همشهری آنلاین: سرمربی سابق تیم فوتبال پرسپولیس در آخرین گفت‌وگویش پیش از ترک تهران گفت: امیدوارم بسیار زود به ایران بازگردم.

افشین قطبی که ساعت 5 بامداد یک‌شنبه (12 خرداد) تهران را به مقصد امارات ترک کرد، در گفت‌وگو با ایسنا، اظهارکرد: تصور می‌کنم روزی که به ایران آمدم لحظه‌ بسیار احساسی بود و اکنون که ایران را ترک می‌کنم، بسیار تلاش می‌کنم تا جلوی اشک‌هایم را بگیرم اما، با ایران خداحافظی نمی‌کنم و اطمینان دارم که رفتنم کوتاه است. چرا که ایران کشور من است و در این مدت مردم ایران عشق و احساس خود را به من دادند و من آنها را بسیار زیاد دوست دارم.

وی ادامه داد: از شادی مردم و تلاش بسیار خوب مدیریت و بازیکنان باشگاه بسیار خوشحالم و از اینکه توانستم حرکات مثبت و انرژی مثبتی در فوتبال ایران به وجود بیاورم، بسیار شاد هستم. در هر صورت هواداران پرسپولیس تا آخرین لحظه یار و یاور ما بودند.

قطبی ادامه داد: به لطف هواداران پرسپولیس بود که کار ما برای قهرمانی به سرانجام رسید. بازیکنان و تمامی بزرگان پرسپولیس همواره در کنار ما بودند. از جمله علی پروین که در بازی مقابل سپاهان با قلب بزرگش به ورزشگاه آمد و به قهرمانی پرسپولیس کمک کرد.

قطبی در ادامه گفت: اکنون پس از هفت سال حضور مداوم در فوتبال تصمیم دارم تا برای تعطیلات و استراحت با خانواده‌ام ایران را ترک کنم و ظرف چند هفته‌ آینده تصمیم می‌گیرم تا تیم آینده‌ام را انتخاب کنم. در حال حاضر با چند باشگاه صحبت کرده‌ام اما، هنوز به نتیجه‌ قطعی نرسیده‌ام و به دنبال آن هستم تا در کشورهای دیگری فوتبال بین‌المللی را تجربه کنم.

افشین قطبی با وجود جدایی از باشگاه پرسپولیس تهران عنوان کرد: صد درصد به ایران باز خواهم گشت و اطمینان داشته باشید که در ایران تنها باشگاهی که حاضر به کار با آن هستم، پرسپولیس است. هر بازیکن و یا مربی با یک بار حضور در پرسپولیس برای همیشه پرسپولیسی می‌شود.

وی افزود: هیچ روز تلخی در پرسپولیس نداشتم و تمامی روزهای من شیرین بود. چرا که تمامی شادی‌های من در کنار مردم ایران بود و تصور می‌کنم نتیجه‌ای که به دست آمد نیز در کنار لطف این هواداران بود.

قطبی درباره‌ی دلیل ترک تیم فوتبال پرسپولیس نیز گفت: شاید بهتر است در این باره صحبت نکنیم اما، پرسپولیس باید در آسیا بازی می‌کرد و این کار امکانات، فرهنگ و شرایطی می‌خواست که شاید فوتبال ما در حال حاضر نمی‌توانست آنها را برآورده کند. من انتظارم بسیار بالا بود. چرا که اگر می‌خواستم در پرسپولیس بمانم باید این تیم را قهرمان آسیا می‌کردم. من نمی‌توانم حرف قهرمانی را بزنم اما، به آن عمل نکنم.

وی ادامه داد: شاید عده‌ای این تصمیم من را از روی ترس بدانند اما، من شجاعانه تصمیم گرفتم پرسپولیس را ترک کنم. من در ابتدای لیگ برتر به عنوان مربی پرسپولیس گفتم تیم را قهرمان می‌کنم و خوشبختانه با کمک هواداران توانستیم قهرمانی را بدست آوریم اما، برای قهرمانی در آسیا نیز شرایط مختلفی وجود داشت. اکنون ترجیح می‌دهم به کشورهای دیگری بروم و تجربه‌های مختلفی داشته باشم.

قطبی خاطرنشان کرد: مشکل دیگر من بحث خانواده‌ام بود. ما واقعا خسته بودیم. پس از سه جام جهانی و حضور در بازی‌های آسیایی و باشگاهی مختلف نیاز به استراحت داشتم و تصور می‌کنم دیگر در این روزها انرژی کار در کنار پرسپولیس را نداشتم. تیمی که می‌خواهد در آسیا موفق شود باید از هم اکنون با قدرت کارش را آغاز کند و چون دوست ندارم در کارم از هدفم کوتاه بیایم و با توجه به خستگی که داشتم از پرسپولیس جدا شدم.

وی درباره‌ی جانشینش در پرسپولیس نیز گفت: حمید استیلی کاپیتان و بازیکن خوب پرسپولیس بوده و انگیزه‌های مثبت بسیاری دارد. تصور می‌کنم او فردی با تجربه و با کیفیت برای سرمربی‌گری پرسپولیس است. البته گزینه‌های دیگری نیز بوده‌اند که آنها را به باشگاه اعلام کرده‌ام.

قطبی تصریح کرد: امیدوارم پرسپولیس همواره موفق باشد و بی‌تردید چنین خواهد بود. چرا که بهترین هواداران دنیا پشتیبان این تیم خواهند بود و خواهند توانست قهرمان آسیا شوند. من تمامی هواداران پرسپولیس و مردم ایران را دوست دارم و آنها در این مدت به من بسیار محبت داشتند.

قطبی در پایان با اشاره به احتمال حضورش در یک تیم خارجی گفت: در صورت برعهده گرفتن هر تیمی صد درصد به دنبال آن خواهم بود تا برخی بازیکنان ایرانی را به تیم خود منتقل کنم. چرا که بازیکنان ایرانی بسیار خوب و با کیفیت هستند.

کد خبر 53867

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز