نایب‌رئیس انجمن داروسازان ایران گفت: توزیع واکسن آنفلوآنزا با کارت ملی مشکلاتی را به همراه دارد؛ چطور می‌توان کنترل کرد که یک نفر از چند داروخانه واکسن نگیرد.

واكسن آنفلوانزا

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از مهر، مسئولان سازمان غذا و دارو عنوان کرده‌اند که توزیع واکسن آنفلوآنزا در داروخانه‌ها با کارت ملی انجام خواهد شد تا از بروز کمبود واکسن در سال جاری جلوگیری شود. این در حالی است که سیدعلی فاطمی نایب‌رئیس انجمن داروسازان ایران این سیاست توزیعی را همراه با مشکلاتی می‌داند: تا این لحظه هیچ دستورالعملی برای چگونگی عرضه واکسن آنفلوآنزا به داروخانه‌ها ابلاغ نشده و هیچ سامانه‌ای هم برای ثبت مشخصات گروه‌های در معرض خطر از جمله افراد بالای ۶۵ سال ایجاد نشده است.

نایب‌رئیس انجمن داروسازان ایران افزود: مشخص نیست چطور می‌توان کنترل کرد که یک نفر از چند داروخانه واکسن نگیرد و بازار سیاه ایجاد نشود.

فاطمی با اشاره به ادعای مسئولان سازمان غذا و دارو مبنی بر اینکه قرار است داروخانه‌ها در ابتدا واکسن آنفلوآنزا را در اختیار سالمندان بالای ۶۵ سال قرار دهند، توضیح داد: تا زمانی که سامانه جامعی برای ثبت دریافت واکسن با وارد کردن کد ملی اشخاص وجود نداشته باشد، صرفاً دیدن کارت ملی مراجعه‌کننده نمی‌تواند مشکلی را حل کند.

براساس ادعای سیدحیدر محمدی، مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو، واکسن آنفلوآنزا از ابتدای مهر در داروخانه‌ها برای افراد سالمند بالای ۶۵ سال توزیع می‌شود به طوری که این افراد می‌توانند با ارائه کارت ملی و ثبت کد ملی خود واکسن را دریافت کنند. سپس در فاز بعد محموله‌های بعدی واکسن آنفلوآنزا در داروخانه‌ها توزیع خواهد شد و سایر افراد می‌توانند برای تهیه واکسن به داروخانه‌ها مراجعه و واکسن را با ارائه کارت و کد ملی دریافت کنند.
 

کد خبر 550164

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha