جمعه ۳ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۹:۱۹
۰ نفر

گروه بین‌الملل: با حل بحران لبنان و پیروزی مخالفان دولت، جشن بزرگ عید مقاومت و آزادی روز دوشنبه در ورزشگاه الرایه برگزار می‌شود.

شبکه المنار گزارش داد این جشن به مناسبت حل بحران لبنان، پیروزی حزب‌الله و سالروز عقب نشینی رژیم صهیونیستی از جنوب لبنان ساعت ۱۸ به وقت محلی و با سخنرانی سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله برگزار می‌شود.

دبیر کل حزب‌الله قرار است درخصوص سالگرد عقب‌نشینی نیروهای اشغالگر صهیونیست و همچنین آخرین تحولات این کشور به ویژه تحولات اخیر سخنرانی کند. پیش از این، قرار بود این مراسم روز یکشنبه برگزار شود که به‌علت تداخل با برگزاری نشست پارلمان جهت انتخاب رئیس‌جمهوری جدید لبنان به روز دوشنبه موکول شد.

همچنین روزنامه السفیر گزارش داد میشل سلیمان با نبیه‌بری توافق کرده است که روز دوشنبه به‌دلیل برگزاری این جشن روز کاری محسوب نشود. به این ترتیب سلیمان در این روز از شخصیت‌ها و هیأت‌های مختلفی که قصد تبریک به وی را دارند، در کاخ ریاست‌جمهوری استقبال می‌کند.

جشن مردم صور

مردم لبنان در شهر صور در جنوب این کشور هم ساعتی پس از توافق گروه‌های لبنانی برای حل بحران سیاسی این کشور این مسئله را جشن گرفتند. مردم شهر صور به محض شنیدن خبر توافق گروه مخالف دولت و سران گروه حاکم لبنان در دوحه از فرط شادی به خیابان‌های این شهر آمدند و به پخش شیرینی پرداختند.

پایان تاریخ مصرف سنیوره

امین جمیل، رئیس‌جمهوری لبنان پس از دیدار با میشل سیسون، سفیر آمریکا در این کشور اعلام کرد: مهم‌ترین دغدغه ما در حال حاضر انتخاب رئیس‌جمهوری در نزدیک‌ترین زمان ممکن است.

وی درخصوص نامزد حزب حاکم برای پست نخست وزیری دولت آینده  لبنان گفت: نامزد ما سعد حریری است زیرا او رهبر اکثریت پارلمان لبنان محسوب می‌شود و طبیعی است که ما او را به‌عنوان نخست وزیر معرفی کنیم.

جمیل تاکید کرد که حزب حاکم لبنان از نامزدی سعد حریری حمایت خواهد کرد.  براساس توافق به عمل آمده در دوحه، قرار بر این است که جریان 14 مارس، نخست‌وزیر آینده  را مشخص کند. با اعلام حمایت حزب حاکم از حریری منابع نزدیک به سنیوره اعلام کرده‌اند وی بسیار خسته است و قصد دارد استراحت کند.

سلیمان: تنها دشمن ما اسرائیل است

ژنرال میشل سلیمان، نامزد ریاست جمهوری در اولین گفت‌وگوی خود پس از توافق دوحه اعلام کرد: پاسداری از لبنان و حفظ آن و تلاش برای اجرای کامل قانون اساسی به‌منظور رساندن کشور به ساحل امن، تنها هدف پیش‌روی من است.

وی تاکید کرد: تنها دشمن ما اسرائیل است و همه ملت لبنان همراه با مقاومت هستند.

ژنرال سلیمان همچنین اعلام کرد: من به تنهایی نمی‌توانم کشور را نجات دهم و این ماموریت همه‌ سیاستمداران است و امیدوارم که عزم و اراده‌ سیاسی لازم بین رهبران سیاسی لبنان جهت تحقق مشارکت ملی حقیقی برای ساخت کشور به‌وجود آمده باشد.

وی تصریح کرد: تحولات حاکم بر کشور مسئولیت ما را دو چندان ساخته است و ما باید بیش از هر زمان دیگر تمام تلاش‌مان را جهت تحقق امنیت و ثبات سیاسی و اقتصادی کشور به کار بگیریم.

کد خبر 52793

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز