جمعه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۲:۱۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: جنبش حماس در واکنش به سخنان جرج بوش در خصوص تداوم بقای اسرائیل، اظهار داشت که اسرائیل هرگز عمری طولانی نخواهد داشت.

به گزارش بی بی سی، جرج بوش در سخنرانی‌اش در پارلمان اسرائیل ضمن اعلام حمایت از این رژیم پیش‌بینی کرده بود که وقتی اسرائیلی‌ها یکصد و بیستمین سالگرد تاسیس تاسیس کشورشان را جشن می گیرند، فلسطینیان کشوری را که مدت‌ها آرزویش را داشته اند و حق آنهاست، خواهند داشت.

در واکنش به این اظهارات جنبش حماس اعلام کرد که رژیم صهیونیستی هرگز شصت سال دیگر عمر نخواهد کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری معا فلسطین، سامی ابوزهری، سخنگوی جنبش حماس در واکنش به اظهارات جورج بوش، اظهار داشت: سخنرانی بوش برگرفته از داستان‌ها و روایات تورات بود که بوش آن را همانند یک خاخام درجه‌ی یک یهودی قرائت کرد. وی افزود: این سخنرانی بار دیگر حمایت همه جانبه‌ بوش از رژیم اشغالگر با اهداف عقیدتی را به اثبات رساند.

ابوزهری تصریح کرد: به رغم این اظهارات جنبش حماس هرگز شکست نخواهد خورد و تجربه‌های قبلی نیز ثابت کرده که هر گونه شرط‌بندی بر سر شکست و یا تضعیف جنبش حماس با شکست روبه‌رو می‌شود. وی تاکید کرد: اسراییل هرگز 60 سال دیگر عمر نخواهد کرد و امروز بیش از هر زمان دیگر به پایان عمرش نزدیک شده است.

سخنگوی جنبش حماس تصریح کرد: این سخنرانی علاوه بر تاکید بر حمایت همه جانبه و مطلق آمریکا از رژیم اشغالگر، تهدیدی علیه تمامی گروه‌ها بود که با این رژیم مقابله کنند و هر گونه رابطه‌ی استراتژیک موجود بین طرفین را منعکس کرد.

وی خاطرنشان کرد: سخنرانی جدید بوش نشان داد که او و یا دولتش هرگز میانجی‌گری بی‌طرف و مناسب در روند صلح نیستند بلکه طرف اصلی بحران و شریک رژیم اشغالگر در اقدامات و حملات خصمانه علیه مردم فلسطین محسوب می‌شوند.

ابوزهری تصریح کرد: خطرناک‌ترین بند سخنرانی بوش تاکید او بر این موضوع بود که فلسطین وطن ملی یهودیان است و این اظهارات نژادپرستانه خطرناک‌ نشان از لغو حق بازگشت آوارگان فلسطینی و پایمال شدن حقوق فلسطینیان است.

وی ادامه داد: عدم اشاره به زمان تشکیل کشور مستقل فلسطین در سخنرانی اخیر بوش نشان داد که او از تعهدات قبلی‌اش مبنی بر تشکیل این کشور تا پیش از پایان سال 2008 عقب‌نشینی کرده است.

در همین حال طاهر نونو، سخنگوی دولت بر کنار شده‌ فلسطین نیز سخنرانی بوش در کنست را به منزله‌ اعلام جنگ او علیه احزاب مقاومت در جهان عرب دانست.  وی افزود: سفر بوش به سرزمین‌های اشغالی نشانه‌ حمایت جانبدارانه‌ی او از رژیم اشغالگر و جنایات جنگی این رژیم علیه مردم فلسطین است.

نونو تصریح کرد: بوش با این سخنرانی وجهه‌اش را از رئیس‌جمهور آمریکا به یک رهبر تندروی صهیونیستی تغییر داد که با این اظهارات نژادپرستانه از تروریسم حمایت کرد.

جورج بوش، رئیس‌جمهور آمریکا طی اظهاراتی در کنست بار دیگر از امنیت رژیم صهیونیستی دفاع کرده و جانبداری‌اش را از این رژیم در مقابله با گروه‌های مقاومت اعلام کرده بود.

وی در این سخنرانی تاکید کرد که آمریکا افتخار می‌کند اولین کشوری است که تشکیل اسرائیل را به رسمیت شناخته است.

بوش ائتلاف بین تل‌آویو و واشنگتن را دائمی دانسته و افزود: دوستی ما از روابط سیاسی فراتر رفته و به روابط دینی وعقیدتی ریشه‌دار رسیده است.

وی هم‌چنین ضمن اظهارات تهدید‌آمیز علیه جنبش حماس و گروه‌های مقاومت فلسطین تاکید کرد: اسرائیل مجبور به انجام مذاکرات با این گروه‌ها نیست.

رئیس جمهور آ‌مریکا هم‌چنین با تکرار ادعاهایش علیه ایران عنوان داشت: ما نباید اجازه دهیم که ایران به سلاح هسته‌‌ای دست یابد و این مساله برای نسل‌های آینده‌ی ما ضروری است. وی درسخنان خود تاکید کرد: ائتلاف میان دولت‌های آمریکا و اسراییل شکست ناپذیر است.

رئیس جمهور آمریکا در کنست گفت: مردم اسراییل در حال حاضر 7 میلیون تن هستند اما در مقابله با ترور و شرارت شما 307 میلیون تن هستید چرا که آمریکا در کنار شماست.

بوش که برای سفری پنج روزه به منطقه آمده است، امروز (جمعه) برای دیدار با مقامات سعودی از جمله ملک عبدالله بن عبدالعزیز، پادشاه این کشور عازم عربستان خواهد شد.

وی قرار است طی این سفر درباره‌ افزایش قیمت نفت و پرونده‌ هسته‌‌ای ایران با مقامات عربستان گفت‌وگو کند.

کد خبر 52002

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز