شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۸۷ - ۰۷:۴۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: شهردار تهران گفت: حضرت امام خمینی (ره) در صبر و استقامت بی‌نظیر بودند و آن را دو موهبت الهی می‌دانستند و امروز ما نیز با بهره‌گیری از سیره امام (ره) باید رشد و کمال را در این دو روحیه جست‌وجو کنیم.

دکتر قالیباف که جمعه شب 10 خرداد در یادواره شهداری شهرک رضویه منطقه 15 در جمع کثیری از شهروندان این منطقه در مسجد امام سجاد (ع) سخن می‌گفت با ابراز خرسندی از حضور در جمع خانواده‌های شهدا، ایثارگران و مردم منطقه، عزت اسلام، مسلمین و استقلال کشور را مدیون حضرت امام(ره) دانست.

به گزارش روابط عمومی شهرداری تهران، وی با بیان آن که همه شهدا تربیت شده مکتب امام هستند به ویژگی‌هایی از امام راحل اشاره کرد و گفت: یکی از رمزهای پیروزی انقلاب ما این بود که حضرت امام (ره) دل همه را فتح کردند و به دست گرفتند. ایشان با اخلاص بر قلب انسان‌ها حکومت کردند و امروز هم اگر می‌خواهیم راه ایشان را ادامه دهیم باید با اخلاص در گفتار، رفتار و عمل حرکت کنیم. از این رو کسی نمی‌تواند بررفتار و گفتارش اخلاص نداشته باشد و ادعا کند که می‌خواهد راه امام(ره) را ادامه دهد.

قالیباف با بیان آن که امام (ره) هیچ وقت پیروزی انقلاب را به خود نسبت ندادند، گفت: در واقع همه ما بر این اعتقادیم که امام وسیله‌ای الهی بودند برای پیروزی انقلاب.

به گفته شهردار تهران ایشان اگر فریادی می‌زدند برای خدا و اگر سکوت هم می‌کردند برای خدا بود و همه مواضع ایشان در همه شرایط برای خدا و با یاد خدا بود.

وی ادامه داد: ویژگی دیگر حضرت امام(ره) خودسازی بود که ایشان انجام داده بودند و از دوران نوجوانی و جوانی مانوس با نماز و عبادت بودند و تعلق خاطر به اهل بیت(ع)، نماز شب، زیارت عاشورا داشتند.

قالیباف با اشاره به این که امام (ره) در تقوا، در عصر ما نه تنها کم‌نظیر بلکه بی‌نظیر بودند، تصریح کرد: ایشان حتی در دوران تحصیل و طلبگی در اوج نظم و انضباط بودند. امام (ره) انصافا به تمام معنا توکل به خدا داشتند و همیشه چه در زمان پیروزی انقلاب و چه در جنگ با وجود همه مشکلات مثل یک کوه ایستادند و برخدا توکل کردند و بر این اعتقاد بودند که هرکس برای خدا قیام کند هرگز شکست نخواهد خورد از این رو ما نیز در زندگی خود نباید از توکل به خداوند غفلت کنیم.

شهردار تهران تسلیم ناپذیری امام (ره) در مقابل کفار، ملحدان، مشرکان و ظالمان را از دیگر ویژگی‌های ایشان برشمرد و گفت: سعه صدر امام هم یک ویژگی دیگر ایشان بود و ایشان بارها به این موضوع تاکید داشتند که حتی اگر کسی به من ناسزا گفت کاری با او نداشته باشید و مهم پیاده‌سازی احکام شریعت و اسلام است.

قالیباف از ساده زیستی امام(ره) هم به عنوان یک ویژگی این مرد الهی یاد کرد و افزود: ایشان واقعا مردم را باور داشته و به آنها اعتماد داشتند، در جنگ هم دیدم که مردم در دفاع از انقلاب و کشور هیچ چیز کم نگذاشتند و رزمندگان در میدان جنگ به تمام معنا وفاداری خود به امام، کشور، انقلاب، نظام و اسلام را ثابت کردند.

به گفته وی اگر امام در لحظه لحظه روزهای سرنوشت ساز و بحرانی قبل و بعد از انقلاب نبودند، معلوم نبود تکلیف این انقلاب چه می‌شد.

وی سپس راه امام(ره) را صراط مستقیم دانست و گفت: همه باید این راه را با رهبری مقام معظم رهبری و با همان روحیه پیش ببریم و با آرمان‌های امام و شهدا که همان راه اسلام است بیعت کنیم.

شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود در جمع اهالی منطقه 15 گفت: امروز باید به درستی تشخیص دهیم که در مقاطع مختلف مرز دشمن و دوست کجا است و وظیفه ما در این مقطع برای انقلاب چیست.

وی افزود: من به عنوان هم رزم و هم سنگر شهیدان و رزمندگان که توفیق حضور در جنگ را داشتم، امروز بر این باورم که مهمترین سنگر، سنگر اثبات کارآمدی اسلام در عرصه‌های مدیریتی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است.

وی با بیان آن که امام(ره) معتقد بودند که دین نیازهای مادی و معنوی مردم را تامین می‌کند و عده‌ای از مخالفان ایشان می‌گفتند دین نمی‌تواند نیازهای جامعه را تامین کند، گفت: امروز وارد دهه چهارم انقلاب شده‌ایم و کسانی که امروز دغدغه امام، شهدا، انقلاب و کشور را دارند باید تلاش کنند تا کارآمدی دین در اداره جامعه را به اثبات برسانند و این هم حرفی شعاری نیست بلکه باید عینیت پیدا کند.

وی با اشاره به این که این موضوع اول متوجه مسئولان ما در همه رده‌ها است که باید در حوزه کار خود، کارآمد باشند گفت: اگر ذره‌ای در روحیه و تلاش من نسبت به دوران دفاع مقدس تغییری حاصل شده باشد من مدیون همه شهدای هم رزم و خانواده شهدا هستم. امروز ما با همان روحیه زمان جنگ پای کار ایستاده‌ایم تا بر مشکلات فائق آییم.

شهردار تهران در ادامه گفت: از روز که به شهرداری آمدم با صدای بلند گفتم که اگر نتوانم فاصله جنوب شهر را کم کنم حداقل نباید این فاصله بیشتر شود. در مدت حضورم هم محال است که طرحی نو در شهرداری باشد که از جنوب شهر آغاز نکرده باشم حتی برخی مواقع برای اجرای این طرح‌ها بستر لازم در جنوب شهر فراهم نبود ولی این کار را کردیم.

قالیباف با بیان آنکه مشکلات در جنوب شهر بسیار عمیق و جدی است، گفت: یکی از موضوعات جدی جنوب شهر بافت فرسوده است و به نظر من احیا کردن جنوب شهر تنها با آسفالت و جدول و جوی نیست بلکه باید کارها را به گونه‌ای پیش ببریم که تولید ثروت، اتفاق بیافتد که در این راه گام‌های جدی و اساسی برداشته‌ایم.

وی ادامه داد: با کمک شورای اسلامی شهر تهران در حوزه بافت فرسوده منفعت مادی را حذف کردیم و گفتیم شهرداری در این حوزه هیچ نگاه اقتصادی نباید داشته باشد و با نوع ضوابطی که اعمال می‌کنیم بابت هر متر زمین یا خانه یک و دو دهم خانه نو تحویل می‌شود.

شهردار تهران با بیان آنکه در کمتر از 4 ماه گذشته 2 بار از سطح منطقه 15 بازدید داشته‌ام گفت: یکی از مشکلات شهرک رضویه این است که این شهرک در محدوده شهر تهران نیست و در حریم تهران قرار گرفته و من به عنوان شهردار تهران در کمک کردن به حریم محدودیت دارم و مسئولیتی که نسبت به شهر تهران دارم نسبت به حریم ندارم اما با تلاش توانستیم اعتبارات این حوزه را افزایش دهیم ولی این کار فقط به صورت مسکن عمل می‌کند و مشکل اصلی را حل نمی‌کند.

قالیباف ادامه داد: کاری که الان در حال انجام است و به مشاور منطقه و شهرسازی گفته‌ایم این است که با توجه به اینکه طرح تفضیلی پس از طرح جامع در حال نهایی شدن است، هم بخشی از اتوبانی که در ضلع شمالی جاده امام رضا (ع) به موازات افسریه در حال احداث است و هم شهرک رضویه را بتوان وارد محدوده کنیم تا در حریم نباشد.

شهردار تهران با بیان آن که مشکل مالکیت و سند هم در این منطقه به چشم می‌خورد، گفت: در تلاشیم تا در شش ماهه نخست سال جاری در طرح تفضیلی مشکلات را حل کنیم و اینجا را به عنوان پهنه کار و مسئولیت در محدوده شهر قرار دهیم. البته در گذشته تلاش شده بود اما چون طرح جامع تصویب نشده بود نتوانسته بودند تصمیم قطعی در این زمینه بگیرند.

کد خبر 53675

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز