همشهری آنلاین: باراک اوباما یکی از دو کاندیدای حزب دمکرات آمریکا برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری این کشور، سناتور مک کین کاندیدای جمهوریخواهان را به تبعیت از سیاست‌های شکست خورده جرج بوش متهم کرد.

به گزارش سی ان ان باراک اوباما ضمن مرتبط دانستن برنامه‌های مک کین در عرصه سیاست خارجی با جرج بوش رییس جمهوری آمریکا، گفت: این برنامه‌ها به جای آن که مبتنی بر استراتژی و تحلیل و سیاست هوشمندانه باشد، بر اغراق گویی و ترس پراکنی استوار است.

اوباما همچنین مک کین کاندیدای نهایی جمهوریخواهان برای شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا را متهم به حمایت از سیاست‌های دولت بوش از جمله سیاست شکست خورده کشف تسلیحات کشتار جمعی در عراق کرد.

 اوباما همچنین سیاست بوش در جنگ عراق را موجب طولانی و پرهزینه تر شدن این جنگ نسبت به آنچه که در ابتدا پیش بینی می‌شد، قلمداد کرد.

اوباما در ادامه با اشاره به سیاست خارجی دولت بوش گفت: مردم به شواهد نگاه می‌کنند. ما احساس نمی‌کنیم این سیاست خارجی، سیاست خارجی هوشمندانه و یا حتی قدرتمندانه بوده است. این سیاست اغلب پیرامون محور رجز خوانی و بزرگ نمایی متمرکز بوده است و کمتر عملگرا بوده است، آنچه که ما اکنون می‌خواهیم اجرای سیاست‌های موفقیت آمیز است.

از سویی دیگر مک کین در انجمن ملی اسلحه در لوییزویل کنتاکی، گفت: برخی از دیدگاه‌های باراک اوباما ناشی از عدم درک صحیح وی از جایگاه آمریکا در جهان است.

مک کین افزود: خیلی خوب بود که ما در دنیایی بدون دشمن زندگی می‌کردیم، اما ما در چنین دنیایی زندگی نمی‌کنیم و تا زمانی که سناتور باراک اوباما به این نتیجه نرسد، مردم حق دارند درباره قدرت، قضاوت و قصد وی درباره تامین امنیت ما تردید داشته باشند.

اتهامات اوباما و مک کین علیه یکدیگر یک روز پس از سخنان بوش در پارلمان رژیم صهیونیستی رد وبدل شد. بوش در سخنانی در سرزمین‌های اشغالی با اشاره تلویحی به دمکرات‌ها ادعا کرد: آنانی که به دنبال تغییرات در سیاست خارجی آمریکا هستند در صدد گفت‌وگوی مستقیم با ترویست‌ها و تندروها (آن گونه که بوش ادعا دارد) هستند.

کد خبر 52071

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز