یکشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۱:۵۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: با اتمام سوخت نیروگاه اصلی برق، نوار غزه در تاریکی مطلق فرو رفت.

به گزارش ایسنا، کنعان عبید معاون رییس بخش انرژی فلسطین، خبر داد که برق نوار غزه از ساعت پنج بعد از ظهر روز شنبه ۲۱ اردیبهشت (به وقت محلی) به علت اتمام سوخت مورد نیاز نیروگاه، به طور کامل قطع شد و این منطقه در تاریکی مطلق فرو رفت. عبید تاکید کرد که مناطق وسیعی از نوار غزه در تاریکی مطلق فرو رفت.

وی افزود: نیروگاه اصلی برق غزه صد در صد از حرکت باز ایستاده و بدین ترتیب ۶۰ درصد مناطق در معرض تاریکی مطلق قرار می‌گیرند. عبید خاطرنشان ساخت که مناطقی هم که برق آنها قطع نشده به شبکه‌ برق رژیم صهیونیستی وصل هستند و برق مورد نیاز خود را از این رژیم یا مصر دریافت می‌کنند.

این مقام فلسطینی تصریح کرد: اسرائیل سوخت رسانی را متوقف کرده و هیچ گونه تضمینی مبنی بر ازسرگیری سوخت رسانی این رژیم به نوار غزه وجود ندارد.

این در حالی است که ده‌ها تن از فلسطینیان ساکن شمال نوار غزه در اعتراض به تداوم تحریم‌های ظالمانه رژیم صهیونیستی علیه این منطقه دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

فلسطینیان معترض سعی دارند تا از این طریق چشمان بسته‌ جامعه بین‌المللی را به روی مشکلات و سختی‌های مردم فلسطین در نوار غزه باز کنند.

هانی الوحیدی معاون رئیس انجمن سازمان دهنده‌ تحصن‌های اعتراض آمیز، تاکید کرد: این اقدامات تا زمان لغو تحریم ادامه خواهد یافت.

وی افزود: اعتصاب غذا اعلام همدردی با مردم گرسنه و محروم فلسطین در نوار غزه است. الوحیدی هم‌چنین هشدار داد که ادامه تحریم‌های رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه وضعیت این منطقه را به حد انفجار رسانده است.

در همیم حال رئیس هیات مذاکره کننده‌ فلسطینی با رژیم صهیونیستی، اعتراف کرد که هیچ گونه پیشرفتی در روند این مذاکرات حاصل نشده است.

به نوشته‌ روزنامه الشرق الاوسط ،چاپ لندن، احمد قریع رئیس هیات مذاکره کننده‌ لسطینی با رژیم صهیونیستی، در یک کنفرانس خبری در رام‌الله اظهار داشت: طرف فلسطینی هم‌چنان خواهان تداوم مذاکرات برای حل و فصل بحران است.

وی افزود: هنوز هیچ گونه پیشرفت محسوسی در روند مذاکرات ایجاد نشده و ما از هیچ یک از اصول ملی که به اجماع فلسطینیان رسیده، چشم پوشی نخواهیم کرد. قریع خاطرنشان کرد: ما تحت هیچ شرایطی از اصولی که برای تحقق صلح تعیین کرده‌ایم چشم‌پوشی نمی‌کنیم.

وی با اشاره به وجود کانال‌های پنهانی در پشت مذاکرات رسمی، این موضوع را یکی از مشکلات ادامه‌ روند مذاکرات دانست.

رئیس هیات مذاکره کننده‌ فلسطینی هم چنین در خصوص امکان تعلیق و یا توقف مذاکرات در اعتراض به تداوم شهرک سازی‌های رژیم صهیونیستی گفت: ما از ابتدا این گزینه را پیش رو داشتیم و ممنوعیتی در خصوص توقف مذاکرات نداریم. ما تا امروز تصمیم به تداوم این مذاکرات گرفته‌ایم و قصد تعلیق آن را نداریم. وی تاکید کرد: ما هرگز هدیه‌ رایگان به اسرائیل نخواهیم داد.

قریع تصریح کرد: ما به دنبال توافقنامه‌ای هستیم که تمامی راه‌کارهای نهایی صلح را در بر بگیرد و ریاست تشکیلات خودگردان باید شامل تمامی مناطق فلسطینی از جمله کرانه‌ باختری، بیت‌المقدس، بحرالمیت و نوار غزه شود. وی افزود: سرنوشت کرانه‌ باختری و بیت‌المقدس چیزی جدای از سرنوشت نوار غزه نیست.

قریع هم‌چنین تاکید کرد: ما هرگز موضوع تشکیل کشور فلسطین با مرزهای موقت را حتی در حد بررسی و تبادل نظر نخواهیم پذیرفت و این مساله از نظر ما کاملا رد شده است.

کد خبر 51517

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز