یکشنبه ۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۷
۰ نفر

مشکلاتی در محله‌ها وجود دارد که رفع آنها نیاز به اجرای پروژه‌های کوچک‌مقیاس دارد و این کار با تهیه و تدوین سند محله‌ها امکانپذیر می‌شود....

فرهادی

تورج فرهادی - شهردار منطقه۶:مشکلاتی در محله‌ها وجود دارد که رفع آنها نیاز به اجرای پروژه‌های کوچک‌مقیاس دارد و این کار با تهیه و تدوین سند محله‌ها امکانپذیر می‌شود. از آنجا که شورایاران منتخب مردم در محله‌ها هستند و ظرفیت‌ها و کمبودهای محله‌ها را می‌شناسند، می‌توانند در تهیه و تدوین این سند کمک کنند. در حقیقت با تهیه همین سند، رفع مشکلات محله‌ها در دستور کار مدیران شهری قرار می‌گیرد و مردم مطمئن می‌شوند در گذر زمان کمبودهای محله‌ها رفع می‌شود. 
طرح ساماندهی خیابان ولی‌عصر(عج) هرچند پروژه کوچک‌مقیاس نیست و به‌صورت فرامنطقه‌ای در راستای ثبت جهانی این خیابان انجام می‌شود، اما می‌تواند نمونه بسیار خوبی از شناسایی مشکلات و رفع آنها باشد. طرح ساماندهی این خیابان زیبا و بزرگ از منطقه ۶ انجام می‌شود و به همین دلیل با کمک شورایاران و نیروهای شهرداری آسیب‌هایی که در سال‌های گذشته بر جدار این خیابان، درختان چنار و نهرهای آن وارد شده و نیز مشکلات ترافیکی و فنی آن شناسایی شده است. با اجرای طرح این مشکلات و آسیب‌ها رفع می‌شود و زیبایی به این خیابان باز می‌گردد. 

همچنین اجرای نامناسب طرح تفصیلی در برخی از محله‌ها از جمله محله ساعی سبب بروز پدیده «شهرمردگی» شده است. اگر در اجرای چنین طرحی به ظرفیت‌های محله‌ها توجه می‌شد با تبدیل این محله به بافت اداری آن را خالی از سکنه نمی‌کردیم. حالا که چنین مشکلی ایجاد شده و قطعاً راهی برای بازگشت زندگی به آن نیست، می‌توان با ایجاد فضاهای فرهنگی و گردشگری، حضور مردم را در آن پررنگ و شهرمردگی را کمرنگ کرد. 
به‌طور کلی انجام هر کار و اجرای هر طرحی در محله‌ها با هدف خدمت‌رسانی مطلوب به شهروندان انجام می‌شود. بنابراین اگر با شناسایی ظرفیت‌ها و احصای مطالبات مردم و مشورت با شورایاران انجام شود، حتماً نتایج بهتری حاصل می‌شود. 


 

کد خبر 526195

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha