فرهنگسرای اندیشه کتابخانه‌ای غنی دارد که کرونا هم آن را از فعالیت بازنداشته است.

حافظيه

همشهری آنلاین_شقایق عرفی نژاد:حالا فعالیت کتابخانه بیشتر به فضای مجازی منتقل شده و از این راه با مخاطبان ارتباط برقرار می‌کند. یکی از فعالیت‌هایی که در اینستاگرام این فرهنگسرا انجام می‌شود، معرفی یک کتاب و یک نویسنده در ماه است. کتاب «پاییز فصل آخر سال است» نوشته «نسیم مرعشی» هم در اینستاگرام فرهنگسرا معرفی شد. با نسیم مرعشی درباره این کتاب، شهر و محله صحبت کردیم. او متولد اهواز است و مهندسی مکانیک خوانده و حالا به روزنامه‌نگاری و رمان‌نویسی مشغول است.  

  •  در باره معرفی کتابتان در فرهنگسرای اندیشه بگویید.  

برای معرفی کتابم در فرهنگسرای اندیشه با من تماس گرفتند و ویدئویی هم تهیه کردند که خوب و مرتب بود. به نظرم کار خیلی حرفه‌ای انجام شد. این ویدئو در صفحه اینستاگرام فرهنگسرا منتشر شد و خودم هم آن را در صفحه‌ام گذاشتم. از بازخوردهایی که این ویدئو و معرفی این کتاب داشت نمی‌دانم، ولی به نظرم کار خوبی انجام شد.  
 فکر می‌کنید این‌طور مراسم و کارها از طرف فرهنگسراها، به‌عنوان مراکز فرهنگی محلی، چقدر در گسترش کتابخوانی مؤثرند؟  
به نظرم به فعالیت‌های فرهنگسرا بستگی دارد. اگر فرهنگسرای شناخته‌شده‌ای باشد و مخاطب و مراجعه‌کننده کافی و در روزهای کرونازده هم فعالیت‌های مجازی بیشتری داشته باشد، دیده می‌شود. ولی اگر پرطرفدار نباشد و فعالیت فرهنگی چندانی هم نکرده باشد و برای فعالیت‌های فرهنگی‌اش شناخته‌شده نباشد، فکر نمی‌کنم آنقدر که انتظار می‌رود، تأثیرگذار باشد.  
 روایت در رمانتان از فرودگاه شروع می‌شود و بعد هم از یافت‌آباد و خیابان‌های دیگر صحبت می‌شود که عناصر شهری‌اند. شهر برایتان چه معنایی دارد؟  
شهر به‌عنوان یک بستر و محیط و مکان در همه داستان‌ها جاری است. در این میان داستان‌هایی هستند که بیشتر وابسته به المان‌های شهری‌اند. مخصوصاً داستان‌هایی که ساختار مستندتری دارند و واقعگراترند، به دلیل وابستگی به جامعه و فضا درباره المان‌های شهری بیشتر صحبت می‌کنند.

کد خبر 602623

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha