سه‌شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۲:۱۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: نمایندگان استان گیلان در مجلس شورای اسلامی دوشنبه (20 خرداد) با رئیس‌جمهور دیدار و گفت‌و‌گو کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، در این نشست، رئیس جمهور گفت: گیلان برای همه ایران عزیز است؛ چرا که در سابقه تاریخی خود همواره مدافع اسلام ناب بوده و ایمان‌های بسیار مستحکم و استوار در گیلان نقش آفرینی کرده‌اند و این سرمایه ارزشمندی است.

دکتر محمود احمدی نژاد در ادامه جلسات خود با نمایندگان استانها در مجلس هشتم شب گذشته در دیدار نمایندگان استان گیلان با اشاره به اینکه موجودیت گیلان به ویژه مردم پرتلاش و فرهنگ غنی آن دیار برای کل کشور نعمت است، به نظرات نمایندگان برای پیشرفت این استان اشاره و تصریح کرد: آرزوی من این است که مباحثی را که مطرح کردید، بتوان در کوتاه ترین زمان ممکن به سرانجام رساند و این کار مستلزم هماهنگی کامل بین مدیران استانی و نمایندگان مجلس است.

دکتر احمدی نژاد در ادامه از نمایندگان خواست، در جلساتی با مسئولین استان و دیگر مدیران اجرایی موانع و مشکلات پایه‌ای و نیز استعدادهای ویژه هر استان را شناسایی و با ارایه راهکار عملی بستر را برای کار و فعالیت گسترده و توسعه و جهش بلند استان‌ها مهیا کنند. وی یادآور شد: با راه‌های ساده تر و کم هزینه‌تر نیز می توان اقدامات بزرگ و تاثیر گذاری انجام داد.

رئیس جمهور با بیان اینکه پایه حرکت کشور تولیدات کشاورزی است، اظهار کرد: اهمیت این موضوع در هیچ مقطعی قابل چشم پوشی نیست و از این رو دولت به توسعه و حمایت از کشاورزی نگاه ویژه‌ای دارد.

رئیس جمهور هماهنگی و همکاری بین نمایندگان مجلس و مسئولان اجرایی استان‌ها را به خاطر اشراف بر مشکلات مورد تاکید قرار داد و گفت: اگر قرار بود با تصمیم یک کارشناس یا مدیر در تهران، مشکلات استان رفع شود، وضع همین می شود که هست.

دکتر احمدی نژاد تاکید کرد: دولت برای پیشبرد بهتر کارها برادر و یاور نمایندگان است و بدنه کارشناسی دولت در خدمت مجلس قرار دارد و همگی در خدمت ملت هستیم و باید توجه داشت که بدون هماهنگی هم امکان فعالیت و موفقیت وجود ندارد.

رئیس جمهور در ادامه به روند ارائه لایحه خشکسالی به مجلس هفتم اشاره کرد و اظهار داشت: دولت در مهر ماه سال 86 با تحلیل بازار جهانی به این نتیجه رسید که جهش سنگینی در قیمت مواد غذایی در دنیا اتفاق خواهد افتاد از این رو آن را در دیدار شماری از نمایندگان مجلس تبیین کرد و تصمیم گرفته شد که دولت لایحه 2 میلیارد دلاری به مجلس تقدیم کند که آن را شخصاً به 1/2 میلیارد دلار تقلیل دادم اما متاسفانه نه تنها از سوی مجلس به تصویب نرسید بلکه در لایحه بودجه نیز 11 میلیارد تومان به اعتبارات جاری اضافه کردند. دولت هم مجبور شد برای کاهش هزینه‌های آن از اعتبارات عمرانی بکاهد.

دکتراحمدی نژاد یادآور شد: دولت شدیداً ساختار اداری را از لحاظ بودجه جاری و صرفه جویی تحت فشار قرار داده است. رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه کشورهای اروپایی با منابع و دلارهایی که در بانک‌های آنها ذخیره کرده‌ایم، به کشورمان فشار می‌آورند، تصریح کرد: راه‌هایی وجود دارد که خودمان بتوانیم پول نفت را برای مردم هزینه کنیم به گونه‌ای که تورم هم ایجاد نشود.

کد خبر 54550

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز