شما هم یکی از کسانی هستید که با صبحانه خوردن کنار نمی‌آیند و از صبح تا ظهر را با هله‌هوله‌های پرضرر و چاق‌کننده سر می‌کنند؟ شاید مشکل اصلی پایین بودن تنوع وعده‌های صبحانه‌تان است و به خاطر خسته شدنتان از بشقاب‌های صبحانه تکراری، ترجیح می‌دهید که از آن صرف نظر کنید. پس به شما پیشنهاد می‌کنیم این رسپی را حتما امتحان کنید.

املت

به گزارش همشهری آنلاین، املت بادمجان و سوسیس به عنوان یک صبحانه می‌تواند روزتان را بسازد. اما این املت علاوه بر صبحانه می‌تواند به عنوان یک ناهار یا شام سبک هم در نظر گرفته شود. اگر شما هم از صبحانه‌های تکراری خسته شده‌اید و میانه خوبی با صبحانه‌های سرد ندارید، این صبحانه را حتما امتحان کنید.

مواد لازم:

روغن زیتون دو قاشق غذاخوری
سوسیس تند ۲۲۰ گرم
بادمجان متوسط یک عدد
پیاز بزرگ زرد نصف یک عدد
نمک به مقدار لازم
تخم مرغ بزرگ هشت عدد
برگ تازه ریحان خردشده چهار پیمانه
پنیر فتا تازه ۶۰ گرم

طرز تهیه:

پوست سوسیس‌ها را بگیرید و آن‌ها را به صورت حلقه‌ای خرد کنید. مقداری روغن داخل تابه بریزید و سوسیس‌ها را داخل روغن سرخ کنید. سپس داخل یک ظرف بریزید و با دستمال کاغذی روغن آن‌ها را بگیرید. برای سالم‌تر شدن این صبحانه می‌توانید سوسیس خانگی را تهیه کنید و به این غذا اضافه کنید.

پیاز را به صورت نگینی خرد کنید. بادمجان را هم بعد از اینکه شستید، ساقه آن را جدا کنید و به صورت حبه‌های متوسط خرد کنید.

باقیمانده روغن را داخل تابه بریزید. بادمجان و پیاز خردشده را با هم حدود شش تا هشت دقیقه تفت دهید تا نرم شوند.

سیر را رنده کنید و همراه نمک به مواد اضافه کنید. سوسیس‌ها را هم به قابلمه برگردانید. مواد را هم بزنید تا با هم مخلوط شوند.

داخل یک کاسه تخم مرغ‌ها و ریحان را با هم بزنید و روی مواد داخل تابه بریزید. تابه را کمی کج کنید تا مایه تخم مرغ روی همه سبزیجات به طور مساوی قرار گیرد.

پنیر را را به کمک دست خرد کنید و روی املت بریزید. در تابه را ببندید تا تخم مرغ کاملا خودش را گرفته و املت بپزد.

منبع: کتاب کاله

کد خبر 552882

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha