حضور اعضای شورای اسلامی شهر تهران در مناطق و بررسی میدانی مشکلات شهروندان در محله‌های مختلف، یکی از اقدامات مؤثر در حل برخی موانع و مشکلات زندگی در شهر است که در دور جدید فعالیت شورای‌شهر سرعت بیشتری به خود گرفته است.

مشارکت شهروندی

همشهری آنلاین _ سارا جعفرزاده:  در این زمینه، اخیراً «سید محمد آقا میری» نایب رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران از منطقه ۸ بازدید و مسائل و مشکلات این بخش از شهر را از نزدیک رصد و پیگیری کرد. در این بازدید که با همراهی معاونان و مدیران شهرداری منطقه ۸ انجام شد، آقا میری در مسجدجامع نارمک با شهروندان منطقه دیدار و گفت‌وگو کرد.

نایب رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران در این بازدید بر ضرورت ملاقات مدیران شهری با شهروندان و مشارکت شهروندان در امور شهری تأکید کرد و از شهروندان خواست درخواست‌ها و مشکلات خود را با اعضای شورای‌شهر و شهرداران مطرح کنند تا در اسرع وقت به آنها رسیدگی شود. او همچنین به مشکلات مهم شهروندان پایتخت‌نشین در زمینه کمبود سرانه فضای سبز و سامانه حمل‌ونقل اشاره و اظهار کرد در صدد هستیم مشکلات شهروندان در این حوزه‌ها را بررسی و رفع کنیم.

مشارکت شهروندی زیربنای توسعه شهری است

  • رسیدگی به مشکلات شهروندان محله به محله

یکی از نکاتی که نایب رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران در بازدید خود از منطقه ۸ روی آن تأکید کرد، رسیدگی به مشکلات شهروندان به‌صورت محله به محله بود. او شهروندان را ولی‌نعمت خواند و در این‌باره گفت: «شخصاً به‌عنوان کسی که از سوی مردم انتخاب شده است این را وظیفه خود می‌دانم که به‌صورت محله به محله به بررسی مشکلات شهروندان بپردازم و در چارچوب قوانین شهری برای رسیدگی به این مشکلات اقدام کنم.» آقامیری افزود: «ما باید به‌صورت جهادی به مشکلات شهروندان بپردازیم و در این راستا، هر ماه بازدیدهایی در تمام مناطق پایتخت انجام خواهیم داد و پای صحبت‌ها و درخواست‌های شهروندان می‌نشینیم و جلساتی با شهرداران خواهیم داست.

از شهرداران هم می‌خواهیم که به مشکلات شهروندان به‌صورت محله به محله رسیدگی کنند تا شهروندان به شرایط ایده‌آل زندگی شهرنشینی دست پیدا کنند.» او به راه‌های ارتباطی شهروندان در این بازدیدها با اعضای شورای اسلامی شهر تهران هم اشاره کرد و ادامه داد: «هر ماه در مساجد بزرگ مناطق با شهروندان ملاقات خواهیم داشت و اهالی محله‌ها می‌توانند مشکلات خود رابه‌صورت حضوری یا با ارسال نامه در روز بازدید مطرح کنند تا به درخواست‌های آنها رسیدگی شود.»

  • تحقق همدلی میان مردم و مدیران شهری

امروزه مشارکت شهروندان در امور شهری سهم بسزایی درتوسعه شهر دارد و این امر صرفاً در جهت ارتقای زندگی شهری خواهد بود و نتایج آن را خود شهروندان مشاهده خواهند کرد. نایب رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران با یادآوری این موضوع، به اهمیت ارتباط شهروندان و مدیران شهرداری اشاره کرد و افزود: «تداوم ملاقات مدیران شهری با شهروندان، موجب تحقق همدلی بین مردم و بدنه مدیریت شهری می‌شود و اعتقاد داریم که مشکلات را باید از زبان مردم شنید و با یک برنامه‌ریزی دقیق در این زمینه است که می‌توان رضایتمندی شهروندان در زمینه‌های مختلف خدمات شهری را به دست آورد. مردم در پایتخت در زمینه‌های مختلفی از جمله کمبود سرانه فضای سبز و حمل‌ونقل و ترافیک با مشکل مواجه هستند که نیاز است در این زمینه بیشتر کار کنیم تا به نتیجه مطلوب برسیم.» در این دیدار شهروندان درخواست‌های خود را مطرح و از سوی عضو شورای اسلامی شهر تهران و شهردار منطقه دستورات لازم برای رفع مشکلات و دغدغه‌های شهروندان در دستور کار قرار گرفت.

کد خبر 631514

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha