جلسات دیدار مدیران و نمایندگان مردم معمولاً به نتایج مطلوبی ختم می‌شود.در چنین نشست‌هایی عده‌ای به‌عنوان نماینده و معتمد محله و اهالی شرکت می‌کنند و از کمبودها و مشکلات می‌گویند و مسئولان حاضر هم می‌شنوند و دستور پیگیری، بررسی و رفع آنها را می‌دهند.

مهمانان

همشهری آنلاین_ زینب زینال‌زاده:  . چند روز پیش چنین نشستی در شهرداری منطقه ۶ برگزار شد و مدیران شهری میزبان شورایاران ۱۴ محله شدند. در این جلسه‌ مشکلات ترافیکی، عمرانی، فرهنگی و خدماتی مطرح شد و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.  

سالن کنفرانس شهرداری منطقه ۶ برای میزبانی از نمایندگان و منتخبان مردم در محله‌ها، مهیا شده است. این نشست هم در همین سالن برگزار می‌شود. مهمانان با رعایت پروتکل‌های ستاد مقابله با کرونا وارد سالن می‌شوند و روی صندلی‌ها می‌نشینند. قرآن تلاوت می‌شود و سپس فرصت در اختیار دبیران ۱۴ محله که به‌عنوان نماینده اهالی در جلسه حضور دارند، قرار داده می‌شود تا از مشکلات و دغدغه‌های شهروندان بگویند.  

  •  شورایار محله والفجر:معضل و بوی نامطبوع زباله‌سوزی آزاردهنده است

«فاضله احدی سرکانی» عضو شورایاری محله والفجر در غیاب دبیر شورایاری، صحبت را آغاز می‌کند و با گلایه از وجود معضل زباله‌سوزی در محله می‌گوید: «مدتی است که شب‌ها بوی بد ناشی از زباله‌سوزی در محله به مشام می‌رسد و این موضوع سبب گلایه اهالی شده است. برای شناسایی محل این زباله‌سوزی با مشارکت مردم و سایر اعضای شورایاری و حتی مدیران شهری ناحیه ۶ اقداماتی انجام شده، اما نتیجه‌ای نداشته است. بنا بر این، از معاون امور شهری و محیط‌زیست شهردار منطقه درخواست می‌کنم به این معضل رسیدگی کند و شناسایی محل این زباله‌سوزی را که به تازگی در محله والفجر پدید آمده است، در اولویت کارها قرار دهد و در اسرع وقت به رفع آن اقدام کند. » راه‌اندازی خط اتوبوسرانی یوسف‌آباد به شهرک والفجر هم موضوع دیگری است که توسط احدی مطرح می‌شود: «اهالی با کمبود خط اتوبوسرانی در محله مواجه‌اند و سال‌هاست تقاضا دارند مدیران شهری با اندکی تغییرات و اصلاحات ترافیکی این خط اتوبوسرانی را راه‌اندازی کنند تا اهالی از آن بهره‌مند شوند. تاکنون این خواسته محقق نشده است و این بار از معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار منطقه تقاضا دارم به‌طور جدی پیگیر این موضوع باشد. »

  •  دبیر شورایاری محله سنایی/  سرانه ورزشی کم است

«علی محمدی» دبیر شورایاری محله سنایی در ابتدای صحبت‌هایش از «امیر ابوالفضل غلامی» شهردار ناحیه ۳ قدردانی و تشکر می‌کند و می‌گوید: «هر چند مشکلات در محله سنایی زیاد است، اما شهردار ناحیه در حد توان پیگیر رفع آنها بوده است. » او به رها شدن زمین خالی حوالی داروخانه ۱۳ آبان اشاره می‌کند و می‌گوید: «محله سنایی سرانه فضای ورزشی پایینی دارد و به همین دلیل مدام از شهرداری تقاضا کرده‌ایم وضعیت ملک رهاشده نزدیک داروخانه ۱۳ آبان را مشخص کند. در واقع این ملک از ظرفیت‌های محله محسوب می‌شود و شهرداری با تعیین تکلیف آن می‌تواند در آن زمین بازی یا بازار تره‌بار بسازد. » محمدی در پایان صحبت‌هایش از معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار منطقه درخواست کرد برای بازدید میدانی و مشاهده برخی مشکلات ترافیکی در محله سنایی با شورایاران همراه شود.  

  •  دبیر شورایاری محله نظامی ‌گنجوی: مزاحمت وانت‌بارهای سیار ادامه دارد

نوبت به «محمد برادران کاظمیان» دبیر شورایاری محله نظامی ‌گنجوی که می‌رسد، او از زحمات «فرزاد هنرور» شهردار ناحیه ۵ قدردانی می‌کند. اما از مزاحمت وانت‌بارها می‌گوید و توضیح می‌دهد: «بسیاری از محله‌های منطقه از جمله محله نظامی‌ گنجوی به پاتوق وانت‌بارهای سیار تبدیل شده است. فعالیت وقت و بی‌وقت این صنف آرامش ساکنان را سلب کرده است و با توجه به پیگیری‌های مستمر گویا راهکار مناسب و بازدارنده‌ای برای جلوگیری از فعالیت آنها در محله‌ها وجود ندارد. » او ادامه می‌دهد: «تا کنون طرح‌های زیادی برای جمع‌آوری وانت‌بارهای سیار در محله اجرا شده است که مقطعی بوده‌اند و نتیجه‌ای حاصل نشده است. به همین دلیل از مدیران مربوطه تقاضا دارم با بررسی بیشتر این معضل راهکار مؤثرتری ارائه دهند. » نبود روشنایی این روزها به یک معضل در این محله تبدیل شده است. کاظمیان به این مشکل اشاره و عنوان می‌کند: «پارک‌های بوستان و نظامی‌گنجوی از مکان‌های تفریحی محله محسوب می‌شوند و شهروندان برای گذران اوقات فراغت از آنها استفاده می‌کنند. اما نبود روشنایی کافی سبب بروز مشکلاتی برای اهالی شده است که از معاون امور شهری و محیط‌زیست شهردار منطقه و مدیران شهری ناحیه درخواست می‌کنم این مشکل را هرچه سریع‌تر رفع کنند. »

  •  دبیر شورایاری محله خیابان ولی‌عصر(عج) :موش‌ها جولان می دهند

جولان موش‌ها معضلی است که این روزها همه محله‌های کلانشهر تهران با آن دست به گریبانند. وجود این حیوانات موذی در خیابان‌های ویلا و قرنی، سبب گلایه اهالی شده است و صدای نارضایتی آنها توسط «سید کاظم خادمی» دبیر شورایاری محله خیابان ولی‌عصر(عج) به گوش مسئولان می‌رسد. او می‌گوید: «طرح مبارزه با موش گویا متوقف شده است و به همین دلیل شاهد افزایش این حیوانات موذی در محله به‌ویژه در خیابان‌های ویلا و قرنی هستیم. » او به طرح ناموفق مسیر دوچرخه در خیابان طالقانی هم اشاره می‌کند و می‌گوید: «شهروندان از مسیر ویژه دوچرخه در خیابان طالقانی گلایه دارند. این مسیر مشکلاتی دارد و گویا اجرای طرح با کارشناسی همراه نبوده است. اگر مدیران شهری در اجرای پروژه‌ها و طرح‌های محلی از نظرات شورایاران و شهروندان استفاده کنند، با چنین طرح‌های ناموفقی مواجه نمی‌شویم. » دبیر شورایاری محله ولی‌عصر(عج) در پایان از «احسان یلوه» شهردار ناحیه تشکر می‌کند و می‌گوید: «پس از شیوع کرونا یکی از بهترین کارها ضدعفونی کردن معابر و اماکن عمومی ‌بود که عوامل شهرداری ناحیه یک به خوبی این کار را انجام دادند و همچنان هم تداوم دارد. »

  • پاسخ مدیران شهری 

مشکلات محله‌ها توسط شورایاران مطرح می‌شود و مدیران و معاونان نکات را یادداشت می‌کنند و حالا نوبت آنهاست که پاسخ دهند و از برنامه‌هایشان برای رفع مشکلات مطرح‌شده در محله‌ها بگویند. 

  •  معاون امور شهری و محیط‌زیست :
  • مشکلات با همراهی شورایاران سریع‌تر شناسایی می‌شوند

«علیرضا علی‌بخشی» معاون امور شهری و محیط‌زیست شهردار منطقه نخستین معاونی است که میکروفون را روشن می‌کند و ضمن قدردانی و تشکر از حضور شورایاران در این نشست می‌گوید: «با حضور شورایاران در محله‌ها، شناسایی و رفع مشکلات بهتر انجام می‌شود.» علی‌بخشی در پاسخ به موضوع زباله‌سوزی محله والفجر می‌گوید: «این موضوع صحت دارد و چندین بار شخصاً به‌طور نامحسوس و در ساعت‌های مختلف برای شناسایی منبع این زباله‌سوزی و بوی تعفن ناشی از آن اقدام کرده‌ام که تاکنون نتیجه‌ای نداشته است. عده‌ای عنوان می‌کنند این کار توسط عوامل شهرداری انجام می‌شود که به صراحت این شایعه و ادعا را رد می‌کنم. شهرداری متولی و طرفدار حفاظت از محیط‌زیست است و امکان ندارد چنین‌کاری انجام دهد.»

او ادامه می‌دهد: «فرضیه دیگری که پیش روی ما قرار دارد، انجام این کار در مرکز انرژی اتمی ‌و ژئوفیزیک و دانشکده دندانپزشکی است که در بررسی‌های انجام‌شده این فرضیه هم ثابت نشده است، اما تحقیقات و بررسی‌ها ادامه دارد.» علی‌بخشی در پایان می‌گوید: «شخصاً پیگیر این موضوع هستم و به شهروندان قول می‌دهم در اسرع وقت منشأ این زباله‌سوزی را پیدا می‌کنیم و با مسببان آن به‌طور قانونی و جدی برخورد می‌شود.»
برخورد با وانت‌بارها هم موضوع دیگری است که در جلسه مطرح شده و علی‌بخشی در پاسخ به دبیر شورایاری محله نظامی ‌گنجوی می‌گوید: «مطالبه شورایاران و مردم، مطالبه درستی است، اما نمی‌توانیم بگوییم در این موردکاری انجام نشده است. برخورد با وانت‌بارهای سیار نیاز به همراهی سایر دستگاه‌ها از جمله نیروهای راهور و انتظامی‌ دارد که امیدوارم با عزم همگانی بتوانیم این مشکل را رفع کنیم. هرچند در این مدت از شهرداران نواحی خواسته شده با جدیت موضوع را پیگیری و برابر قانون با وانت‌بارهای متخلف به‌ویژه در روزهای جمعه برخورد کنند.»
معاون امور شهری و محیط‌زیست شهردار منطقه در پاسخ به دبیر شورایاری محله نظامی‌ گنجوی که مشکل تاریکی بوستان‌ها را مطرح کرده بود، می‌گوید: «تأمین روشنایی بوستان‌ها با انجام برخی تعمیرات ساده و حتی جزئی و افزایش پایه چراغ، امکانپذیر است و به همین دلیل شهروندان محله نظامی ‌گنجوی مطمئن باشند در اسرع وقت این کار انجام و مشکل تاریکی پارک‌های بوستان و نظامی‌گنجوی به‌زودی برطرف می‌شود.»
طرح مبارزه با موش در دستور کار معاونت خدمات شهری قرار دارد، اما به گفته علی‌بخشی، این طرح مدتی است، متوقف شده. معاون امور شهری و محیط‌زیست شهردار منطقه به دبیر شورایاری محله ولی‌عصر(عج)که معضل جولان موش‌ها در خیابان‌های نجات‌الهی و سپهبد قرنی را مطرح کرده بود، چنین پاسخ می‌دهد: «اواخر سال گذشته از شرکت ساماندهی دستوری ابلاغ شد مبنی بر اینکه نظامنامه مبارزه با موش نیاز به بازنگری دارد، بنابراین قراردادی با پیمانکار در این خصوص بسته نشود. شخصاً این موضوع را از مدیرعامل ساماندهی پیگیری کرده‌ام و امیدوارم به‌زودی نظامنامه جدید ابلاغ و طرح مبارزه با موش اجرایی شود.»

  •  معاون حمل‌ونقل و ترافیک:
  •  خط اتوبوسرانی محله والفجر تصویب شد

برخی از مشکلات مطرح‌شده مربوط به معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری منطقه بود و «محمد عندلیب» معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار منطقه به آنها پاسخ می‌دهد. او با اشاره به نبود خط اتوبوسرانی در محله والفجر، می‌گوید: «ایجاد خط اتوبوسرانی یوسف‌آباد به شهرک والفجر، مطالبه شهروندان است. در جلسات متعدد این موضوع مطرح شده است و براساس مذاکرات انجام شده، مسیر طراحی‌شده مصوب شده است و به‌زودی با مشارکت شرکت واحد اتوبوسرانی این کار انجام می‌شود.» مشکلات مسیر ویژه دوچرخه و موفق نبودن تجربه راه‌اندازی این خط هم مورد دیگری است که عندلیب در پاسخ به دبیر شورایاری محله ولی‌عصر(عج) می‌گوید: «نهادینه کردن فرهنگ استفاده از دوچرخه نیاز به زمان دارد و در برخی از کشورها از جمله هلند بیش از 40 سال برای این کار زحمت کشیده شده است. بنابراین شهروندان نباید انتظار داشته باشند ایجاد می‌شود، فرهنگ استفاده از این وسیله نقلیه پاک به سرعت نهادینه شود و شاهد تحول سریع در شبکه حمل‌ونقل باشیم. از شورایاران به‌عنوان معتمدان مردم درخواست می‌کنم در این کار حامی ‌ما باشند و کمک کنند تا استفاده از این وسیله نقلیه نهادینه شود و یکطرفه در مورد اقدامات انجام‌شده قضاوت نکنند.»
معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار منطقه با اعلام آمادگی برای گشتزنی با دوچرخه در محله‌ها می‌گوید: «نه تنها برای شناسایی مشکلات مسیر دوچرخه، بلکه برای بازدید و بررسی مشکلات ترافیکی آمادگی دارم همراه با شورایاران پا به‌رکاب شوم و در محله‌ها گشتزنی کنم. بنابراین چنانچه هرکدام از شورایاران آمادگی این کار را دارند، من همراهی خواهم کرد.»

  •  معاون فنی و عمران :
  • همه پیاده‌روها مناسب‌سازی می‌شوند

در حاشیه این نشست مسائلی هم درباره نامناسب بودن پیاده‌روها و آسفالت خیابان‌ها مطرح شد که «مرتضی مطهری» معاون فنی و عمران شهرداری منطقه این‌گونه پاسخ می‌دهد: «می‌پذیرم پیاده‌روها نیاز به بازسازی دارند. این مشکل نه تنها در منطقه 6، بلکه در اکثر مناطق تهران وجود دارد و نمی‌توان آن را کتمان کرد. مناسب‌سازی پیاده‌روها در اولویت‌کاری معاونت فنی و عمران شهرداری منطقه قرار دارد، اما نکته مهم این است که قصد داریم همراه با مناسب‌سازی پیاده‌روها در مکان‌هایی که امکان دارد، مسیر دوچرخه هم فراهم کنیم. بنابراین، اولویت با معابری است که قابلیت چنین‌کاری را دارند، اما در گذر زمان همه پیاده‌روها مناسب‌سازی می‌شوند.»
مرمت آسفالت خیابان‌ها و میدان‌ها هم نکته دیگری است که مطهری به آن اشاره و عنوان می‌کند: «شناسایی معابری که آسفالتشان تخریب شده است، در دستور کار معاونت فنی و عمران قرار دارد، همان‌طور که این کار در میدان‌های ولی‌عصر(عج)، فردوسی و خیابان اسدآبادی انجام شده است.»

کد خبر 525761

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha