پنجشنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۶
۰ نفر

نفیسه مجیدی‌زاده: ۱. کجا هستند آن‌ها که از اول تابستان نگران اوقات فراغت ما بودند؟ کجا هستند آن‌ها که نمی‌خواستند یک‌لحظه از تابستان را بی‌کار باشیم و این‌قدر سرمان در گوشی نباشد؟ بیایند و این تابستان رومخی را ببینند؛ این تابستان مجازی، تنها و وایتکسی که از کرونا می‌ترسد، اما حوصله‌اش سر رفته است.

شیرجه در تابستان مجازی!

از دنیای مجازی که بیرون می‌آیی دیگر سرگرمی وجود ندارد؛ چون نمی‌توانی مجازی ورزش کنی! مجازی استخر بروی و مجازی شیرجه بزنی و شنای کرال و قورباغه را تمرین کنی.

۲. اما تابستان در گوگل تماشایی است؛ کافی است نام تابستان را به مرورگر گوگل بدهید و بعد شیفته‌ی گرمای‌تابستان شوید!

تماشای میوه‌های رنگارنگ، آب‌های درخشان، چترهای رنگی کنار ساحل و آدم‌هایی با لباس‌های تابستانی خنک و خندان و شاد در سرزمین‌های دور، آن‌قدر جذاب است که یادت می‌رود بالأخره آفتاب تابستان گرم است.

این فضاهای دنج، این تخت‌های روان روی آب، استخرهای طبیعی، دشت‌های پر از گل و این فضاهای جادویی را از کجا پیدا می‌کنند؟ چه‌طور به این سفرها می‌روند؟

۳. البته تابستان می‌تواند کولر کهنه‌ای هم باشد که لق‌لق‌کنان با موتور نیم‌سوز سعی می‌کند هوای خانه را خنک کند!

تابستان، همان بعدازظهرهای کسل‌کننده است که با عوض‌کردن کانال‌های تلویزیون کسل‌تر می‌شود. همان سیب‌زمینی سرخ‌شده‌ی خانگی کم‌نمک و نیم‌سوخته است.

اصلاً دیگر از جان ما چه می‌خواهی؟ ما که به همان چیپس و کچاپ و گشت‌وگذارهای بی‌هدف بعدازظهر و کلاس‌های کسل‌کننده‌ی تابستانی راضی بودیم. این کرونا دیگر از کجا آمد؟

۴. تابستان پارسال و سال‌های قبلش یادت هست؟ چه‌قدر از کلاس‌های تابستانی خسته بودی؟ از باشگاه ورزشی، کلاس زبان، ریاضی، یوگا و نقاشی.

حالا فقط موبایل است و تبلت و لپ‌تاپ و کلاس‌های مجازی. با اینترنتی که سه‌سوت تمام می‌شود! با پنج گیگابایت اینترنت ماهانه‌ی موبایل مگر چند کلاس آنلاین می‌شود شرکت کرد؟

حالا فعالیت‌های تابستان مجازی آغاز شده است. مثلاً مدرسه‌ی تابستانی تهران از سوی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران برگزار می‌شود یا کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هم کلاس‌های تابستانی مجازی دارد و...

۵. تابستان امسال بوی الکل ۷۰‌درصد می‌دهد، بوی صابون و وایتکس با گرمای دستکش و ماسک. کرونا اوج‌گرفته و هر۹دقیقه، یک هم‌وطن ما بر اثر کرونا جانش را از دست می‌دهد.

مصرف آب از هرسال بالاتر رفته است. تمام نمودارهای روزانه‌ی سایت شرکت آب و فاضلاب استان تهران، نسبت به روزهای مشابه سال قبل، رشد مصرف آب را نشان می‌دهند. مثلاً مصرف آب که تا اوایل خردادماه امسال نسبت به مصرف سال گذشته، ۱۳‌درصد افزایش داشت تا تاریخ یازدهم خردادماه به رشد ۲۰ درصدی رسید. این هم از ویژگی تابستان امسال است که هم باید هی دست‌هایمان را بشوییم، خریدهایی که از بیرون به خانه می‌آیند را بشوییم، لباس‌ها را بشوییم و هم حسابی در مصرف آب صرفه‌جویی کنیم!

۶. برایتان پیشنهادی داریم. بگوید تابستان را چه‌طور بگذرانید. برای این کار فقط جواب این سؤال‌ها را بدهید:

  •   اجزای موتور ماشین را می‌شناسید؟
  •   می‌توانید روغن ماشین را عوض کنید؟
  •   می‌توانید غذایی سالم یا کیکی خوش‌مزه بپزید؟
  •    می‌توانید حساب بانکی آنلاین خودتان یا خانواده را مدیریت کنید؟
  •    می‌توانید برای یک ماه هزینه‌های خانه را مدیریت کنید؟
  •    می‌توانید چیدمان خانه و یا اتاقتان را عوض کنید؟
  •   می‌توانید پایه‌ی شکسته‌ی میز را بچسبانید؟
  •   می‌توانید یکی از دیوارها را رنگ بزنید؟ و...؟

یادگیری کارهای جدید، اعتماد به‌نفستان را بالا می‌برد و باعث افزایش هوش شما می‌شود. امتحانش ضرر ندارد.

کد خبر 527271

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha