همشهری آنلاین: رئیس موقت مجلس شورای اسلامی پنجشنبه در دیدار عادل عبدالمهدی معاون رئیس جمهور عراق، با اشاره به وضع موجود این کشور گفت:

ایران دوست ملت و دولت عراق است و در مرحله نوین ساختار عراق، همیشه در کنار رهبران این کشور بوده است. 

به گزارش واحد مرکزی خبر، علی لاریجانی با بیان اینکه خوشبختانه از نظر سیاسی و امنیتی، مسیر خوبی در عراق طی شده است افزود: البته ما نگرانی‌هایی نیز داریم با توجه به توافقنامه امنیتی که اخیرا مطرح شده است، این نگرانی وجود دارد که امریکایی ها که در موضوع قدرت در عراق شکست های بسیاری متحمل شده اند، با تغییر راهبرد به اتخاذ رویکرد قدرت نرم، به گونه ای عمل کنند که به سیادت ملی عراق لطمه بزنند.

وی تاکید کرد: از شما که از رهبران فهیم عراق هستید می خواهیم به ابعاد متنوع موضوع توجه داشته باشید.

معاون رئیس جمهور عراق نیز در این دیدار، با تایید نگرانی های رئیس موقت مجلس شورای اسلامی گفت: ما هم به این موضوع حساسیم و با اینکه بعد از سرنگونی صدام شرایط خطرناکی را پشت سر گذاشته ایم، به لطف خداوند، رهبری عراق توانست در این مسیر سربلند باشد که تدوین قانون اساسی و برگزاری انتخابات و ایجاد امنیت نسبی به همت دولت از آن جمله است.

عادل عبدالمهدی افزود: دولت عراق معتقد است ملت عراق برای رهایی از سلطه، حکومت صدام را سرنگون کرد و هیچ یک از ما هرگز سلطه و سیطره بیگانگان را بر عراق نمی پذیرد.

وی ادامه داد: در مسیر پیروزی نهایی با قدرت و تدبیر پیش خواهیم رفت و در این راه بعد از خدا، به کمک و مساعدت مرجعیت، مردم و دوستان خود مانند ایران نیازمندیم.

عادل عبدالمهدی در ادامه، انتخاب علی لاریجانی را به عنوان رئیس موقت مجلس شورای اسلامی تبریک گفت و افزود : انتخاب جنابعالی مردم ایران ما و دوستانتان در عراق را خوشحال کرد؛ این انتخاب با توجه به شناختی که از جدیت و درایت شما داریم، برای ما بسیار مهم بود، به همین علت نخستین تبریک را نیز آقای حکیم رئیس مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق برای جنابعالی ارسال کرد.

در این دیدار همچنین درباره موضوعات سیاسی، امنیتی و اقتصادی عراق بحث و تبادل نظر شد

کد خبر 53550

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز