موج دوم شیوع ویروس کرونا در اواسط تیرماه و تعطیلی فعالیت فرهنگسراهای پایتخت دلیلی شد تا فعالیت این مراکز با تجربه دوره اول شیوع ویروس هدفمندتر برنامه‌ریزی شود.

ایمان کرد

همشهری آنلاین/ زهرا کریمی: «ایمان کرد» مدیر فرهنگی، هنری شهرداری منطقه یک و رئیس فرهنگسرای ملل با توجه به نگرشی که درباره فعالیت این فرهنگسرا در حوزه بین‌الملل دارد به‌زودی برنامه‌های متعدد خوبی در این مقوله را به‌صورت آنلاین برگزار می‌کند. برای آشنایی با برنامه‌های این فرهنگسرا در منطقه یک گفت‌وگویی با او انجام داده‌ایم.  

 اکنون فرهنگسراهای پایتخت برای کنترل و قطع زنجیره ویروس کرونا تعطیل اعلام شده‌اند. برنامه‌های فرهنگسرا طی مدت تعطیلی چگونه برگزار خواهد شد؟  
بنا بر دستور ستاد کرونا و شهرداری تهران فعالیت‌های فرهنگی در مراکز تعطیل شده‌اند. فرهنگسرای ملل نیز مانند سایر فرهنگسراها رویکرد مجازی را در پیش گرفته است. اکنون مباحث آموزشی، فعالیت کتابخانه‌ها با تولید محتوا در قالب پادکست، کتاب‌های صوتی، معرفی کتاب تصویری، تهیه کلیپ و فایل‌های صوتی و انتشار آنها در اینستاگرام یا آپارات ادامه دارد و خوشبختانه مخاطبان فرهنگسرا توانسته‌اند ارتباط خوبی در فضای مجازی برقرار کنند. این نوع ارتباط تجربه نوین در عصر حاضر است.  
 اخیراً برنامه‌های فرهنگسرا در قالب فعالیت‌های مناسبتی و فرهنگی با موضوع بین‌الملل اجرا می‌شود. این برنامه‌ها در ایام کرونایی با مشکل مواجه نشده‌اند؟  
شهرت این فرهنگسرا، ملل است بنابراین نباید اجازه دهیم فعالیت بین‌المللی در آن با خلأ مواجه شود. همین ما را به سمت و سوی برگزاری برنامه‌های فرهنگی با عنوان بین‌الملل سوق می‌دهد. ایام کرونا بی‌تأثیر در فعالیت‌ها نبود. اما با تلاش همکاران و با در اختیار داشتن اختیارات در اجرای برنامه‌ها موفق عمل کرده‌ایم که برای شهروندان و مخاطبان هم رضایتبخش بوده است. به مناسبت سالگرد شهید چمران از مهمانان داخلی و خارجی به تعداد محدود دعوت کردیم که به‌صورت لایو در اینستاگرام و آپارات پخش شد. در آینده برنامه‌ای به همین صورت برای سالگرد امام موسی صدر به‌صورت آنلاین و مجازی برگزار می‌شود.  
 اگر شرایط کنونی در جامعه ادامه داشته باشد فعالیت فرهنگی و هنری این مرکز چگونه برگزار خواهد شد؟  
حتماً به‌صورت مجازی و آنلاین خواهد بود. حدود ۸۰‌درصد از برنامه‌های آینده فرهنگسرا با موضوعات بین‌المللی اجرا می‌شود و ۲۰‌درصد هم مثل همیشه به آموزش و برگزاری کارگاه و نمایشگاه اختصاص دارد. به‌زودی قرار است در بوستان قیطریه گذر مشاهیر بین‌المللی ایجاد شود. برگزاری مراسم ویژه برای روزهای ملی کشورها از دیگر برنامه‌های اجرایی است.  

کد خبر 533352

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha