همشهری آنلاین: رییس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر آمریکایی‌ها بار دیگر دچار اشتباه محاسباتی در منطقه شوند، ملت رشید ایران شرایط آنها را درمنطقه را تغییر می‌دهد

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) از تهران،علی لاریجانی عصر چهارشنبه در جمع اعضای شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در مجلس شورای اسلامی افزود: آمریکاییها تصور می‌کردند می‌توانند به سادگی عراق را اشغال کنند و مردم عراق نیز از آنان حمایت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا وی در ادامه گفت: تصور آمریکا، ایجاد برج دمکراسی در عراق بود که سایه آن بر سوریه و ایران باشد،‌ اما استراتژی درست جمهوری اسلامی و بیداری اسلامی در منطقه باعث شده تا امریکایی‌ها ندانند درعراق باید چه کار کنند.

رییس مجلس افزود: آنها قصد دارند از فرصت پیش آمده علیه ملت ایران استفاده کنند اما اگر
مختصر عقلی داشته باشند باید بدانند با اشتباه محاسباتی دیگر در چاهی می افتند که هرچه بیشتر دست و پا بزنند گرفتار تر می شوند.

لا ریجانی تصریح کرد: اگر آمریکایی ها در منطقه دچار اشتباه دیگری شوند با پهلوانانی مواجه می شوند که آنها را مجبور می کنند بساط خود را از منطقه جمع کنند.

لاریجانی در ادامه استقامت هوشمندانه برای حفظ انقلاب را اصل الااصول ایرانیان دانست و گفت:نه تنها اصولگرایان بلکه همه گروه ها برای حفظ منافع ملی هم راستا هستند.

وی با اشاره به اینکه مجاهدان حزب الله لبنان و حماس پیشروان تغییرات جهان امروز هستند ، گفت: امروز تلقی تروریسم از جامعه اسلامی که به جهاد اسلامی مفتخر است، غفلت بزرگی است در حالی که این گروه ها مجاهدان راه خدا هستند.

لاریجانی تصریح کرد: در جنگ 33 روزه استکبار با همه قوا علیه یک ملت مظلوم شورش کرد با این تصور که با صفوف مجاهدان راه خدا مواجه شوند و آن را جمع کنند.

وی تصریح کرد: وزیر خارجه آمریکا در آن زمان به گروه 14 مارس گفت که شما داخل لبنان را برهم بریزید ما نیز کمک می کنیم که بساط حزب الله برچیده شود که این اشتباه استراتژیک آنان بود.

رییس مجلس گفت: ملت لبنان در قالب حزب الله در مقابل آمریکا و اسراییل ایستاد و آنها را شکست داد به طوری که حتی دوستان آنان نیز شکست را پذیرفتند.

لاریجانی گفت: مواضع حکیمانه سید حسن نصرالله در مسایل اخیر لبنان دست استکبار را رو کرد و آنها دست به دامان کشور کوچک قطر شدند و حاضر شدند حضور حزب الله در لبنان را بپذیرند.

وی همه این مجاهدتها را حاصل ادامه راه شهدا دانست و گفت: شهدا کسانی بودند که شرایط را تغییر دادند و در سرنوشت ملی دخیل بوده اند.

لاریجانی بااشاره به ضرورت شکل گیری احزاب منظم و گسترده در کشور گفت: برخی افراد
سیاسی در کشور با تشکیلات موافق نیستند و گاهی نقدهایی هم دارند و تصور می کنند
تشکیلات با فرهنگ اسلامی و ولایی سازگار نیست و از نظر تاریخی نیز احزاب قوام نداشته اند در حالی که احزابی درتاریخ ایران بوده اند که قوام هم داشته اند.

وی تصریح کرد: اگر احزاب استراتژی و برنامه درستی داشته باشند، پایدار می مانند.
لاریجانی در ادامه با گرامیداشت یاد و نام شهدا، گفت: در سالگرد شهدای هفتم تیر،‌ مجلس شورای اسلامی به حضور تعدادی از شهدای گمنام مزین خواهد شد.

به گزارش ایرنا ،‌در ابتدای این مراسم محمد نبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی نیز در سخنانی گزارش از فعالیت های این حزب ارائه کرد.

حبیبی از تدوین ساختار جدید این حزب خبر داد و گفت: 95 درصد کارهای حزب موتلفه اسلامی متکی به سیستم محوری است و شخص محوری در ساختار آن جایگاهی ندارد.

به گفته وی،‌ دومین اجلاس حزب موتلفه اسلامی با حضور احزاب اسلامی جهان به زودی برگزار خواهد شد

کد خبر 55446

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز