همشهری آنلاین: آیت‌الله هاشمی شاهرودی، گفت امیدوارم جهان اسلام بتواند از افکار و اندیشه‌ةای هدایتگر امام خمینی،استفاده کند.

به گزارش ایسنا، رئیس قوه قضاییه در جلسه دوشنبه (13خرداد) مسئولان عالی قضایی با تسلیت ایام رحلت حضرت امام خمینی (ره) گفت: امیداریم به مدد تبیین دقیق افکار سیره حضرت امام از سوی متولیان، جهان اسلام بتواند بیش از پیش از افکار و اندیشه‌های هدایتگر این مرد بزرگ استفاده کند.

آیت‌الله هاشمی شاهرودی ابراز امیدواری کرد: افکار و اندیشه‌های حضرت امام (ره) در تمام جهان اسلام احیاء شود و روز به روز رهنمودها و اندیشه‌های ایشان بیشتر بدرخشد و جلوه کند.

رئیس قوه قضاییه تاکید کرد: توجه به سیره و روش زندگی حضرت امام در ابعاد مختلف فقهی، علمی، اخلاقی، سیاسی و سایر زمینه‌ها می‌تواند الگویی جامع به جهان اسلام معرفی کند.

رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: امام خمینی، برکت جهان اسلام بود که با درخشش خود مبدا تحولی عظیم در جهان اسلام شد.

آیت‌الله هاشمی شاهرودی در ادامه با اشاره به آغاز کار مجلس شورای اسلامی گفت: امیدواریم خداوند توفیق دهد که مجلس هشتم به اهداف بلند خود در راه خدمت به مردم دست یابد.

رئیس قوه قضائیه انتخاب لاریجانی با اکثریت مطلق رای نمایندگان مجلس به عنوان رئیس مجلس هشتم را فرصت مناسبی برای همگرایی و هماهنگی مجلس در حل و فصل مشکلات و دستیابی به اهداف مجلس توصیف کرد و افزود: انتخاب رئیس مجلس با رای اکثریت مطلق نمایندگان کم سابقه بود و امیدواریم آقای لاریجانی با استفاده از این اعتماد نمایندگان و با بهره‌گیری از تجارب مدیریتی ارزنده خود بتواند هماهنگی مناسبی میان مجلس و سایر قوا ایجاد کند.

آیت‌الله هاشمی شاهرودی ابراز امیدواری کرد با همکاری و تعامل میان سه قوه اهداف بلند مقام اسلامی بیش از پیش محقق شود.

در ادامه جلسه امروز مسئولان عالی قضایی مواد 19 تا 24 لایحه قانون مجازات اسلامی در بخش تعزیرات با موضوع اخلال در امنیت راه و ترابری بررسی و به شرح ذیل تصویب شد.

ماده 19: هر کس به قصد ایجاد ناامنی یا تشویق اذهان عمومی تهدید به بمب گذاری هواپیما یا قطار یا کشتی یا سایر وسایل نقلیه عمومی نماید یا به دروغ ادعا نماید که وسایل مزبور بمب‌گذاری شده است، به شش ماه تا سه سال حبس محکوم می‌گردد.

ماده 20: هر کس با اجبار یا ارعاب یا تهدید یا اعمال خدعه و نیرنگ هواپیمایی در حال پرواز را در اختیار بگیرد یا به نحوی ازاختیار مسئولین خارج ساخته و موجب تغییر مسیر یا مقصد هواپیما شود یا در نقطه‌ای غیر از مقصد، هواپیما را مجبور به فرود نماید به حبس از سه تا ده سال محکوم خواهد شد.

ماده 21: هر کس به منظور اخلال در پرواز یا خرابکاری در هواپیما با علم و عمد اشیا یا حیوانات خطرناک را به نحوی از انحا در هواپیما قرار دهد و یا با هواپیما ارسال دارد یا با انجام عمل دیگری موجب ایراد صدمه به مسافران یا گروه پرواز یا آسیب جدی به هواپیما یا اموال موجود در آن شود به حبس از سه تا ده سال محکوم خواهد شد.

ماده 22: هر کس با اجبار یا ارعاب یا تهدید یا خدعه ونیرنگ در فرودگاه‌ها یا تاسیسات یا تجهیزات آن یا ایستگاه‌های ناوبری هوایی، دریایی و راه‌آهن اخلال یا در کار تاسیسات ناوبری مانعی ایجاد کند یا با توسل به زور و تهدید یا خدعه و نیرنگ انجام وظیفه ماموران حفظ ایمنی وسایل نقلیه هوایی، دریایی و راه‌آهن را دشوار یا غیر ممکن سازد یا کار دستگاه‌های ناوبری را از مجرای صحیح خود خارج نماید به حبس از یک تا سه سال محکوم خواهد شد.

ماده 23: هر کس شناور آبی را برباید یا به اجبار یا ارعاب و تهدید یا اعمال خدعه و نیرنگ، آن را در اختیار بگیرد یا به نحوی از اختیار مسئولین خارج ساخته و موجب تغییر مسیر یا مقصد آن شود یا مواد منفجره یا خطرناک وارد آن کند یا با انجام عمل دیگری موجب ایراد صدمه به مسافرین یا شخص یا گروه هدایت کننده یا آسیب جدی به شناور یا اموال موجود در آن شود به حبس از دو تا هفت سال محکوم خواهد شد.

ماده 24: هر کس وسایل یا تجهیزات راه آهن درون شهری یا برون شهری از قبیل ریل یا اتصالی ریل و علایم خط ریل را تخریب کند یا از کار اندازد یا مسیر حرکت قطار را منحرف کند یا تونل یا پل یا سایر ابنیه مربوط به فعالیت قطار را تخریب نماید به حسب از سه تا ده سال و چنانچه هر یک از رفتارهای فوق منجر به خروج قطار از خط یا برخورد آن شود، به حبس از پنج سال تا 15 سال محکوم خواهد شد.

کد خبر 53965

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز