چهارشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۸۷ - ۲۰:۳۱
۰ نفر

هر چند که رانندگان باید در همه حال حین رانندگی دقت داشته باشند اما گاهی هشدار‌های به موقع، حواس رانندگان را بیشتر جمع می‌کند و به این ترتیب درصد حوادث رانندگی کاهش می‌یابد.

احتیاط، بچه تو ماشینه!

اخیراً برخی خانواده‌ها که فرزندان کوچکی دارند و آنها را با خودروی خود به این طرف و آن طرف می‌برند، برچسب‌هایی را پشت شیشه خودرو می‌ چسبانند که نشان می‌دهد کودکی در صندلی عقب خودرو، روی صندلی ایمنی کودک نشسته است.

البته معمولا این برچسب‌ها به زبان انگلیسی هستند و شاید خیلی از رانندگان که به زبان انگلیسی آشنایی ندارند،  متوجه مفهوم آن نشوند.

با این حال برخی انواع این برچسب‌ها هم حاوی تصویر یک کودک است که کمربند ایمنی بسته و درک مفهوم را برای رانندگان ساده‌تر می‌کند.

با توجه به اینکه هدف از چسباندن این برچسب‌ها هشدار به رانندگان برای احتیاط بیشتر است، توصیه می‌شود که فروشندگان صندلی‌های ایمنی کودک، برچسب‌هایی به زبان فارسی تهیه کنند تا درک مفهوم آن برای رانندگان راحت‌تر باشد.

قیمت خنکی

هرچه به تابستان نزدیک‌تر می‌شویم و هوا گرم تر می‌شود، نوشیدن مایعات خنک هم لذت‌بخش‌تر می‌شود. در روز‌های گرم تابستان خریداران نوشیدنی‌های خنک مغازه ها افزایش می‌یابد و متاسفانه برخی از فروشندگان در این زمینه کم لطفی‌ می کنند.

تماس‌های تلفنی مردم با ستون در شهر چه خبر حاکی از آن است که برخی فروشندگان در فروش نوشیدنی‌هایی که در یخچال گذاشته‌اند خساست به خرج می دهند و آنها را برای مشتریان ثابت کنار می‌گذارند.

گاهی هم مشاهده شده است که فروشندگان با اکراه نوشیدنی‌های خنک را از پشت یخچال بیرون  می آورند اما به بهانه خنک بودن قیمت بیشتری برای آن طلب می‌کنند.

این در حالی است که دریافت هزینه بیشتر برای نوشیدنی‌ها به صرف اینکه خنک هستند، نمونه بارزی از سوء استفاده از شرایط خاص به شمار می‌آید و انتظار می‌رود که ماموران مبارزه با گرانفروشی این موضوع را نیز مد نظر قرار دهند. 

مسیر ویژه موتور   

در ساعات پر رفت و آمد و شلوغ شهر، پیاده‌رو‌های برخی خیابان‌ها جولانگاه موتور‌سوارانی می‌شوند که از ترافیک خیابان به خلوتی پیاده‌رو‌ها هجوم آورده‌اند.

این دسته از راننده‌ها که متاسفانه پیاده‌رو را مسیر ویژه موتور تلقی می‌کنند، بدون توجه به قوانین راهنمایی و رانندگی به تاخت و تاز در این بخش از شهر می‌پردازند.

اغلب موتور‌سوارانی که وارد پیاده‌رو می‌شوند جزو آن دسته راننده‌هایی هستند که به قول معروف همیشه تخته گاز می‌روند و با سرعت مطمئنه کاملا بیگانه‌اند. این موضوع تنها نتیجه‌ای که دارد تبدیل شدن پیاده‌رو‌ها به پیست سرعت موتور‌هاست.

جالب اینجاست که حتی عده‌ای از موتور‌سواران برای خالی کردن مسیر خود، برای رهگذران بوق هم می‌زنند. بدین ترتیب علاوه بر دست زدن به حرکات خطرناک و پایمال کردن حقوق دیگران، بر آلودگی صوتی شهر نیز می‌افزایند.

بنابراین چنانچه نمی‌توان جلوی ورود آنها به پیاده‌رو‌ها را گرفت، شاید بهتر باشد تا سرعت‌گیر‌ها را به پیاده‌رو نیز دعوت کنیم تا دست‌کم جلوی سرعت موتور سواران گرفته شود.

فشار آب هم افتاد

رفت و آمدهای مداوم برق، گلی بود که با افت فشار آب، به سبزه نیز آراسته شد. در چند روز گذشته فشار آب برخی مناطق شهر پایین آمد و ساعاتی از روز قطع هم شد.

جدای از بایسته‌های مدیریتی و کارشناسی این معضل، این قطعی آب در حالی روی داد که در گوشه دیگری از شهر برخی شهروندان استخر‌ها را پر و خالی می‌کردند و برخی دیگر پیاده‌روی جلوی منزل و مغازه را با آب شرب، آبیاری می‌کردند.

هر سال در چنین روز‌هایی برخلاف هشدار‌های پی‌درپی مسئولان در مورد لزوم صرفه‌جویی، تا زمانی که چنین قطعی‌هایی صورت نمی‌گرفت، صرفه‌جویی واقعی نیز آغاز نمی‌شد. شاید امسال نیز برای آغاز روند صرفه‌جویی باید منتظر قطعی‌های گسترده‌تری باشیم.

کد خبر 55443

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز