‌های او برای خوشحالی و به خاطر قهرمانی است اما جنگ وجدل در میانه زمین و قهر او خیلی چیز‌ها را ثابت کرد.این که او فصل آینده جایی در استقلال نخواهد داشت. اما آنچه این روزها در باشگاه استقلال جلب توجه می‌کندعدم تمدید قرارداد مجتبی جباری و وحید طالب‌لو است! طالب‌لو 2 روز پس از قهرمانی استقلال و با استناد به شایعات در اصفهان دیده شده بود.مذاکره با باشگاه سپاهان اولین چیزی بود که به ذهن خیلی‌ها خطور می‌کرد. اما وحید خیلی زود این شایعه را تکذیب کرد و گفت هرگز به اصفهان نرفته است! طالب‌لو به دوستان نزدیکش گفته که با استقلال امضا می‌کند.

وضعیت جباری هم که فعلا مشخص نشده. او برای کسی پیغام و پسغام نفرستاده که تمدید می‌کند یا نه.مجتبی فعلا عزادار است و همه چیز را به روزهای آینده موکول کرده است.از بین بازیکنانی که احتمال تمدید قرارداد آنها وجود دارد امیر حسین صادقی و مهدی امیرآبادی هستند.درغیر این صورت هیچ تضمینی وجود ندارد که بقیه بازیکنان فصل جدید در استقلال باشند. برهانی دوباره تصمیم گرفته در تیم‌های عربی بازی کند.پیروز قربانی و فرهاد مجیدی به احتمال فراوان قصد جدایی دارند.اختلاف نه چندان زیاد آنها با
 قلعه نویی شاید باعث جدایی شان شود.اما بقیه بازیکنان همچنان سکوت اختیار کرده اند تا ببینند سرمربی چه تصمیمی می‌گیرد.علیزاده، کوشکی و یوسفی منتظر بازگشت ژنرال از ازبکستان هستند.تا اینجای کار استقلالی‌ها با بیک زاده به توافق رسیده‌اند و قرار است خسرو حیدری هم امروزو فردا استقلالی شود.احتمال اینکه حسین کاظمی مجددا به جمع آبی‌ها اضافه شود خیلی زیاد است.

سپاهان

هادی عقیلی اولین بازیکنی بود که با سپاهانی‌ها تمدید کرد.نائب قهرمان لیگ برتر شروع خوبی در فصل نقل وانتقالات داشت.آنها که این کار را زودتر از بقیه تیم‌ها شروع کردند هادی اصغری آقای گل لیگ را هم به جمع خودشان اضافه کردند.احمد جمشیدیان همبازی اصغری در راه آهن سومین خرید آنها به حساب می‌آید. آنها محسن میرابی را هم از پاس جذب کرده‌اند.روی یکی دو گزینه دیگر زوم کرده‌اند و قصد دارند تمام 5 سهمیه لیگ برتری خود را تکمیل کنند.از لیست مازاد این تیم اصفهانی هنوز اطلاعاتی در دست نیست.

مس کرمان

مسی‌ها با این بازیکنان به توافق رسیده‌اند؛ روح الله بیگدلی، مجتبی انصافی و مصطفی سیفی.از بین فرزاد آشوبی، ستار زارع و مجتبی شیری هم یکی به ترکیب تیم مس اضافه می‌شود و تک سهمیه لیگ برتری آنها برای نیم فصل خالی می‌ماند.از ترکیب مس بازیکنان خارجی این تیم از جمله گوچو، سوکو فافانا، و اوچه جدا شده‌اند. محسن رسولی، میثم حاجیان، حمید رضا رجبی، حمید رضا غنی زاده بازیکنانی هستند که در لیست فروش قرار گرفته‌اند.

پگاه گیلان

کمترین فعالیت در فصل نقل و انتقالات مخصوص تیم پگاه است.آنها نه تنها موفق به جذب هیچ بازیکنی نشده اند بلکه دو سه بازیکن خود را هم از دست داده اند.امیر متوسل زاده به ذوب آهن پیوست و کاپیتان آنها محمد رضا مهدوی هم همین‌طور. اتفاق خاص دیگری در حول و حوش این باشگاه نیفتاده است.

ابومسلم

بعد از ظهر روز سه شنبه، 9 بازیکن تیم ابومسلم قرار دادشان را با این تیم تمدید کردند.شاخص‌ترین آنها هم مهدی هاشمی نسب ومیثم بائو بودند که با حضور در هیأت فوتبال مشهد قراردادهایشان را به ثبت رساندند. سعیدخانی هم یکی دیگر از بازیکنان این تیم بود که با وجود اختلافات زیاد قراردادش را امضا کرد.اما جدا شده‌ها از این تیم.محمد منصوری رضایت نامه اش را برای پرسپولیس گرفته ولی در این انتخاب تردید دارد! سید محمد حسینی و نادر غبیشاوی هم احتمالا به راه آهن می‌روند تا ابومسلمی‌ها فعلا در فصل نقل وانتقالات نقش تاثیر‌گذاری داشته باشند.

ذوب آهن

در امر جذب تقریبا موفق بوده‌اند. آنها امیر متوسل زاده و محمد‌رضا مهدوی را به خدمت گرفته‌اند و همچنین ذوبی‌ها مشغول مذاکره با چند بازیکن لیگ دسته اولی هستند.از ذوب آهن امید ابوالحسنی جدا شده است و چند بازیکن دیگر این تیم در شرف تمدید قرارداد هستند.تیم سبز و سفید پوش اصفهانی بر خلاف سال‌های گذشته امسال خیلی بی‌سر و صدا اقدام به یار‌گیری کرده‌اند.

پاس همدان

در این تیم جمع سربازها جمع است.آنها مجید فلاح نژاد، محسن حمیدی و امید ابوالحسنی را به‌عنوان بازیکن سرباز جذب کرده‌اند. از تیم پاس، خسرو حیدری قطعا جدا می‌شود جواد شیرزاد هم خواسته تا قراردادش را تمدیدکنند. پاسی‌ها این خرید‌ها را تلفنی با وینکو بگوویچ که در حال حاضر خارج از ایران است هماهنگ کرده‌اند. به لیست سیاه پاسی‌ها اسم محسن میرابی را هم اضافه کنید که به سپاهان رفته است.

ملوان

در تیم ملوان رضا نیک نظر و جلال رافخایی عزم جدایی گرفته اند.در غیر این‌صورت تمام بازیکنان این تیم به نوعی قراردادهایشان را امضا کرده‌اند. اما محمد احمد‌زاده که در حال حاضر در ارمنستان است تصمیم گرفته تا 3 بازیکن خارجی را به ملوان بیاورد.طبق شنیده‌ها احمد‌زاده در هر پست یک بازیکن را انتخاب کرده است.

سایپا

تکلیف سر‌مربی این تیم فعلا مشخص نشده. به همین دلیل مسئولان سایپا فعلا دست نگه داشته‌اند. آنها تا اینجای کار فقط صابر میر قربانی را جذب کرده‌اند وبس. لیست مازاد این تیم هم بعد از انتخاب سرمربی اعلام می‌شود.

کد خبر 56095

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز