مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۹:۴۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: شورای شهر تهران به شرکت مترو تهران و حومه، مجوز استفاده از حساب ذخیره ارزی برای استفاده در خطوط سه، شش و هفت را داد.

به گزارش ایسنا، شورای شهر تهران در جلسه سه‌شنبه (24 اردیبهشت) خود به شرکت مترو تهران  و حومه، مجوز استفاده از حساب ذخیره ارزی برای استفاده در خطوط سه، شش و هفت را داد تا به این ترتیب، بخشی از مشکل تامین اعتبار این پروژه‌ها، از طریق این حساب، برطرف شود.

مهندس محسن هاشمی پس از آن که هفته گذشته در جلسه شورای شهر تهران در مورد ضرورت برداشت شهرداری از حساب ذخیره ارزی برای سه پروژه توضیح داد و یک فوریت طرح «مجوز استفاده از منابع ذخیره ارزی کشور جهت احداث خطوط سه، شش وهفت مترو تهران» به تصویب رسید، این هفته نیز مدت زمان کوتاهی در شورا حضور داشت که با تصویب این طرح از سوی اعضا خوشحال و خندان از شورای شهر تهران بیرون رفت.

در ماده واحده این مصوبه به ماده هفت قانون توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت، مصوبات هیات وزیران در مورد نحوه تامین اعتبارات مورد نیاز خطوط دو، سه، چهار، شش، هفت و هشت مترو تهران و مصوبات شورای عالی ترافیک در مورد مجوز توسعه و تامین امکانات مورد نیاز خطوط دو، سه، چهار، شش و هفت مترو تهران، مفاد مصوبات شورای عالی اقتصاد در مورد امکان استفاده از تسهیلات مالی خارجی (فاینانس) جهت توسعه خطوط و تامین تجهیزات مورد نیاز مترو تهران و نیز مفاد مصوبات شورای اسلامی شهر تهران در این مورد اشاره شده است .

همچنین تاکید شد، با توجه به سهم‌بندی 50 درصد برای بازپرداخت منابع مورد نیاز خطوط مذکور میان دولت و شهرداری تهران و با توجه به این که تاکنون امکان جذب تسهیلات خارجی (فاینانس) مختل نشده است، لذا به منظور جلوگیری از توقف و رکود در احداث این خطوط، شهرداری تهران موظف است، نسبت پیگیری‌های لازم را جهت تامین منابع مورد نیاز از محل حساب ذخیره ارزی جهت احداث و تکمیل این سه خط، مبلغ 394 میلیون یورو در خط سه، مبلغ 548 میلیون دلار برای خط شش و 548 میلیون دلار برای خط هفت مترو تهران در سال 87 اقدام کند.

همچنین شهرداری تهران موظف است در صورت تحقق ماده واحده یاد شده، میزان مبلغ دریافتی مربوطه را در اصلاحیه بودجه سال 1387 خود و شرکت مترو و نحوه بازپرداخت منابع دریافتی مذکور را در بودجه‌های سالانه خود در چارچوب زمان بندی مشخص منظور کند.

کد خبر 51799

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز