فرهنگسرای بهمن، اولین فرهنگسرای شهر تهران است که ۳۱شهریور سال۱۳۷۰ آغاز به کار کرده و به دلیل تنوع امکانات آموزشی و خدماتی، مخاطبان بسیاری از سراسر پایتخت به خود جذب کرده است. موضوع قابل توجه اینکه فرهنگسرا در وضعیت کرونایی نیز همچنان به فعالیت خود ادامه می دهد و خدمات آموزشی خود را از مردم دریغ نکرده است.

منطقه ۱۶

همشهری آنلاین / رضا نیکنام: رئیس واحد آموزش فرهنگسرای بهمن از تامین زیرساخت های لازم برای برپایی کارگاه های آموزش غیرحضوری و شبکه آموزش مجازی به منظور جلوگیری از تعطیلی کلاس ها و کارگاه های آموزشی این مجموعه فرهنگی صحبت می کند و می گوید: «همه برنامه های آموزشی فرهنگسرای بهمن فصلی است و طبق سال های گذشته، خانواده ها برای استفاده از کلاس های آموزشی برنامه ریزی کرده بودند که در ماه پایانی سال با شیوع بیماری کرونا ویروس در جامعه مواجه شدیم. همزمان با آغاز عملیات مقابله با بحران کووید۱۹ و اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و به تبع آن منع حضور شهروندان در محل های پرجمعیت، شاهد نگرانی مخاطبان فرهنگسرای بهمن بودیم. شهروندان از یک طرف شهریه کلاس ها را پرداخت کرده بودند و از طرف دیگر ارزش زیادی برای تداوم آموزش فرزندان خود قائل بودند. بنابراین تصمیم گرفتیم در سال جدید امکانات و خدمات این مرکز را از شهروندان دریغ نکنیم. به همین دلیل با نظرسنجی از مخاطبان فرهنگسرا، کارگاه های آموزش غیرحضوری و شبکه مجازی را راه اندازی کردیم.»

آموزش انفرادی و گروهی متناسب با رشته ها
کارگاه های آموزش مجازی فرهنگسرای بهمن تنوع زیادی دارد و مخاطبان هر روز در ساعت و زمان مشخص از این امکانات بهره مند می شوند.
«زهرا ضابطی» رئیس واحد آموزش فرهنگسرای بهمن به شیوه حضور و غیاب در این کلاس ها اشاره می کند و می گوید: «مربیان با استفاده از شماره تلفن همراه شاگردان خود، گروه تشکیل داده و در روز و ساعت مشخصی به صورت آنلاین به آنها آموزش می دهند. البته امکان دارد که بعضی از مخاطبان به دلیل برخی مشکلات مثل قطع بودن یا سرعت پایین اینترنت نتوانند به طور مرتب در کلاس هایآموزش مجازی شرکت کنند که برای رفع این مشکل نیز چاره ای اندیشیده ایم.»
به گفته وی برای رفع نگرانی غایبان کلاس های غیرحضوری فرهنگسرای بهمن، هماهنگی لازم با مربیان رشته های مختلف انجام شده تا از جلسات آموزش خود، فیلم خوت تهیه کنند و در گروه ها انتشار دهند.
وی در پاسخ به این سوال که تکلیف رشته هایی که قابلیت آموزش گروهی ندارند و باید انفرادی آموزش داده شوند چیست، می گوید: «کلاس های آموزش موسیقی یا صوت، لحن و قرائت قرآن کریم جزو آموزش هایی هستند که به صورت انفرادی و گروهی دنبال می شوند. بدین صورت که مربیان ابتدا در گروه ها تدریس می کنند و با شاگردان خود تعامل دارند و در مرحله بعدی شاگردان کلاس، کارهای عملی خود را مثل قرائت قرآن و... به صورت فیلم یا صوت برای اساتید خود می فرستند تا در صفحه شخصی، نظرشان را اعلام و اشکالات احتمالی آن را برطرف کنند.»
رئیس واحد آموزش فرهنگسرای بهمن عنوان می کند که برنامه های آموزش مجازی این مرکز تا پایان مهار بیماری کرونا و برگشت به وضعیت عادی ادامه پیدا می کند. بنابراین شهروندانی که قصد دارند در کلاس های بهاره فرهنگسرای بهمن به صورت غیرحضوری شرکت کنند، می توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی این فرهنگسرا در اینترنت و اینستاگرام از شرایط و زمان و چگونگی تشکیل کلاس های مجازی باخبر شوند.

کد خبر 498219
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha