دوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۹:۴۳
۰ نفر

گروه سیاسی: رئیس‌جمهوری در جلسه‌ای با وزرا، استانداران و معاونان و مشاوران دستگاه‌های اجرایی کشور که یکشنبه شب در محل ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار شد، طرح تحولات اقتصادی دولت را تشریح و تبیین کرد.

محمود احمدی‌نژاد در این جلسه که ظاهراً به جز عکاسان رسانه‌ها کسی در آن حضور نداشته است اما فارس خبر کوتاهی از آن را منتشر کرد، جزئیات طرح تحول اقتصادی دولت را برای مدیران اجرایی کشور تشریح کرد.

وی جزئیات این طرح را شامل ۷ نظام عنوان کرد که نظام بهره‌وری، نظام مالیات، نظام گمرک، نظام بانکی و پولی، نظام توزیع کالا، نظام توزیع اعتبارات بانکی و نظام یارانه‌ها را در برمی‌گیرد.

براساس این گزارش، تشریح جزئیات این طرح حدود 2 ساعت به طول انجامید و رئیس‌جمهوری در بخش پایانی سخنان خود، مطالبی درباره برخی مشکلات و کارشکنی‌ها عنوان کرد.

احمدی‌نژاد همچنین تاکید کرد که طرح تحولات اقتصادی را در هفته اول تیر ماه امسال اعلام رسمی خواهد کرد.

در این جلسه ۳ سؤال درباره این طرح از مدیران کشور مطرح شده و از آنها خواسته شده است تا پیشنهادها و نظرات خود درباره این 3سؤال را به این کارگروه ارائه دهند.

این خبر در حالی منتشر شده که تا لحظه تنظیم این خبر، منابع دیگر خبری از جمله دفتر رئیس‌جمهوری گزارشی در این باره منتشر نکردند.

دهمین سفر استانی دور دوم

رئیس‌جمهوری در ادامه سفرهای استانی خود فردا به استان چهارمحال و بختیاری سفر کرده و از نزدیک پیشرفت مصوبات هیأت وزیران در دور اول سفرهای استانی را پیگیری خواهد کرد.

دیدار با مردم شهرکرد، دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران، بازدید از چند طرح عمرانی، دیدار وگفت‌وگوی صمیمی با مردم شهرکرد، بازدید از چند محله و روستای محرم و دست آخر دیدار با اصحاب رسانه و تشریح مصوبات دور دوم سفر به این استان از مهم‌ترین برنامه‌های احمدی‌نژاد در سفر به شهرکرد اعلام شده است.

برگزاری جلسه استانی هیأت وزیران در استانداری چهارمحال و بختیاری از دیگر برنامه‌های رئیس‌جمهوری محسوب می‌شود که قرار است در این جلسه مصوبات جدید در راستای پیشرفت هرچه  بیشتر استان به تصویب هیأت وزیران خواهد رسید.

خبر گاردین درباره دیدار رئیس جمهوری با پاپ صحت ندارد

پس از آنکه پایگاه اینترنتی روزنامه گاردین درباره دیدار فوق محرمانه احمدی‌نژاد با پاپ بعد از نشست فائو گزارشی منتشر کرد، معاون جدید ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهوری این خبر را رد کرد.

محمدجعفر محمدزاده تنها ساعاتی پس از معارفه خود به‌عنوان معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهوری در گفت‌وگو با همشهری تاکید کرد: هیچ درخواستی از سوی ایران برای دیدار با مقام‌های ایتالیایی یا پاپ صورت نگرفته و دیداری نیز انجام نشده است.

گاردین به نقل از یک کشیش عالی‌رتبه واتیکان ادعا کرد که خبر نپذیرفتن دیدار با احمدی‌نژاد از سوی پاپ یک پوشش مقدس برای جلوگیری از تنش‌های دیپلماتیک احتمالی بود، در واقع درست بعد از اجلاس فائو، احمدی‌نژاد و پاپ یک دیدار فوق سری با یکدیگر داشته‌اند.

کد خبر 54455

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز