همشهری آنلاین: نخست وزیر عراق که به ایران سفر کرده است، بعد از ظهر یکشنبه (19 خرداد) با آیت‌الله هاشمی شاهرودی، رئیس قوه قضائیه دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

به گزارش ایسنا، رئیس قوه‌ قضاییه در دیدار با نوری المالکی خواستار حفظ وحدت و یکپارچگی مردم و تقویت اقتدار و قاطعیت مسئولان عراقی برای مقابله با توطئه‌های دشمنان مردم و دولت این کشور شد.

آیت‌الله هاشمی شاهرودی، وحدت مردم عراق و تعامل مثبت و مناسب تمام گروه‌های عراقی را ضرورت نخست دستیابی عراق به صلح و ثبات و حفظ آرامش این کشور دانست و گفت: دولت و مسوولان عراق نباید اجازه دهند که وحدت و یکپارچگی مردم عراق دستخوش ناآرامی و متاثر از توطئه‌های تفرقه‌افکنانه دشمنان عراق شود.

رئیس قوه‌ قضاییه، با تاکید بر اینکه مشارکت تمام گروه‌ها و وحدت آنان برای آینده باثبات عراق ضروری است، افزود: لازمه حضور و بقای گروه‌های عراقی در عراق نیز قطعا حفظ روحیه‌ مردمی و اتکاء این گروه‌ها به حمایت‌های مردمی است و مسئولان عراقی باید تلاش کنند و اجازه ندهند که حتی یک نفر از مجموعه‌ این گروه‌ها از بدنه‌ مردم خارج شوند.

هاشمی شاهرودی، شجاعت و اقتدار مسئولان عراق را عامل مهم دیگری برای برقراری ثبات و امنیت در عراق برشمرد و گفت: مسئولان عراق باید تثبیت حاکمیت در این کشور اقتدار، شجاعت و ایستادگی را در دستور کار خود قرار دهند تا بتوانند در مقابل سایر قدرت‌هایی که چشم دیدن اقتدار دولت این کشور را ندارند بایستند و سلطه هیچ قدرتی را در سرنوشت آینده خود نپذیرند.

رئیس قوه‌ قضاییه، بر گسترش همکاری میان ایران و عراق در تمام زمینه‌ها تاکید کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران از ثبات و امنیت در عراق و برقراری صلح و ثبات در این کشور در سایه‌ی اقتدار دولت و مردم عراق استقبال می‌کند و آماده همکاری در این زمینه با مسئولان عراقی است.

 در این دیدار نوری المالکی نخست‌وزیر عراق نیز با تشریح اوضاع عراق و آخرین تحولات این کشور، ضمن قدردانی از حمایت‌های ایران در برقراری نظم و امنیت در عراق، گفت: تمام تلاش دولت و مردم عراق تقویت ثبات و حفظ وحدت گروه‌های مختلف عراقی است و در این مسیر گام به گام در حال پیشرفت هستیم.

نخست‌وزیر عراق، تاکید کرد: با درایت و شکیبایی مردم و مسئولان عراق بسیاری از مشکلات و حوادث ناشی از سهم‌خواهی گروه‌های مختلف در عراق کم شده است و امیدواریم به نقطه‌ی صفر برسد.

کد خبر 54284

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز