گروه سیاسی: رئیس‌جمهوری با اشاره به سفر چندی پیش خود به عراق و یادآوری اینکه حاضر نشده در سفر عراق در منطقه تحت‌کنترل آمریکایی‌ها (منطقه خضرا) اقامت گزیند

گفت: براساس اطلاعات موثق، دشمنان طرح ربودن و ترور خادم ملت را در سفر به عراق برنامه‌ریزی کرده بودند که به فضل الهی با تغییر یکی دو برنامه در اراده و تصمیم آنها تزلزل ایجاد شد و وقتی متوجه موضوع شدند که عراق را ترک کرده بودیم و آنها همچنان مبهوت مانده‌اند.

محمود احمدی‌نژاد که پیش از ظهر روز پنجشنبه طی اظهاراتی در ششمین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد سخن می‌گفت و تنها دفتر امور رسانه‌های ریاست‌جمهوری خبر آن را منتشر کرد، در همین رابطه افزود: من اولین رئیس دولتی بودم که با اعلام قبلی 2روز به این کشور سفر رسمی‌کردم، پیش از من روسای دولت‌های آمریکا و انگلیس به واسطه حضور گسترده نظامیان خود در این کشور چند ساعتی حضور پیدا کرده اما هیچ کدام از آنها شب را در عراق نمانده‌اند.

مقایسه اقتصادی

رئیس قوه مجریه در ادامه سخنان خود در اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد با ارائه آمارهایی به مقایسه اوضاع اقتصادی قبل و بعد از روی کار آمدن دولت نهم پرداخت و گفت: وقتی دولت را تحویل گرفتیم، رشد اقتصادی 2/4 درصد بود، بدهی‌های سنگین داخلی و خارجی داشتیم، تورم متوسط 16-15 درصد و سهم نفت نیز در بودجه 67 درصد بود، اما امروز با وجود سنگین‌ترین تهاجم‌ها و تحریم‌های اقتصادی، رشد اقتصادی در سال 86، 8/7درصد بود و سهم نفت در بودجه نیز بیش از 12 درصد کاهش یافته است، همچنین بدهی به بانک‌ها در داخل و خارج را به شدت پایین آورده ایم، ضمن اینکه سهم اقدامات عمرانی در بودجه به بالاتر از 26 درصد رسیده است.

شیپورهای تفرقه‌افکن

وی با بیان این‌که در دوره قبل از دولت نهم همه شیپورها در جهت ایجاد تفرقه و یأس در جامعه نواخته می‌شد، تصریح کرد: بحمدالله در دوره دولت نهم همبستگی ملی به شدت تقویت شده است و روحیه امید در جامعه حاکم شده است. 

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه حضور دولت در عرصه سیاست خارجی حضوری اعتقادی و آرمانی است، گفت: دولت در این عرصه بر مبنای تکلیف دینی عمل می‌کند و ذرّه‌ای در آن بازی سیاسی وجود ندارد. 

احمدی‌نژاد با اشاره به پرونده هسته‌ای ایران تصریح کرد: موضوع هسته‌ای از نظر ما تمام شده است و حتی اخیراً بازی جدیدی را آغاز کرده‌اند که این بازی، اسباب آزمایش است و این نیز جز ذلت برای آنها رهاوردی نخواهد داشت.

رئیس‌جمهوری با تاکید بر اینکه دشمنان قادر نیستند آسیبی به کشورمان وارد کنند، تصریح کرد: امروز شرایط دشمنان به گونه‌ای است که از نظر روحی منفعل و بریده‌اند و به فضل الهی دستی که به سمت ایران بلند شود، به سرعت قطع خواهد شد. 

احمدی‌نژاد همچنین در پیامی به مراسم سالگرد بزرگداشت سردار شهید مهدی امینی، آذربایجان را آسمان پرستاره شهدا خواند و افزود: شهید امینی تا پای جان بر آرمان‌های امام‌ره، انقلاب و مردم ایستاد، با اهدای خون خویش جاودانه شد و خود را تا مقام صالحان و انبیا بالا برد.

قدردانی از علما

محمود احمدی‌نژاد  رئیس جمهوری،  علمای جامعه مدرسین را فرزندان و یادگاران امام راحل دانست و از تلاش‌های آنها در صحنه‌های مختلف دفاع از انقلاب اسلامی‌و پرچمداری ارزش‌ها قدردانی کرد.

کد خبر 55570

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز