همشهری آنلاین: رئیس مجلس شورای اسلامی در تماس تلفنی با نبیه‌بری رییس مجلس لبنان پیروزی عظیم مقاومت در آزادی اسرای لبنانی را تبریک گفت

به گزارش ایسنا، به نقل از اداره‌ اخبار و رسانه‌های گروهی مجلس شورای اسلامی، دکتر لاریجانی پنجشنه (27 تیر)در این تماس تلفنی نقش سیدحسن نصرالله و نبیه بری را در این دیپلماسی هوشمندانه کلیدی خواند که در عمل با چنین اقدامی، حرکت پیروزمندانه در جنگ 33 روزه تکمیل شد.

لاریجانی اظهار کرد: با این حرکت مقاومت لبنان و حزب‌الله شاخ صهیونیست‌ها را شکستند و استراتژی آمریکا را دچار سرگشتگی کردند.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: ملت ایران و مجلس شورای اسلامی از صمیم قلب این پیروزی را به شما و ملت ایران تبریک گفته و همیشه در کنار شما خواهند بود.

نبیه بری رئیس مجلس لبنان نیز ضمن تشکر از لاریجانی، اظهار کرد: ما جمهوری اسلامی ایران را شریک واقعی در این پیروزی می‌دانیم چرا که ایران همیشه پشتیبان مقاومت بوده است و امیدواریم این پیروزی باعث همگرایی و قوت نفس بیشتر ملل مسلمان شود. وی اظهار امیدواری کرد به زودی با دکتر لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی دیدار کند.

هم‌چنین رئیس مجلس شورای اسلامی شب گذشته در تماس تلفنی با سید حسن‌نصرالله، رهبر حزب‌الله لبنان پیروزی‌های اخیر ملت و مقاومت لبنان را به وی تبریک گفت.

علی لاریجانی در این تماس تلفنی از مجاهدت‌های سید حسن نصرالله در راه سعادت ملت لبنان و سرافرازی ملت‌های مسلمان یاد کرد و وی را فخر عالم اسلام نامید.

وی حرکت هوشمندانه دیپلماتیک سیدحسن نصرالله را عاملی دانست که از یک طرف سبب آرامش منطقه شده و از سویی دیگر پیامی قوی به صهیونیست‌ها می‌دهد که دچار بن‌بست استراتژیک در منطقه شد‌ند که راهی جز قبول حقانیت ملت فلسطین ندارند.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: این پیام قوی و مستحکم همپای شادی دل مردم لبنان، ارزشمند و تاثیرگذار در آینده این کشور و جهان اسلام است.

لاریجانی مانور پرتوان سیاسی حزب‌الله و مقاومت و ساماندهی دولت لبنان را ستود و آن را عامل استمرار آرامش در لبنان دانست و گفت: با این اقدام، حزب‌الله نشان داد که فریب‌کاری دیپلماتیک آمریکا به آخر رسیده است و منطقه آگاه از رفتار دوگانه و مزورانه‌ی آمریکا است که اگر دست از دردسرسازی در منطقه برندارد با مقاومت همه مسلمانان روبرو می‌شود.

سیدحسن نصرالله نیز از تماس تلفنی دکتر لاریجانی و سخنان دلگرم کننده وی تشکر کرد و افزود: ارزیابی حضرت عالی برای بنده ارزش بالایی دارد و شما و ملت ایران را در این پیروزی شریک می‌دانیم.

رهبر حزب‌الله لبنان افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره پشتیبان ملت لبنان بوده و این پیروزی‌ها مرهون چنین پشتیبانی‌هایی است و ما از حمایت جمهوری اسلامی ایران سپاس‌گذاریم. وی اظهار امیدواری کرد که در آینده‌ی نزدیک با رئیس مجلس شورای اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کند.

کد خبر 58273

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز