در مرداد گرم و با خبرهای داغ تابستانی، شاید بد نباشد به استخر خبرهای تابستان شیرجه بزنیم و ببینیم چه خبر است؟

شیرجه در استخر خبرهای  تابستانی
  • جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی

مهلت ثبت‌نام تمدید شد!

 فرصت ثبت‌نام در جام قهرمانان بازی‌های ویدیوئی تمدید شده است، اگر به شرکت دراین جام علاقه‌ دارید، دست به کار شوید.

به گزارش روابط‌عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، مهم‌ترین مسابقات بازی‌های ویدیوئی ایران، با استقبال روبه‌رو شد و مهلت ثبت‌نام در آن را تمدید کردند. مرحله‌ی نهایی مسابقات قرار است تابستان امسال، از ۲ تا ۸ شهریور، در هشت رشته برگزار شود. در این دوره از مسابقات تسهیلات جدیدی برای شرکت‌کنندگان رشته‌‎های فیفا۱۹ و پِس۱۹ در استان‌های مختلف در نظر گرفته شد. این تسهیلات به رقابت تنگاتنگ شرکت‌کنندگان استان‌های کشور، برای حضور در جام قهرمانان بازی‌های ویدیویی ایران انجامید.

گفتنی است تا این لحظه بیش‌ترین میزان استقبال از مسابقات را به ترتیب داوطلبان استان‌های خراسان، اصفهان و آذربایجان‌شرقی به نام خود ثبت کرده‌اند. هم‌چنین افزایش جوایز نقدی این دوره به بیش از ۱۲۰ میلیون تومان بر حضور پررنگ بازیکنان تأثیر گذاشته است.

مهلت ثبت‌نام در این مسابقات که قبلاً تا پنج‌شنبه ۱۰ مردادماه تمدید شده بود، به دلیل استقبال قابل توجه داوطلبان شرکت در مسابقات باردیگر تمدید شد. این‌بار مهلت ثبت‌نام در این رقابت‌ها در رشته‎های مختلف به شرح زیر تمدید می‌شود:

* پایان مهلت ثبت‌نام در رشته‌ی کانتر استرایک: ۲۱مرداد

* پایان مهلت ثبت‌نام در رشته‌های فیفا۱۹ و پِس۱۹، کلش رویال، کوییز آو کینگز، پسرخوانده و مغزینه: ۲۵ مرداد

علاقه‌مندان به شرکت در این مسابقات می‌توانند برای ثبت‌نام و حضور در رقابت‌ها به سایت مسابقات به این نشانی مراجعه و ثبت‌نام کنند:

 irangamecup.com/ticket

  • در موزه‌ی ایرانک

فرصت تماشای کودکی‌

  درهای موزه‌-نمایشگاه کودکی ایرانک از پنج‌شنبه  ۱۲ مرداد، به روی عموم  گشوده شد. در شماره‌های آینده در صفحه‌ی ایستگاه گزارشی مفصل همراه با تصاویری متنوع از آن برایتان منتشر می‌شود.

موزه‌ی کودکی ایرانک، برآیند نزدیک به دو دهه مطالعه و تلاش ‌ پژوهشگران مؤسسه‌ی پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان، در زمینه‌ی تاریخ ادبیات کودکان و مطالعات کودکی است. 

این دوره‌ی موزه-نمایشگاه کودکی با نمایشگاه‌های گذشته‌ی آن بسیار متفاوت است و در فضایی نزدیک به هزار متر، در یکی از ساختمان‌های فرهنگی تهران (سالن گنجینه‌ی سازمان اسناد و کتاب‌خانه‌ی ملی) مستقر شده است. این موزه-نمایشگاه با کمک مسئولان کتاب‌خانه‌ی ملی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شروع به کار کرده است.

به گزارش سایت کتابک در این گونه از موزه‌ها، این شئی نیست که به نمایش درمی‌آید، بلکه روایت اشیا یا پدیدارها و بازنمایی آن‌ها است که همه‌ی آن چه را که در یک موزه هست، به هم پیوند می‌دهد. این موزه تا خرداد ۱۳۹۹ هر هفته از یک‌شنبه تا جمعه، و از ساعت ۱۰ تا ۲۱ پذیرای بازدیدکنندگان است.

نشانی موزه-نمایشگاه کودکی: تهران، بزرگ‌راه حقانی (شرق به غرب)، نبش خیابان کوشا، روبه‌روی ورزشگاه شهید کشوری، ساختمان آرشیو ملی، سالن گنجینه.

  • کتابستان تابستانی

مدیر امور کتاب‌خانه‌های سازمان فرهنگی‌هنری، برنامه‌های تابستانی این سازمان را در حوزه‌ی کتاب‌خوانی تشریح کرد. این فعالیت‌ها با عنوان «کتابستان» به اجرا درمی‌آید.

به گزارش رسانه‌ی خبری سازمان فرهنگی‌هنری شهرداری تهران، ایمان کرد، مدیر امور کتاب‌خانه‌ها و ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی سازمان فرهنگی‌هنری شهرداری تهران با اعلام برگزاری ویژه‌برنامه‌های کتابستان گفت: «دومین دوره‌ی جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان، یکی از این فعالیت‌هاست که در آن باشگاه‌های کتاب‌خوانی با محور یک مربی و با حضور تعدادی از کودکان و نوجوانان تشکیل می‌شود و کتاب‌خوانی، بحث و گفت‌وگو درباره‌ی کتاب، تماشای فیلم به‌صورت گروهی و بحث و گفت‌وگو درباره‌ی ‌آن، نوشتن نامه به نویسندگان و ساخت فیلم ۵۰ ثانیه‌ای درباره‌ی کتاب‌های خوانده‌شده، از جمله فعالیت‌های این باشگاه‌هاست و در پایان نیز از بهترین باشگاه‌ها، نامه‌ها، فیلم‌ها و کتاب‌ها تقدیر خواهد شد. 

او هم‌چنین گفت:«در برنامه‌ی کتاب پارک تهران، نیز که هم‌زمان با «عصرانه‌های شادی» در بوستان‌های شهر تهران برگزار می‌شود، متخصصان حوزه‌ی کتاب به معرفی کتاب به شهروندان و به‌ویژه به کودکان و نوجوانان می‌پردازند. در این برنامه،  کتاب‌های برگزیده با تخفیف به فروش می‌رسند.»

به گفته‌ی کرد «یک دقیقه با خالقان قصه‌ها» برنامه‌ی دیگری است که در آن، نویسندگان کتاب‌های کودک و نوجوان در قالب فیلم‌های یک دقیقه‌ای به معرفی خود و آثارشان می‌پردازند و این فیلم‌ها در فضای مجازی منتشر می‌شود.»

مدیر امور کتاب‌خانه‌ها گفت: «علاوه بر حرکت اتوبوس‌های کتاب‌گردِ هدهد در سطح شهر و ارائه‌ی خدمات کتاب‌خانه‌ای به شهروندان، در مناطق ۱، ۴، ۵، ۸، ۱۱، ۱۵، ۱۶ و ۲۲ و در برنامه‌ی «سلام شهروند کتاب» نمایشگاه کتاب برپا می‌شود.»

‌برنامه‌های تابستانی «روی خط زندگی» با ۳۰ عنوان فعالیت تا ۸ شهریور در فرهنگ‌سراها و مراکز فرهنگی هنری شهر تهران در حال برگزاری است.

  • در مسابقات فرهنگی و هنری

رقابت ۲۰۰۰دانش‌آموز

بیش از  ۲۰۰۰ دانش‌آموز هنرمند در سی و هفتمین دوره‌ی مسابقات فرهنگی و هنری شرکت خواهند کرد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران از میزبانی دانش‌آموزانِ هنرمند راه‌یافته به مرحله‌ی نهایی مسابقات فرهنگی وهنری، در نیمه دوم مرداد خبر داد.

سیدمجتبی هاشمی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌ی  آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران گفت: «۹۸۹ دانش آموز پسرِ راه یافته به مرحله پایانی این دوره از رقابت‌ها، از ۲۳ مرداد به مدت سه روز، در اردوگاه شهید باهنر تهران، در رشته‌های گوناگون با یک‌دیگر به رقابت خواهند پرداخت. ۶۱۰۱ دانش‌آموزِ دختر راه‌یافته به این مرحله نیز از روز ۲۸ مرداد در این دوره از مسابقات شرکت خواهند کرد.»

هاشمی گفت: «در این دوره علاوه بر استفاده از محیط‌های داخل اردوگاه شهید باهنر، از دانشکده‌ی شهید رجایی نیز برای برگزاری مسابقات وبلاگ‌نویسی و نشریه‌ی الکترونیک و بازی‌های رایانه‌ای و از پردیس تئاتر تهران هم برای مسابقات تئاتر نمایشی، عروسک گردانی، نقالی و پرده‌خوانی و... استفاده می‌شود و سالن صبای فرهنگ‌سرای هنر نیز به دیگر رشته‌های مکتوب اختصاص یافته است.»

کد خبر 450607

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha