سه‌شنبه ۷ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۵:۰۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: سعد حریری، رئیس فراکسیون اکثریت پارلمان لبنان و نامزد پست نخست‌وزیری این کشور گفت که ایران دوست ماست.

به گزارش همشهری آنلاین، در کمتر از یک روز مانده به انتخاب نخست وزیر لبنان، سعد حریری، رئیس فراکسیون اکثریت لبنان و از اعضای ارشد گروه 14 مارس، سه‌شنبه (7 خرداد) ضمن اعلام آمادگی برای گفت‌و‌گو با حزب‌الله گفت، ایران دوست ماست، نه دشمن ما
به گزارش مهر به نقل از روزنامه الشرق الاوسط، حریری در گفت‌و‌گوی تلویزیونی با شبکه المصریه این جملات را در پاسخ به پرسشی در خصوص روابط لبنان با ایران گفت.

وی در عین حال در ادامه افزود: آنچه برای ما مهم است امنیت لبنان و ملت آن است که نباید در این زمینه دخالت صورت گیرد. رئیس فراکسیون اکثریت پارلمان لبنان درادامه سخنان خود با اعلام آمادگی به انجام گفتگو با حزب‌الله گفت: ما درهای مذاکره را باز کردیم و انجام گفتگو را بعید نمی‌دانیم. وی درادامه خاطرنشان کرد: رفیق حریری مرد گفتگو بود و من فرزند این خانواده هستم.

سعد حریری درعین حال احتمال بروز مشکلاتی را درپی تقسیم پست‌های وزارتخانه‌ای بین مخالفان و موافقان رد کرد و اظهار داشت: لبنان وارد مرحله جدیدی شده است.

در همین حال در پی انتخاب میشل سلیمان، به عنوان رئیس‌جمهور لبنان، رایزنی‌ها برای انتخاب نخست‌وزیر این کشور ادامه دارد و به گفته منابع خبری نزدیک به نیروهای  14 مارس، تا روز چهارشنبه نامزد این جریان برای انتخاب نخست‌وزیر اعلام خواهد شد.

در این خصوص روزنامه الاخبار نوشت: رایزنی‌های رئیس جمهوری جدید لبنان با نمایندگان پارلمان این کشور فردا برای انتخاب نخست وزیر جدید انجام می‌شود. انتخاب نخست‌وزیر، انجام بند دوم قطعنامه دوحه است که گروهای سیاسی لبنان در خصوص آن به تفاهم رسیدند.

فراکسیون اکثریت پارلمان لبنان تا شب گذشته اسم نامزد پست نخست وزیری جدید دولت لبنان را فاش نکرد. درعین حال امین جمیل، از سران 14 مارس پرده از این موضوع برداشت که تصمیم نهایی درباره انتخاب سعد الحریری به عنوان نخست وزیر جدید لبنان اتخاذ نشده است چراکه سعد الحریری همچنان مردد است، اما به زودی نتیجه نهایی مشخص می شود.

این درحالی است که روزنامه النهار درشماره امروز خود نوشت: محافل متعلق به 14 مارس پیش بینی می‌کنند که نامزد نخست وزیری لبنان امروز در نشست گسترده سران این گروه مشخص شود.

بنابر گزارش این منابع، همچنان سعد حریری و فواد سنیوره دو گزینه سران گروه 14 مارس برای تصدی پست نخست‌وزیری هستند.

کد خبر 53313

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز