یکشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۱:۴۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: ارتش صهیونیستی در واکنش به عملیات حماس در یک پست مرزی با حمله هوایی دستکم شش عضو حماس را به شهادت رساند.

اشپیگل آنلاین از غزه و تل‌آویو گزارش داد، نیروهای حماس با خودرو حاوی مواد منفجره به پست مرزی اسرائیلی‌ها در کرم شالوم در جنوب نوار غزه حمله کردند.

بر اثر این حمله سه تن از عاملان حمله به شهادت رسیده و دستکم ۱۳ سرباز صهیونیست مجروح شدند که وضع یکی از آنان بنا به اعلام ارتش این رژیم وخیم اعلام شده است.

یکی از ژنرال‌های صهیونیست این حمله را جدی‌ترین رخداد از زمان عقب‌نشینی اسرائیل از مناطق ساحلی در سال ۲۰۰۵ توصیف کرد. بنا به اعلام یکی از سخنگویان ارتش این رژیم در حملات از تابستان ۲۰۰۵ تاکنون از این مقدار ماده منفجره استفاده نشده بوده است.

حماس در این حمله از سه خودرو حامل ۱۰۰ کیلوگرم ماده منفجره استفاده کرد. آنها با استفاده از مه صبحگاهی و خطای صهیونیست‌ها در مناطق مرزی با این خودروها به سوی مرز رفتند. خودروهای آنها نیز با خودروهای ارتشی صهیونیستی شباهت داشت.

آنها با یک نفربر اولین مانع را رد کرده و اندکی بعد دو جیپ در ورودی مرزی شروع به تیراندازی کرده و سپس منفجر شدند.

این حمله چند ساعتی مانده به عید یهودیان موسوم به پسح رخ داد. به دلیل این جشن یک هفته‌ای اسراییل نوار غزه و کرانه باختری را به طور کامل مسدود کرده است.

حماس که از اواسط ژوئن سال گذشته میلادی کنترل نوار غزه را به عهده گرفته است، خود را مسوول این عملیات معرفی و در حالی که ویدیویی از عاملان این حمله را پخش نمود اعلام کرد حملات بیشتری را علیه اسرائیل تدارک خواهد دید.

این پنجمین حمله‌ای است که ظرف روزهای اخیر به پست مرزی اسراییل صورت می‌گیرد. روز پنجشنبه در حمله‌ای به کرم شالوم یک فلسطینی به شهادت رسید و یک تن دیگر مجروح شد.

بنا به اعلام سخنگوی ارتش صهیونیستی حدود ۲۰۰ خودرو حامل کمک‌های بشردوستانه هر هفته از این گذرگاه مرزی عبور می‌کنند.

در همین حال در حمله هوایی صهیونیست‌ها به نوار غزه دستکم شش عضو حماس به شهادت رسیده و پنج تن دیگر مجروح شدند.

در حمله هوایی شب گذشته به این گروه در نزدیکی اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه نیز بنا به گفته شاهدان عینی، چهار وابسته حماس به شهادت رسیده و سه تن دیگر مجروح شدند.

در حملات اخیر به شهر غزه و رفح نیز دو شبه‌نظامی دیگر به شهادت رسیده‌اند.

کد خبر 49321

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز