مادران باردار بعد از زایمان اضافه‌وزن پیدا می‌کنند و معمولا این پدیده به دغدغه جدی آنها تبدیل می‌شود. در این مطلب چند پیشنهاد داریم که بعد از زایمان به وزن ایده‌آل خود برسید.

چاقی - بارداری - تغذیه - رژیم

به گزارش همشهری آنلاین، یکی از نگرانی‌های مادران باردار، رسیدن به وزن ایده‌آل بعد از زایمان است و حتی از قبل از زایمان دنبال راهکارهایی برای کم شدن وزن و رسیدن به تناسب اندام هستند. در این مطلب ما با ۱۰ پیشنهاد به کمک شما عزیزان آمده‌ایم.

بیشتر بخوانید:‌ چطور با چاقی خداحافظی کنیم؟ | ۸ علت از بین نرفتن چربی شکمی

  • سراغ رژیم‌های سخت نروید

اگر تازه زایمان کرده‌اید و هنوز اضافه‌وزن زیادی دارید، ممکن است به این فکر بیفتید که یک رژیم لاغری بگیرید. در این صورت اگر خودسرانه از رژیم‌های مشهور و فراگیر در جامعه استفاده کنید، ممکن است روند کاهش وزن شما را سخت‌تر کند. بهترین راه برای کاهش وزن حذف غذاهای پرکالری است، غذاهای حاوی مقادیر بالای چربی و شکر که فاقد مواد مغذی هستند. با حذف کیک، کلوچه، شیرینی ها، نوشابه و فست فود هایی مانند پیتزا و هات داگ شروع کنید.

  • غذاهای حاوی مواد مغذی مصرف کنید

پس از تولد نوزاد، به‌ویژه اگر شیر مادر می خورد، نیاز مادر به دریافت مواد مغذی افزایش می‌یابد. بهتر است غذاهای پروتئینی مثل گوشت بدون چربی، مرغ و حبوبات را بیشتر مصرف و نیاز به کلسیم را از شیر و ماست و پنیر تامین کنید. ماهی سالمون و قزل‌آلا برای شما مفید است زیرا حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ هستند که نوزاد شما هم به آن نیاز دارد.

  • میان‌وعده‌های سالم را فراموش نکنید 

از مصرف میان‌وعده‌های پرشکر و پرچرب خودداری و از میان وعده‌های سالمی چون میوه‌های تازه و غلات آماده کم‌شیرین به جای نوشیدنی‌های شیرین و آب نبات و چیپس استفاده کنید. چرا که این‌ها کالری زیادی دارند و مواد مغذی زیادی ندارند.

  • به نوزادتان شیر مادر بدهید

شیر مادر نه تنها برای نوزاد فواید زیادی دارد بلکه برای کاهش سایز دور شکم مادر هم خوب است. بسیاری از مادران ، با شیر دهی به نوزاد زودتر به وزن قبل از بارداری رسیده‌اند.

بیشتر بخوانید:

۱۵ میان‌وعده که به کاهش وزن کمک می‌کنند

۶ ترفند برای کاهش وزن در ۴۰ سالگی

  • آب بنوشید

اگر قبل از غذا آب بنوشید احساس سیری می‌کنید و هوس خوردن نمی‌کنید. علاوه بر این اگر بدن‌تان دچار کم‌آبی شود، نمی‌تواند کالری زیادی بسوزاند. پس حداقل یک لیوان آب با هر بار شیردهی بنوشید.

  • فعال باشید

لازم نیست حتما به باشگاه ورزشی بروید. کودکتان را در کالسکه بگذارید و در هوای آزاد به پیاده‌روی بروید. دیدن افراد جامعه و تغییر حال و هوایتان می‌تواند از استرس شما بکاهد. با پزشکتان مشورت کنید که چه مدت بعد از زایمان می‌توانید ورزش را شروع کنید.

  • خوب بخوابید

راهی پیدا کنید که حداقل ۷ ساعت در شبانه‌روز بخوابید (حتی اگر پیوسته نباشد) وقتی خواب کافی نداشته باشید ممکن است افزایش وزن هم پیدا کنید.

  • وعده‌های غذایی منظم مصرف کنید

سعی کنید حجم غذای زیادی نخورید. پروتئین‌های سالم باعث می‌شوند در تمام روز حس سیری و انرژی داشته باشید. هیچ وعده غذایی را حذف نکنید مخصوصا صبحانه. زیرا با حذف یک وعده گرسنگی زیادی ایجاد می‌شود و بیش از حد می‌خورید.

بیشتر بخوانید: این ۱۱ عادت شما را پیر می‌کند

  • صبور باشید

کم کردن نیم‌کیلو وزن در هفته یک هدف واقع‌بینانه است چرا که این اضافه‌وزن برای شما طی ۹ ماه ایجاد شده پس فکر نکنید که بعد از زایمان فوری باید از بین برود و سریع به شکل قبل بازگردید.

  • راهنمایی بگیرید

با کمک یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی می‌توانید مواد غذایی سالم را برای وعده‌ها و میان‌وعده‌های خود انتخاب کنید. از طرف دیگر، یکی از فواید این مشورت و راهنمایی، استفاده از تجربه متخصصان است و از این طریق می‌توانید با افراد دیگری که مشتاقانه و با جدیت در این مسیر در حرکت هستند آشنا شوید و از همدیگر مشورت بگیرید. شما در این مسیر تنها نیستید.

منبع: خراسان

کد خبر 518295

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha