همشهری آنلاین: قبلان قبلان، عضو شورای رهبری جنبش امل و فرستاده ویژه رئیس مجلس نمایندگان لبنان درراس هیاتی با رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش ایسنا، در این دیدار که یکشنبه (2 تیر) انجام شد، ابتدا فرستاده ویژه رئیس مجلس لبنان ضمن ابلاغ تبریکات صمیمانه نبیه بری، اعضای جنبش امل و اهالی جنوب لبنان به لاریجانی به مناسبت انتخاب وی به ریاست مجلس شورای اسلامی، اظهارداشت: اینجانب به نمایندگی از جنبش امل، رهبری جنبش و مردم جنوب لبنان انتخاب جناب عالی را به سمت ریاست مجلس شورای اسلامی در شرایط حساس کنونی منطقه، بسیار مهم و موثر ارزیابی می‌کنیم.

سپس لاریجانی با تمجید از استراتژی و نقش جنبش امل و حزب‌الله در ایجاد وحدت میان نیروهای مقاومت، خاطر نشان ساخت: خوشبختانه اتحاد میان نیروهای مقاومت مستحکم است و این نوید پیروزی‌های بیشتر پس از جنگ 33 روزه را می‌دهد.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی کشور در ادامه ضمن اظهار تاسف از تلاش‌های تفرقه‌افکنانه کشورهای غربی به ویژه آمریکا برای متشنج کردن اوضاع لبنان بر حمایت جمهوری اسلامی ایران از مقاومت و اتحاد مردم لبنان تاکید کرد و افزود: مجلس شورای اسلامی همگام با سایر نهادهای جمهوری اسلامی ایران از وحدت کلیه نیروهای مستقل لبنانی برای اعاده ثبات و استقرار این کشور حمایت می‌کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان از رئیس مجلس نمایندگان لبنان برای دیدار از جمهوری اسلامی ایران دعوت کرد.

پس از سخنان لاریجانی، قبلان قبلان، عضو شورای رهبری جنبش امل از روند حل مشکلات لبنان در روزهای اخیر ابراز رضایت کرد و اظهار داشت: بدون تردید آمریکایی‌ها از توافقات به عمل آمده میان گروه‌های مختلف لبنانی در روزهای اخیر خوشحال نیستند و همواره با مانع‌تراشی به دنبال ایجاد و استمرار فتنه در لبنان می‌باشند.

وی در ادامه پیروزی‌های مردم لبنان را مرهون اتحاد میان نیروهای مقاومت دانست و گفت: ما اعتقاد داریم طراح و بنیانگذار اصلی این پیروزی‌ها امام موسی صدر است، زیرا وی پایه‌گذار مقاومت در لبنان و حتی در منطقه می‌باشد.

فرستاده ویژه رئیس مجلس نمایندگان لبنان در پایان از حمایت‌های معنوی جمهوری اسلامی ایران از اتحاد و مقاومت مردم لبنان تقدیر و تشکر کرد.

کد خبر 55781

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز