دوشنبه ۶ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۶:۵۰
۰ نفر

با شروع فصل کوهنوردی، تعداد بسیار زیادی از کوهنوردان به نپال رفته‌اند تا به قله اورست صعود کنند.

صعود پیرمرد به اورست

کاتماندو: در این میان یک پیرمرد ۷۶ ساله اهل نپال موفق شد به این قله صعود کند و به این ترتیب نام خود را به عنوان پیر‌ترین مردی که به مرتفع‌ترین قله جهان صعودکرده است، به ثبت رساند.

این مرد که ۲۵ روز دیگر ۷۷ ساله می‌شود، همراه با ۸۰ نفر دیگر از کوه بالا رفت و  رکورد یک پیرمرد ژاپنی که در سن ۷۱ سالگی به قله اورست صعود کرده بود را شکست.

این پیرمرد که در گذشته در ارتش خدمت می‌کرده از شرایط بدنی مطلوبی برخوردار است و دچار هیچ بیماری خاصی نبوده و به طور حرفه‌ای ورزش می کند. 

عاقبت ترس از مار

منچستر: آتش نشانی که تمام عمرش از مار می‌ترسید، دست آخر مامور شد یک مار بوآ را نجات دهد. این مار پشت رادیاتور یک آپارتمان گیر کرده بود و تلاش ساکنان برای بیرون کشیدن آن به نتیجه نرسید.

آنها پس از تماس با آتش‌نشانی درخواست نیرو کردند و اتفاقا همین ماموری که همیشه با کابوس ترس از مار زندگی کرده بود، به این ماموریت رفت. با این حال این مامور آتش نشانی توانست پس از ۴۰ دقیقه تلاش مار را نجات دهد.

این مرد پس از عملیات نجات گفت: از کودکی همواره از مار می‌ترسیدم اما وقتی به این ماموریت اعزام شدم چاره‌ای جز انجام وظیفه نداشتم به همین دلیل سعی کردم برای مدت کوتاهی هم که شده بر ترسم غلبه کنم.

وی ادامه داد: در حالی که می‌لرزیدم دستم را به طرف مار دراز کردم و پس از مدتی تلاش آن را از پشت رادیاتور بیرون کشیدم اما باید اعتراف کنم که هنوز از مار می‌ترسم.

خوردن ۲۹ ساندویچ در ۱۰ دقیقه

نیویورک: یک زن ۴۲ ساله موفق شد در مسابقه ساندویچ سوسیس خوری رکورد بزند. این زن که مادر ۲ کودک است در مدت ۱۰ دقیقه توانست ۲۹ ساندویچ سوسیس بخورد. نکته
قابل توجه این است که این زن جثه بسیار کوچکی دارد و وزن او حدود ۵۰ کیلوگرم است.

نارنجک به جای زباله

واشنگتن: چند دانش‌آموز یک مدرسه  در حال جمع‌آوری زباله از کنار رودخانه، یک نارنجک دستی پیدا کردند. آنها که گمان می‌کردند کشف بزرگی کرده‌اند، این نارنجک را به مدرسه بردند  اما معلم بلافاصله پس از مشاهده نارنجک در دست بچه‌ها از مدرسه فرار کرد و پلیس را در جریان گذاشت.

ماموران پلیس پس از حضور در محل اعلام کردند این دانش‌آموزان خیلی شانس آورده اند که ضامن نارنجک در دستشان آزاد نشده‌ است.

کلید طلایی ازدواج

لندن: قدیمی‌ترین زوج انگلیسی هشتادمین سالگرد ازدواج خود را جشن گرفتند. آنها در این مراسم اعلام کردند دلیل ماندگاری ازدواجشان این بوده که به سرعت اختلافاتشان را حل می‌کنند.

این زن و شوهر که به ترتیب ۹۹ و ۱۰۰ سال سن دارند به میهمانان خود گفتند در پایان هر روز همه کدورت‌ها را از دلشان پاک می‌کنند و به این ترتیب هیچ مشاجره‌ای بین آنها بیشتر از یک روز طول نمی‌کشد.

این زوج معتقدند ازدواج‌های امروزی به این دلیل به شکست می‌انجامد که زن و شو‌هر‌ها به اندازه کافی برای هم وقت نمی‌گذارند اما کلید طلایی بقای ازدواج این زوج این بوده که آنها همیشه برای هم وقت داشته‌اند.

این زن و شوهر که ۸ دهه از زندگی مشترکشان سپری شده است در حال حاضر ۲ فرزند ۷۸ و ۷۳ ساله، ۵ نوه و ۷ نتیجه دارند.

آنها تاکید کردند که در طول زندگی‌ همواره به یکدیگر عشق ورزیده‌اند و هیچگاه مشاجره تندی با هم نداشته‌اند.

کد خبر 53185

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز