یکشنبه ۵ خرداد ۱۳۸۷ - ۲۰:۴۲
۰ نفر

گروه بین‌الملل: تلاش مصری‌ها برای برقراری آتش بس میان اسرائیل و حماس در آستانه شکست قرار گرفت.

سفرهای مکرر مقامات قاهره به تل آویو و گفت‌وگوهای همزمان آنها با رهبران حماس بارقه‌هایی از امید به آتش بس میان دو‌طرف را زنده کرده بود که کارشکنی‌های دیروز اسرائیلی‌ها آنها را برباد داد.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد: اسرائیل 2 شرط برای توافق با آتش‌بس در غزه تعیین کرده است، آزادی گلعاد شلیط و تضمین‌های امنیتی لازم حماس.

پایگاه اینترنتی روزنامه صهیونیستی جروزالم پست در شماره دیروز خود نوشت: اسرائیل اعلام کرد که اختلاف نظر بر سراین 2 موضوع باعث شده است که توافق آتش بس تاکنون به امضا نرسد.  

طبق اعلام رادیو ارتش صهیونیستی، اسرائیل شرط کرده است که موضوع آزادی گلعاد شلیط، سرباز صهیونیستی اسیر مبارزان فلسطینی نیز در توافق آتش بس گنجانده شود. 
رژیم صهیونیستی در شرط دیگری از حماس می‌خواهد که تضمین دهد با استفاده از آتش بس اقدام به تقویت بنیه نظامی خود نکرده و سلاح و مهمات را از مبدأ شبه جزیره سینا قاچاق نکند.

براساس این گزارش، رادیو ارتش صهیونیستی افزود، در این ارتباط، ژنرال آموس از فرماندهان ارتش اسرائیل به دعوت عمر سلیمان وزیر اطلاعات مصرعازم قاهره می‌شود. سلیمان میانجیگری توافق صلح میان رژیم صهیونیستی و حماس را برعهده دارد. 

از سوی دیگر ایهود اولمرت در مورد مذاکره با سوریه هم اعلام کرد این مسئله به هیچ عنوان نباید در رسانه‌ها علنی شود و گفت‌وگوها به‌صورت غیرمستقیم و کاملا محرمانه ادامه خواهد یافت.

وی همچنین ادعا کرد این مذاکرات جدی و مستمر خواهد بود.گفتنی است که رژیم صهیونیستی چهارشنبه هفته گذشته شایعه اعلام موافقت با طرح آتش بس با حماس را تکذیب کرد.

کد خبر 53062

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز