همشهری آنلاین: رئیس جمهوری دوشنبه ( 13خرداد) در جمع میهمانان خارجی شرکت کننده در نوزدهمین سالگرد ارتحال امام راحل (ره) سخنرانی کرد.

به گزارش ایرنا، احمدی نژاد در سخنان خود با تاکید بر اینکه وحدت مسلمانان رمز پیروزی آنان است، گفت: دوران حاکمیت زور و حکومت ظالمان به پایان رسیده است. 

وی ‌با تاکید بر اینکه با بیداری ملت‌ها و همبستگی آنها آمریکا و همه قدرت‌های شیطانی رفتنی هستند، و پاکی و عدالت خواهد آمد، خاطرنشان کرد: دوران افول و اضمحلال قدرت شیطانی آمریکا آغاز شده و زنگ شمارش معکوس معدوم شدن امپراتوری قدرت و ثروت به صدا در آمده است.

رئیس جمهوری در حالی که سخنانش با فریاد لبیک یا روح الله میهمانان خارجی شرکت کننده در این دیدار حمایت می شد، اظهار داشت: بدانید رژیم جنایتکار و تروریست صهیونیستی که 60 سال غارت، تجاوز و جنایت را در پرونده خود دارد به پایان کار خود رسیده و بزودی از صحنه جغرافیا محو خواهد شد.

 راه امام ،‌ راه نجات بشریت است
احمدی نژاد با بیان اینکه امام روح‌الله متعلق به همه بشریت است، و پیام امام جهانی است، گفت که راه امام، راه نجات بشریت امروز است.

رئیس جمهوری افزود: 30 سال است که قدرتمندان فاسد با تمام توان تلاش کرده اند راه، نام و یاد امام را در دنیا منزوی کنند اما آنچه امروز زنده‌تر، بالنده تر و درخشان‌تر است یاد امام و راه امام است و آنچه منزوی‌تر است نام شیطان‌ها، فاسدان و قدرت‌های ظالم است.

 وحدت رمز پیروزی مسلمانان
احمدی نژاد وحدت همه مسلمانان و خدا پرستان را رمز پیروزی آنان دانست و گفت: ما مسلمانان مفتخر هستیم، منجی موعود که از نسل پیامبر اسلام است، خواهد آمد و حضرت عیسی مسیح و همه مصلحان عالم نیز او را یاری خواهند کرد.

رئیس جمهوری تصریح کرد: به فضل الهی پیروزی‌های پی در پی و تحولات بزرگ در راه است و این مناسبات ظالمانه به لطف خدا و همبستگی و ایمان و عمل صالح شما بزودی از عالم برچیده خواهد شد.

 در لبنان پوزه آمریکا و صهیونیست‌ها به خاک مالیده شد
احمدی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سخنان نماینده مقاومت لبنان در این نشست گفت: کشور کوچک لبنان که سالها زیر چکمه‌های قدرت‌های بزرگ و صهیونیست‌ها قرار داشت، امروز به قدرتی تبدیل شده که پوزه آمریکا و صهیونیست را به خاک مالیده است.

احمدی نژاد به اوضاع اخیر لبنان اشاره کرد و افزود: تردید ندارم که در ماجرای اخیر لبنان دشمنان برای ایجاد اغتشاش در این کشور و زمینه سازی برای حمله مجدد برنامه‌ریزی کرده بودند اما ایستادگی ملت لبنان مانع از این کار شد.

رئیس جمهوری تاکید کرد: اگر با هم و در کنار هم باشیم افول و اضمحلال قدرت‌های ظالم و زورگو، زودتر خواهد رسید و خدا را شاکریم که به لطف ایمان و مجاهدت‌های مجاهدان امروز بیداری بی ‌ظیر و عزم کم نظیر بین ملت‌ها شکل گرفته، پیروزی و صبح نزدیک است و سیاهی خواهد رفت.

رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت: ریشه مشکلات و دردهای بشر در طول تاریخ به خاطر دوری از آرمان‌های الهی و حاکمیت انسان‌های ناصالح و فاسد بوده است.

دکتر محمود احمدی نژاد بر پایی حیات طیبه الهی در جهان و آماده شدن و توشه برگرفتن برای یک حیات سعادتمند و طیبه ابدی را دو ماموریت مهم انسان به عنوان اشرف مخلوقات دانست و تصریح کرد: خداوند برای انسان قله‌های سعادت را پسندید و انسان آفریده از خاک را موظف کرد که از خاک به افلاک برسد.

وی با تاکید بر اینکه خدا در انجام این دو ماموریت پیامبران و صالحان را برای کمک به انسان ها فرستاده است،‌ توحید و عدالت و حاکمیت انسان صالح را سه عامل مهم تحقق دو ماموریت مهم انسان نام برد.

 بدون عدالت، امنیت در جهان برپا نمی‌شود
رئیس جمهوری حاکمیت انسان صالح را تضمین کننده خدا پرستی و عدالت و راه برقراری آنها دانست و اظهار داشت: بدون عدالت استعدادهای عالی انسانها شکوفا نخواهد شد و امنیت و آرامش در جهان برپا نمی‌شود.

احمدی نژاد با بیان اینکه همه پیامبران الهی فریاد گر عدالت بودند، گفت: در طول تاریخ همه درگیری پیامبران و صالحان با فاسدان و مستکبران برای برپایی توحید، اجرای عدالت و مدیریت صالحان و عدالت خواهان بجای مدیریت ظالمان و فاسدان بر جوامع بشری بوده است.

وی افزود: ریشه سعادت،‌ عدالت و خداپرستی به انسان‌های صالح بر می‌گردد و حکومت ناصالحان، خداپرستی و عدالت را محو می‌کند. احمدی نژاد در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: مشکلات امروز دنیا به خاطر حاکمیت انسان‌های ظالم و خودخواه است که همه مرزهای انسانی، ارزشی و اخلاقی را برای پر کردن جیب‌های خود و بسط سلطه بر جهان متلاشی کرده‌اند.

رئیس جمهوری تصریح کرد: این قدرت‌های فاسد با راه انداختن جنگ‌ها برای حاکم شدن بر جهان و چپاول منابع ملت‌ها ،‌میلیون‌ها انسان بیگناه را در فقر، جهل و بیماری نگه می‌دارند تا حاکمیت خود را بر جهان تثبیت کنند.

احمدی نژاد تاکید کرد: بالاترین عدالت خواهی و عشق به انسان‌ها ایستادگی در برابر حاکمان فاسد و ظالم است و افتخار انبیاء الهی، صالحان و مجاهدان هستند.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: همه پیامبران آمده‌اند که بشریت را یک گام به سمت حاکمیت انسان کامل پیش برده و همه آنها در این راه انسان را به موعود بشارت داده‌اند و این که در آینده انسان کامل خواهد آمد و ریشه ظلم و بت پرستی را از بین خواهد برد.

امام خمینی، فریادگر پیام انیبای الهی‌‌‌
‌رییس جمهوری،‌ حضرت امام خمینی (ره) را فریادگر پیام همه انبیا الهی در دوران معاصر خواند و گفت: در دورانی که غاصبان و زورمداران، سیاهی، ظلم، فساد و ماده پرستی را نهادینه کرده بودند امام آمد پرچم توحید و عدالت و دعوت به انسان صالح و کامل را بر افراشت و همه مناسبات انسان های فاسد را بر هم زد.
احمدی نژاد افزود: اعتقاد به منجی و موعود رمز وحدت، حرکت و خدا پرستی است و تلاش برای تحقق موعود و حاکمیت انسان صالح انگیزه حیات و رمز موفقیت همه عدالت خواهان است.

پیش از سخنان رئیس جمهوری اسلامی ایران، پنج نفر از میهمانان خارجی به نمایندگی از 56 کشور خارجی شرکت کننده از 5 قاره جهان در این مراسم در سخنان کوتاهی دیدگاه های خود را در خصوص بنیانگذار جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی ایران بیان کردند.

کد خبر 53960

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز