چهارشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۸۷ - ۲۰:۱۹
۰ نفر

گروه بین‌الملل: تجاوز نظامیان صهیونیست به شرق خان‌یونس در جنوب نوار غزه با مقاومت قهرمانانه مبارزان فلسطینی روبه‌رو شد که به گزارش المنار باعث به هلاکت رسیدن حداقل ۲ نظامی صهیونیست شد.

گردان‌های شهید عز‌الدین القسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) مسئولیت به هلاکت رسیدن این نظامیان را بر عهده گرفتند. در این حملات همچنین یک مبارز این گردان به شهادت رسید.

شبکه الجزیره هم گزارش داد که سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی  کشته‌شدن یک نظامی، زخمی‌شدن ۲ نظامی دیگر در این درگیری را تایید کرد.

این سخنگو گفت: واحدی از ارتش اسرائیل وارد منطقه جنوب غزه شد که با دفاع فلسطینی‌ها مواجه شد.

این در حالی است که جنگنده های رژیم صهیونیستی هم نیروهای زمینی این رژیم را در این یورش حمایت می کردند.

سامی ابو زهری، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی حماس در واکنش به کشته شدن نظامیان صهیونیست گفت: عملیات قهرمانانه گردان‌های شهید عز‌الدین قسام درسی بزرگ برای اشغالگران پیش از هر نوع حماقت آنها برای حمله گسترده نظامی به نوار غزه، است.

از سوی دیگر شیمون پرز، رئیس رژیم صهیونیستی در مقابل سفیران اتحادیه‌ اروپا اعلام کرد که اشغال مجدد نوار غزه تنها راهی است که حملات راکتی القسام را متوقف خواهد کرد.

تشدید بحران در نوار غزه

با گذشت ۱۰ ماه از تشدید محاصره نوار غزه محافل مختلف از بحران شدید انسانی در این منطقه خبر می‌دهند. کمبود شدید دارو و مواد غذایی و سوخت و نیز افزایش شمار قربانیان محاصره که تاکنون به ۱۲۵ نفر رسیده است، اوضاع ساکنان نوار غزه را اسفبار و غیر قابل تحمل کرده است.

همچنین آژانس آوارگان فلسطینی سازمان ملل(آنروا) اعلام کرد که محاصره نوار غزه به جایی رسیده که وضعیت زندانیان جهان بهتر از ساکنان نوار غزه است.

این مسئله باعث شده است که مسئولان حماس استفاده از همه گزینه‌ها برای شکست این محاصره و نجات مردم از این وضعیت را محتمل بدانند.

پس از آنکه خلیل الحیه یکی از رهبران حماس از احتمال شکستن محاصره در مرز رفح و سایر نقاط مرزی خبر داد مقام‌های امنیتی مصر تمامی نیروهای خود را در مرز با نوار غزه (شهرهای العریش و رفح) به حال آماده‌باش درآوردند.

احمد یوسف، مشاور سیاسی دولت منتخب فلسطین هم اعلام کرد: شکست محاصره تحمیلی بر غزه دیگر به تاخیر نمی‌افتد و ملت فلسطین دیگر نمی‌تواند در برابر دیدگان جهانیان مرگ را بپذیرد.

وی همچنین گفت: اسرائیل و آمریکا تلاش می‌کنند اعمال فشار علیه فلسطینیان را تشدید کنند تا حماس را نابود کنند و اینجاست که ما مجبور به گشودن کانال در دیوار حصار و گذر از مرز هستیم چون در غزه ۲ میلیون مظلوم ساکن هستند.

درسی برای صهیونیست‌ها

ابوزهری ضمن تقدیر از جانفشانی‌های گردان‌های شهید عز الدین قسام تاکید کرد:  عملیات اخیر مجاهدان قسامی در منطقه القراره که به هلاکت و مجروح شدن شماری از نظامیان صهیونیست منجر شد، نشان دهنده میزان آمادگی گردان‌های قسام و دیگر گروه‌های مقاومت برای مقابله با هر نوع حمله اشغالگران به نوار غزه است.

وی تاکید کرد، اجرای این عملیات و شکست نظامیان صهیونیست در برابر مجاهدان قسام ثابت کرد که هر نوع حمله گسترده به نوار غزه برای اشغالگران در سایه رشادت و مقاومت مبارزان فلسطینی امری محال و ناممکن است.

کد خبر 48302

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز